Hvor bra er RIAA i Devialet?

Sst

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2015
Innlegg
692
Antall liker
471
Jeg har en devialet 200, og bruker det innebygde RIAA-trinnet I den. Det funker fint, og det er jo både praktisk og litt artig å velge sin PU fra lista i konfiguratoren. Nå har jeg imidlertid investert i en dyrere PU (Audio-technica AT-ART9), og gjort en del oppgraderinger på min SL1210MK2. Da lurer jeg på om noen har meninger om hvor bra riaa-trinnet i devialet er? Og er forhåndsinnstillingene på den enkelte PU ideelle? Jeg forstår meg lite på det tekniske rundt belastning, impedanser o.l.
 

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Innlegg
801
Antall liker
437
Torget vurderinger
10
Spør du meg så er det meget bra. Så ingen grunn til å beholde Graham slee reflex m og elevator som er en meget habil kombo da jeg kjøpte devialeten. Driver både mm og denon dl103r ypperlig selv om jeg liker en sut på denonen. Eneste er at jordingskoblingen er knotete.

Innstillingene er utgangspunkt. Begynn der og juster litt opp og ned til du finner det som fungerer best for deg.

Noen ser på digitaliseringen som helligbrøde, men resultatet er utrolig fint, synes nå jeg.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Gammel tråd men fortsatt aktuelt.
Dere som bruker platespiller sammen med Devialet, bruker dere den interne riaaen? Har dere testet mot ekstern riaa, om ja hvilken?
Når man ha kjøpt dyre AAA (full analog) utgivelser på lp så må jeg innrømme at jeg av og til tenker at jeg burde spilt dem gjennom en analog riaa også.
Testet for noen måneder siden mot min Audiolab 8000PPA og den var ikke på samme nivå som den interne i min 220.
 
Topp Bunn