hvordan tilkoble hodetelfonforsterker til receiver?

starrin

Fersking
Ble medlem
25.04.2008
Innlegg
2
Antall liker
0
Kjøpte meg et par akg k 701 for noen måneder siden. Disse har jeg frem til nå kobla direkte inn i min Nad L40 receiver, som har en dedikert hodetelefonutgang. Selv om lyden er bra, tror jeg den vil bli betraktelig forbedret om jeg kjøper meg en egen hodetelefonforsterker. Har sett litt på de rørforsterkerene til Little Dot, som går an å få til en billig penge bestilt fra utlandet.

Hvordan kobler jeg en slik forsterker til receiveren, slik at jeg kan svitsje mellom høytaleren og hodetelefonene? Jeg vil altså ha alle signalkildene jeg har tilkoblet receiveren inn til hodetelefone.


takker for svar!
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.085
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Du kobler hodetelefonforsterkeren til receiverens record-out eller tape-out - kjært barn har mange navn - utganger. Pass bare på å skru høyttalervolumet til null når du bruker hodetelefonene! Det hender at jeg glemmer den siste detaljen, og da kommer det en irritert - og ofte søvndrukken - kone og minner meg om at jeg har tabbet meg ut igjen.
 

starrin

Fersking
Ble medlem
25.04.2008
Innlegg
2
Antall liker
0
hehe, skal huske det:)

Superenkelt å koble til med andre ord..

Tror jeg kommer til å gå for Little Dot MK III. Noen som har erfaring med denne?

Takker for kjapt svar.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det fine med å ha en monitor-funksjon via tape ut er jo at man kan høre på andre kilder via hovedhøyttalerne. Jeg kan f.eks høre på musikk i hodetelefoner mens kona hører radio etc; så det blir en fin ting. Kjøp en riktig god hodetelefonforsterker til K701; de er ikke nådige! :)

Mvh Vidar P
 
Topp Bunn