Hvor kjøper jeg Hifi sikringer?

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Leter etter en norsk internett side, noen som har en til meg?

Blåste 4 sikringer i dag  ;D

Edit:

Trenger en side hvor jeg kan sitte å se på varene.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
unnskyld min uvitenhet, men hva er forskjellen mellom "hi-fi-sikringer" og "vanlige sikringer" til bruk i elektriske apparater av ymse slag, også stereoburker?
jeg spør ikke for å kverulere, lurer rett og slett på om noen mener at det er lydmessige forskjeller i sikringer, og eventuelt: hvorfor?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Tar jeg ikke feil er de fra Partsconnexion og Goldenage de samme. Bortsett fra prisen, PSAudio tar de fra HI-fi Tuning og setter sitt navn på før de sender dem til sine distributører. Billigs blir vel å handel fra Tyskland. Så Goldenage skulle ha 395kr for en jævla sikring ???
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.306
Antall liker
16.381
Sted
Østfold
unnskyld min uvitenhet, men hva er forskjellen mellom "hi-fi-sikringer" og "vanlige sikringer" til bruk i elektriske apparater av ymse slag, også stereoburker?
jeg spør ikke for å kverulere, lurer rett og slett på om noen mener at det er lydmessige forskjeller i sikringer, og eventuelt: hvorfor?
Prisen, designen, historiene bak osv.

Sikkert mange som er sterkt uenige, men da får vi bare ta utfordringen om blindtest som vanlig.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hvis vi skjaerer litt igjennom: Stroemmen gaar jo gjennom sikringene paa samme maate som den gaar gjennom stroemkabler, hvorfor skulle ikke sikringen paavirke lyden paa samme maate som stroemkabler? Rent teoretisk?

Lurer faktisk paa aa teste et par selv paa mine ICE blokker for aa hoere om det er forskjeller men venter til jan/feb. naar stroemsituasjonen min har rettet seg foerst slik at grunnlaget for aa sammenligne er bedre. Sliter med ujevn stroem her naa.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
VEIEN:

Veggen->stroemkabelen->SIKRINGEN->hifi-elektronikken.

Veien er enkel...
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Hva gjør en "hifi-sikring" bedre enn en annen sikring?
Den kneler mer musikalsk. ;D Må den være treg?
Dette kan bli en interessant tråd.
 

idleman

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Innlegg
17
Antall liker
0
Den kneler mer musikalsk. ;D Må den være treg?
Dette kan bli en interessant tråd.
Ja det finnes vel trege kvikke, ekstra kvikke, medium kvikke sikringer... elektronene påvirkes kanskje ja av dette :p
 

idleman

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Innlegg
17
Antall liker
0
Leter etter en norsk internett side, noen som har en til meg?

Blåste 4 sikringer i dag  ;D

Edit:

Trenger en side hvor jeg kan sitte å se på varene.
Hadde vært interesant å vite om sikringene sitter direkte i signalveien eller ikke da... Forbinder sikringer stort sett i forbindelse med strømforsyninga... men det er vel noen som har sikring på utgangs trinnet...
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.306
Antall liker
16.381
Sted
Østfold
Jeg kan ikke helt se at ditt forsøk på å henge ut folk som ikke støtter deg i dine strømkabelteorier har mer med tråden å gjøre enn mitt langt sakligere spørsmål som handler om trådens tema, nemlig hifi-sikringer.

Forøvrig bør man jo anta at det ikke bare er å stemple "Hifi" på en sikring, så er den vellydende, og skal man ha en oversikt over ulike leverandører kan det kanskje være greit å ha rom for å ta opp hva de ulike sikringene gjør med ytelsene i oppsettet.
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Snickers, ikke glem at dem som har nada peiling på elektronikk tror at alt som har gullfarge og heter Hifi "bla bla" er det beste som finnes da! :D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.306
Antall liker
16.381
Sted
Østfold
Jepp, det er ditt svar. Så får janhella bestemme hva HAN vil ha av disse produktene ;)
Men dette svaret bidro vel ikke til tråden? Var ikke dette bare en sarkastisk bemerkning med undertone av at alt som er gullfarget og koster en månedslønn låter bra for dem som har forgylte ører og hjerne som jobber langt forbi teknologiens begrensninger? (noe det sikkert gjør ;D )
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Skikkelige sikringer er dyrt. Da sikringen røk på forsterkeren min måtte jeg på en instalasjonsforretning og kjøpe ny. Den kosta meg kr. 2,50. Og siden jeg hadde en femmer i lomma så kjøpte jeg to.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Norge og internettside var et stikkord ;)

Hifi sikringer, håper på bedre lyd, hjelper det ikke, så hjelper det ikke, hjelper det så er det suverent.
Er til syvende å sist snakk om småpeng, og verdien av å teste alt mulig av dippedutter gir meg så stor glede at det overskygger pengebruken.
 
C

cpc

Gjest
Skal det ha noe for seg med hifisikringer....da må jo sikringskapet gis en omgang i tillegg?

"Hei Lyse, jeg skulle hatt noen sikringer som låter litt bedre jeg. Fikser dere det? Hallo? Er det noen der...? Haaalloo...?" ;)


Hva er det som skjer i alle Vikingtråder?? Skriver og sletter han innlegg i øst og vest? Er jo umulig å følge tråden etter at halvparten av inleggene er borte..
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Hva er det som skjer i alle Vikingtråder?? Skriver og sletter han innlegg i øst og vest? Er jo umulig å følge tråden etter at halvparten av inleggene er borte..
Man skal da ikke sletta innlegg etter at folk har svart på det eller quota det.
Fant ingen sikringer inne i min forsterker da jeg åpna forleden, ergelig - har mer tro på skifte av sikringer som lydforbedring enn innbrenning av kabler. Men det er meg.
 
S

slowmotion

Gjest
En god lærebok i elektronikk og akkustikk ville hjelpe mer på lyden
enn allverdens gullfargede sikringer IMHO....


;)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Å fy å f.... hvor lei jeg er av besserwissere :p :eek: ::) :( :mad: :-/ :-X
 
S

slowmotion

Gjest
Å fy å f.... hvor lei jeg er av besserwissere  :p :eek: ::) :( :mad: :-/ :-X

Tja, jeg skulle tro at alle hifientusiaster ville finne det lærerikt å lese noen bøker
om grunnleggende elektronikk og akkustikk?
Kanskje tar jeg feil....

;)
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Skal det ha noe for seg med hifisikringer....da må jo sikringskapet gis en omgang i tillegg?

"Hei Lyse, jeg skulle hatt noen sikringer som låter litt bedre jeg. Fikser dere det? Hallo? Er det noen der...? Haaalloo...?" ;)


Hva er det som skjer i alle Vikingtråder?? Skriver og sletter han innlegg i øst og vest? Er jo umulig å følge tråden etter at halvparten av inleggene er borte..
Jeg sletet da det ikke førte tråden videre, jeg var talsmann for at vi holdt oss til saken, nemlig at trådstarter spurte om HVOR han kunne finne ut mer om sikringer, han spurte ikke om de virket. Derfor slettet jeg mine off-topic innlegg. Sendte en PM til Snickers med forklaring og vi avsluttet med "Godt nyttår" ;)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Tja, jeg skulle tro at alle hifientusiaster ville finne det lærerikt å lese noen bøker
om grunnleggende elektronikk og akkustikk?
Kanskje tar jeg feil....

;)
Gjaldt ikke bare deg dette, men gikk vel et spark i din retning også.
Om du tar feil er likegyldig, problemet er når og hvor du sender ut budskapet ditt.
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
En sikring er et svakt punkt som er beregnet til å ryke før noe annet tar kvelden. Det er jo ikke noe annet en enn veldig tynn og spinkel leder/kabel. Det er vel også få her som hevder at det overhode ikke finnes lydforkjel på kabel? Men det er vel stor uenighet om det har så voldtsomt mye å si...

Ta den helt ut Janhella, bytt sikringsholder også i samme slengen eller lodd direkte.


MVH
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Norge og internettside var et stikkord  ;)
Har handlet endel fra pcx. Ingen problemer derifra, rask levering, har aldri heller betalt mva. eller "tull" på forsendelser derifra.

Hifi-tuning har jeg aldri handlet fra.

mvh
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Har handlet endel fra pcx. Ingen problemer derifra, rask levering, har aldri heller betalt mva. eller "tull" på forsendelser derifra.

Hifi-tuning har jeg aldri handlet fra.

mvh
Har også handlet en del fra pcx, ingen problemer der og veldig god service.
 
C

cpc

Gjest
Er disse Hifi-tuning sikringene CE-godkjente?
Hva skjer dersom forsterkeren blir ødelagt, og ett sett Hifi-tuning står i..?

Hvis man må åpne produktet for å skifte dem, hva skjer med garantien?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.575
Antall liker
27.681
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Er disse Hifi-tuning sikringene CE-godkjente?
Hva skjer dersom forsterkeren blir ødelagt, og ett sett Hifi-tuning står i..?

Hvis man må åpne produktet for å skifte dem, hva skjer med garantien?
Jeg vil nå tro at de fleste hifiproduktene er bygget slik at sikringer kan skiftes ut uten at garantien ryker! Sikringene er jo der for at de skal ryke før komponenten. Viker helt bakvendt for meg at man ikke skal kunne skifte dem.
mvh
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Hvis man må åpne produktet for å skifte dem, hva skjer med garantien?

Vist du åpner produktet så er garantien borte. Men de fleste produkter har vel sikringsholder i bakenden?

MVH
 
Topp Bunn