Hvordan i hel##!%% får jeg ut disse...

gjomle

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.01.2018
Innlegg
891
Antall liker
3.117
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
6
Skal pusse ned hele høyttalerkassa og male fronten på nytt.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.142
Antall liker
10.631
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har gjort det selv med tilsvarende. Tok ikke ut 'sneppertene'. Gikk helt fint
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Gjomle: Det kan du jo også bruke en Victorinox til, da... ;) Sist jeg tok ut de koppene var på et Dynaudiopar som trengte nye.. Har du tenkt på at eikeolja til Pledge funker helt gull på de kabinettene der? Da slipper du å ødelegge finishen..
 

gjomle

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.01.2018
Innlegg
891
Antall liker
3.117
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
6
Har du tenkt på at eikeolja til Pledge funker helt gull på de kabinettene der? Da slipper du å ødelegge finishen..
Det løpet er litt kjørt ;). Kabinettene har fått første behandling med plansliper allerede. Har kjøpt ny finer i valnøtt som skal kle sidene og topp/bunn, samt at front og bak skal fået par nye strøk med maling i en eller annen farge :).
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Gjomle: For å si det sånn: Mine Type M så ut som om de kom direkte fra fabrikk i Haverhill, Massachusetts da jeg solgte dem etter åtte år i min tjeneste. Og for noen år siden kjøpte jeg par nr. 2...like fine, men forrige eier hadde ikke emballasjen..Fineste småtasser til oversettere som noen gang har kommet fra USA, de..proppfulle av danske råvarer. Fortsatt så musikalske at det er en DRØM...Lykke til med å PRØVE å få dem like fine ;)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Gjomle: For å si det sånn: Mine Type M så ut som om de kom direkte fra fabrikk i Haverhill, Massachusetts da jeg solgte dem etter åtte år i min tjeneste. Og for noen år siden kjøpte jeg par nr. 2...like fine, men forrige eier hadde ikke emballasjen..Fineste småtasser til oversettere som noen gang har kommet fra USA, de..proppfulle av danske råvarer. Fortsatt så musikalske at det er en DRØM...Lykke til med å PRØVE å få dem like fine ;)
Ja, fy faen gjomle! Nå har du gjort noe dumt! HAHAHAHA!
 

geirendre

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
600
Antall liker
722
Sted
Bodø
Går det greit å bare slipe ned den gamle fineren, bør man ikke flerre den gamle helt av først?
Hvor kjøper du forresten finer av såpass kvalitet at det egner seg til slikt?
 

gjomle

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.01.2018
Innlegg
891
Antall liker
3.117
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
6
Går det greit å bare slipe ned den gamle fineren, bør man ikke flerre den gamle helt av først?
Hvor kjøper du forresten finer av såpass kvalitet at det egner seg til slikt?
Prøvde å flerre den av, men det viste seg å være klin umulig.

Fineren har jeg kjøpt fra Veneers Online LTD i England. De selger finer på rull med ferdig lim på baksiden (uten papir som enkelte visstnok har). Kvaliteten er det ingenting å si noe på. Er glatt og fin, og ubehandlet. Skal kjøre på med olje når jeg har fått den på.
 
Topp Bunn