Hvordan er skjerm loddet på silkkabler?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Hei
Lurer bare på hvordan de originale silkkablene har loddet skjerm?
er det mot jord i begge ender? eller?
noen som kan sjekke?
spør fordi jeg har fått noen silkkabler uten RCA plugger og jeg vil gjerne koble disse slik originalen er
Mvh Jan I
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Helt utrolig
64 har sett på dette og ikke en vet hvordan skjermen er koblet??
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Hehe,utålmodig ka ;D Har loddet flere slike sett sjøl.Skjerm skal kun kobles i den ene enden skal den funke som en skjerm.Skal kobles i avsenderende. Kobberfarvet leder skal til pluss.Alt etter oppskrift fra Paul på PM Audio,snakka med han om det :) Lykke til ;)

mvh Filip
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Joda utålmodig . ;D Regnet med dette, har gjort det akkurat slik
(akkurat ferdig å lodde,med nautrik plugger)
Mvh Jan I
 

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Innlegg
742
Antall liker
43
Jeg vil ikke si noe om hvordan Silk-kabler er koblet, heller ikke noe om hva som fungerer best i praksis.
Men jeg må si noe om denne setningen:
F.E. skrev:
Skjerm skal kun kobles i den ene enden skal den funke som en skjerm.
Dette er nemlig helt feil. Skal skjermen fungere som skjerm må den være koblet til i BEGGE ender.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
NEI! Hvordan er ei antenne lagd? Det e bare å sjekke andre signalkabler som er bygd opp på denne måten,dvs 2 ledere+skjerm...

mvh Filip
 

kims

Fersking
Ble medlem
27.10.2008
Innlegg
3
Antall liker
0
angående skjerming av kabel. lurer på hvorfor man ikke bruker en skjermet 3 leder kabel, altså plus og minus og jord koblet til i begge endene og skjermtråden koblet til i til enden. har lagt merke til at signalkablene som brukes til frekvensstyring er koblet slik, der er det viktig med god støy beskyttelse.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
kims skrev:
angående skjerming av kabel. lurer på hvorfor man ikke bruker en skjermet 3 leder kabel, altså plus og minus og jord koblet til i begge endene og skjermtråden koblet til i til enden. har lagt merke til at signalkablene som brukes til frekvensstyring er koblet slik, der er det viktig med god støy beskyttelse.
Ka skal du med 3 ledere annet enn tel XLR?

mvh Filip
 
Topp Bunn