Hvit signalkabel, så tynn som mulig?

Nidaros

Ble medlem
27.12.2014
Innlegg
246
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Trenger gode forslag til signalkabel som skal ligge langs en vegg på stua. Skal termineres med RCA-plugger og brukes på subwoofer.

Lengde: 8 meter
Farge: Hvit
Dimensjon: Så tynn og diskret som mulig

På forhånd takk for tips.
 

runben

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2003
Innlegg
160
Antall liker
177
Torget vurderinger
1
Audioquest Greyhound subwooferkabel hos HiFi klubben
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.667
Antall liker
7.746
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Hvis du ikke absolutt vil terminere selv, så ligger det en 10m lengde av denne på FINN til 550kr. Tykkelse på 2,5mm
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.167
Antall liker
532
Hvis du skal ha en tynnest mulig signalkabel så blir det voldsomt trangt for elektronene, da anbefaler jeg sterkt å sette komponentene så høyt som mulig, altså på toppen av noe. Ikke sette de rett på topp-platen, heve dem enda litt høyere med solide spikes som løfter komponentene enda litt mer. Du har kanskje hørt om Newton og tyngdeloven han beskrev... Sier ikke at elektronene må være i fritt fall, men de må jo strømme best i unnabakke heller enn når de må kjempe mot naturlovene.

Bruk hodet. tenke logisk. Som du ser trives baby-ender når det går nedover, altså når de har hjelp av tyngdekraften.


Tror du ikke at det er det samme med elektroner? Altså at dersom de må kjempe seg frem i en tynn kabel hvor de må føle en klaustrofobisk stemning og de ikke får utfoldet seg... Klart det vil prege dem, de vil være desto viltre og glade dersom du hjelper dem litt på vei gjennom kabelen, så de kan få hjelp av heller enn må kjempe imot naturlovene.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.951
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Legg kablen i en kabelskjuler, da kan du har en skjermet 2,5 kvadrat. Mine kabelskjulere huser kabel fra riaa, strømkabel og høyttalerkabler og høynivåkabel til subwoofer. Kan sikkert få en skjermet kabel på Clas Ohlsson for 100,-.
 

Vedlegg

Sist redigert:

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.590
Antall liker
3.125
Torget vurderinger
0
Trenger gode forslag til signalkabel som skal ligge langs en vegg på stua.
På forhånd takk for tips.
Du kjøper da ikke noe så gammeldags som en kabel når det er trådløs sender/mottaker for Audio som gjelder....? :unsure:
 

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.401
Antall liker
185
Enig med RG Hvit. Med lavest mulig motstand hos mottaker som demper støy.
PA utstyr bruker balanserte kabler for lange strekk. VH. Bernt.
 

Nidaros

Ble medlem
27.12.2014
Innlegg
246
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Har vært en del aktivitet i denne tråden i løpet av påskeuka, ser jeg.

Jeg endte opp med å kjøpe kabelen på Finn.no som ble anbefalt i innlegg 4.

Det har kommet både mer og mindre seriøse innlegg angående kabeltykkelse, men det kan ikke være aldeles skivebom å kjøpe subwoofersignalkabel fra QED, selv om den er veldig tynn.

Jeg valgte bort trådløsforbindelse på grunn av forsinkelsen som da vil oppstå.
Jeg har ikke DSP på stereohøyttalerne, så jeg har ikke noe sted å forsinke den øvrige signalveien. 15 millisekunder tilsvarer 5 meter ekstra avstand til subwooferen. Hvorvidt dette er eksplisitt hørbart er kanskje en egen diskusjon i seg selv, men jeg endte altså opp med kablet tilkobling.

Takk til alle som har bidratt med tips og synspunkter!
 
Topp Bunn