På tur og reise Hvor går ferieturen i år ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.232
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    De fleste har jo ferie om sommeren, og noen velger å reise på tur. Hvor går ferieturen i år ? Her i heimen blir det en uke i Krakow på Grand Hotell i gamlebyen, og kanskje en biltur til vakre Hardanger med noen innlagte hotellopphold underveis - hvis været blir bra.








     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Vi har kjøpt en flott hytte ved trøndelagskysten, som vi tar over neste helg, så ferien blir nok stort sett der. Storken kom med barn nr. 5 i vinter, i form at et fosterbarn, så da ble hytte en fornuftig prioritering. Eneste utskeielsen blir en sommerfestival, hvor man skal ta på seg rockeskoene og innta scenen.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.508
    Antall liker
    862
    Torget vurderinger
    1
    Det vert nok Bosnia og Montenegro som vanleg i år og :)
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Grong, Sør-Gjæslingan og Rørvik :)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Elvebåt fra Wien til Bucuresti (10 dager) med tog tilbake gjennom Transylvania og med opphold i diverse byer underveis.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Elvebåt fra Wien til Bucuresti (10 dager) med tog tilbake gjennom Transylvania og med opphold i diverse byer underveis.
    Høres veldig fint ut det der.
    Ja der er vi enig. Masse avslapning kombinert med litt nye opplevelser i en del av Europa jeg kjenner dårlig - har vært i Budapest ett par ganger, samt Bratislava, men lenger øst har det vært lite av .:)
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.232
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Har en kompis som er togentusiast. Han reiste alltid på interrail når vi var unge. For noen år siden tok han den helt ut og reiste med den transsibirske jernbane. Han glemmer det aldri - en fantastisk opplevelse.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    I fjor var det island og færøyene så i år blir det nærmere: sverige, danmark og hva vi måtte finne på.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Elvebåt fra Wien til Bucuresti (10 dager) med tog tilbake gjennom Transylvania og med opphold i diverse byer underveis.
    En slik tur står meget høyt oppe på min ønskeliste. Om et par år, kanskje....
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    I år blir det Sør Afrika, et av få lande som har hatt samme elendig utvikling på sin valuta som Norge !
    IMG_1464.JPG IMG_1462.JPG IMG_1463.JPG
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I september blir det Costa Blanca som alle tidligere år i dette århundret. Ellers får Oslo merke mitt nærvær et par ganger.

    6809724544_9900aedb68_b.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    I en annen tråd her så kom vi selvfølgelig inn på sexturismen når ordet Thailand dukker opp.
    Thailand er så mye, mye mer.
    Hit kommer det enslige menn som ikke ser ut i måneskinn, ungkarer i sin beste alder, ungdommer, par og barnefamilier.
    Hva du opplever avhenger av deg selv og hvor du reiser.
    Jeg personlig synes Krabi er det beste reisemålet. Stille og rolig med bra vann og en fantastisk natur.
    Men jeg bor på landsbygda ca. 3 timer nord for Krabi og stortrives sammen med bønder som livnærer seg av rågummi og palmeolje.
    Spiser lokal mat som er sterk som krutt. Mine utskeielser er aircondition på soverom og stue og Johnnie Walker Double Black whisky.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Har forhåpning om en utenlandstur, men det blir nok en del camping rett og slett. Enkelt mens barna er små. Bare styr å flakse rundt i byer.

    Har heldigvis unnagjort vedlikeholdet på huset i stor grad før ferien så satser på mye avslapning.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    14 dager "hustrustyrt ferie" i Rohdos By" utpå høsten. Trives ikke på "badeferie" men noe må man "gi" for at partneren skal være fornøyd! Maten der nede er forøvrig veldig god, vi har faste steder vi bruker å besøke. Folk er stort sett veldig trivelige og de aller fleste kan engelsk i stor nok grad til at man kan kommunisere med dem.

    Men hadde det vært opp til meg ville jeg nok heller ha dratt på rundtur i Polen, Tsjekkia, Slovakia og Ungarn. Bilferie, kanalbåt eller tog. Et gjensyn med River Shannon eller tyske kanaler/elver på "egen kjøl" hadde heller ikke vært å forakte. Fantastisk feireform.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Skal bo her i Ebeltoft i 14 dager med innbakt giftemål og andre mer lettvinte aktiviteter ;D

    d02002_main_01.jpg
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Slår opp teltet i Sæby og blir der 1 uke før vi pakker sammen og reiser på hyttetur til Hals. Danmark for alle pengene der altså.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    I september blir det Costa Blanca som alle tidligere år i dette århundret. Ellers får Oslo merke mitt nærvær et par ganger.

    Vis vedlegget 445879
    Og Benidorm har Pedro Zaragoza, hans moped og Franco å takke for at turismen ble som den ble :)

    Pedro Zaragoza: Developer of high-rise Benidorm | The Independent

    "Pedro Zaragoza invented Benidorm as Europe's first mass tourist resort, and faced excommunication from the Catholic Church for introducing the bikini to Spanish beaches. But he won Francisco Franco's blessing, and in the depths of the dictatorship, this engaging operator arguably brought more sunshine and fun into the lives of ordinary folk than anyone else in Spain."
    ....
    ....
    "I got on my Vespa and drove to Madrid," he recalled. "I set off before dawn and I arrived in the hot afternoon. I'd brought a clean shirt to change into, but no clean trousers. So I met the generalissimo with my trousers all stained with motor oil from my bike." Franco was charmed, and gave him the green light: the bikini survived and thrived, and the two families became friends and visited each other.

    Zaragoza laid out his visionary design for Benidorm in Spain's first General Plan for Urban Organisation of 1956. He proudly presented visitors with facsimile copies of this document, which included grainy photos of a pristine shoreline.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Ferie 1: St Hans-uka.
    Går i sakte tempo med god mat og litt forefallende oppgaver i heimen. Midtveis blir det 2-3 dager i Grimstad for å ta litt vare på våre gamle mødre. Så er det hjem til st Hans-feiring på fredag og 60-årsdag for en god venn.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Albir var en fiskelandsby som ble gjort til ferieretreat for medlemmer av partiet på sekstitallet, og så ballet det på seg. Så og si all moderne spaniaturisme har spor fra Francos regime.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Tenker det blirdeelvis hytta, og delvis hjemgården, der jeg, Stingsilda og Aurora har et detektivprosjekt i emninga med å finne ut av noe merkeligheter med dreneringa...

    Johan-Kr
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg fant akkurat ut at min alternative pausejobb som sykkelreparatør/vekrsbetjent/sommervikar legges ned i sommer. Da blir det nok en ferie på meg også, kanskje et annet sted det er rimelig å reise til, kanskje hjemme.

    Leser tråden i håp om å se noe spennende.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Sommeren tilbringes stort sett i Bærum med et par små avstikkere til Berlin og Kaunas. Jeg har allerede vært et par måneder i Italia i år og det blir et par måneder til ut på høsten. Problemet med å være pensjonist er å få tid til all ferien.:)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.966
    Antall liker
    81.752
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Får jeg råd, så blir det en dagstur til Töcksfors Shoppingsenter og innom Nya Kötthallen for hente vin som er bestilt fra Systembolaget (da sparer jeg turen helt til Årjäng). God sommer!

    IMG_7919.jpg
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.910
    Antall liker
    1.218
    Torget vurderinger
    2
    I sommer blir vi bare i Norge. Sparer penger til ny leilighet som blir ferdig om et år. Var i Ukraina 2 uker rundt påske, så det får bli årets utenlandstur.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Får jeg råd, så blir det en dagstur til Töcksfors Shoppingsenter og innom Nya Kötthallen for hente vin som er bestilt fra Systembolaget (da sparer jeg turen helt til Årjäng). God sommer!
    Ikke for å spore av tråden, men:

    TT, jeg trodde "nicket" henspeilet på den Audabilen, var det feil?

    Mulig jeg var på viddene der, men jeg har da hele veien oppfatte deg som "noe over snittet bilinteressert"? Feil det også?

    Kjøretur Töckfors til Årjäng ca 20 min hver vei, dvs. du sparer ca 40 minutter i bilen på gode svenske veier! Litt veiarbeid ved Töckfors, men likevel !! ??

    Er det "miljørøysla" som har fanget deg? Er du egentlig ikke autofil når det kommer til stykket??? ??? ???


    (Måtte bare få ut litt frustrasjon!
    Her er det vind, kraftig "pissregn" - sammenhengende de siste 36 timer - klar høststemning og 4,2 grader - dog plussgrader! Og det FØR St. Hans!):(
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Får jeg råd, så blir det en dagstur til Töcksfors Shoppingsenter og innom Nya Kötthallen for hente vin som er bestilt fra Systembolaget (da sparer jeg turen helt til Årjäng). God sommer!
    Ikke for å spore av tråden, men:

    TT, jeg trodde "nicket" henspeilet på den Audabilen, var det feil?

    Mulig jeg var på viddene der, men jeg har da hele veien oppfatte deg som "noe over snittet bilinteressert"? Feil det også?

    Kjøretur Töckfors til Årjäng ca 20 min hver vei, dvs. du sparer ca 40 minutter i bilen på gode svenske veier! Litt veiarbeid ved Töckfors, men likevel !! ??

    Er det "miljørøysla" som har fanget deg? Er du egentlig ikke autofil når det kommer til stykket??? ??? ???


    (Måtte bare få ut litt frustrasjon!
    Her er det vind, kraftig "pissregn" - sammenhengende de siste 36 timer - klar høststemning og 4,2 grader - dog plussgrader! Og det FØR St. Hans!):(
    Oppe hos deg må det bli mange timer foran stereoen med noe godt i glasset.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn