Høyttalere Hvilket høyttaler opplegg har du

Hvilken høyttaler konfigurasjon har du?

  • 1.Klassisk stereo og normal møblering

    Stemmer: 94 56.6%
  • 2. Klassisk stereo +omfattende akustikktiltak utenom vanlige møbler

    Stemmer: 10 6.0%
  • 3. Klassisk stereo +DSP/romkorreksjon

    Stemmer: 6 3.6%
  • 4.Klassisk stereo +omfattende akustikktiltak utenom vanlige møbler + DSP/romkorreksjon

    Stemmer: 3 1.8%
  • 5. Stereo + 1-2 sub'er

    Stemmer: 21 12.7%
  • 6 Stereo + 1-2 suber og omfattende akustikktiltak utenom vanlige møbler

    Stemmer: 5 3.0%
  • 7.Stereo + 1-2 suber og +DSP/romkorreksjon

    Stemmer: 14 8.4%
  • 8.Stereo + 1-2 suber + omfattende akustikktiltak utenom vanlige møbler +DSP

    Stemmer: 15 9.0%
  • 9. Multikanal x.y og sånn

    Stemmer: 9 5.4%
  • 10 Multikanal x.y og sånn +omfattende akustikktiltak utenom vanlige møbler og DSP

    Stemmer: 9 5.4%

  • Totalt antall stemmer
    166

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Lurer på hvor mange som har vanlig stereo kontra flerkanal og eventuell dsp for hifilytting?
fikk ikke inn mer enn 10 alternativer...
9 og 10 inkluderer double bass array også
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
du er i en gruppe helt for deg selv 10++++ ikke plass til så mange/høye valg, du fårslenge inn en 10er
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
burde fått med det men klarte ikke lage mer enn 10 valg desverre
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.230
Sted
Langesund
8 passet jo ganske bra En helt vanlig stereo +subb, akustikktiltak og DSP:)
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Begrepet «normal møblering» må diskuteres. I dag er det vanlig å se helt nakne vegger i oppholdsrom. Jeg har bokhyller som førsterefleksjon på begge sider, og det tror jeg er viktig.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Det finnes fortsatt bokhyller, selv om huleboerstilen med hverken bokhyller eller gardiner brer om seg. Denne bokhyllen kan også kategorisertes som en svindyr diffusor, og teppet en dyr og dårlig absorbent.. Innredningen kostet omtrant det samme som hifien har kostet meg gjennom årenene, så det er 50/50 mellom kona og meg, sålangt
bokhylle.jpg
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.867
Antall liker
645
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det finnes fortsatt bokhyller, selv om huleboerstilen med hverken bokhyller eller gardiner brer om seg. Denne bokhyllen kan også kategorisertes som en svindyr diffusor, og teppet en dyr og dårlig absorbent.. Innredningen kostet omtrant det samme som hifien har kostet meg gjennom årenene, så det er 50/50 mellom kona og meg, sålangt
Vis vedlegget 644570
Den stua kjenner jeg igjen. Hvordan låter de nye høytalerne dine?kommer en tur engang når koronaen er over.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Revel F36 er en bra match hos meg syns jeg. Får mere kropp og bassfundement med flere basser. Stemmene er også bedre og tåler romkorreksjon uten å endre karakter. HT går dypere i virkeligheten enn på papiret og jeg tilpasser /demper bass peaken i rommet med litt DSP. Uten DSP bør jeg trekke dem litt lengre frem og justere sittepossijon litt.
Og jeg må si meg enig med ASR:
Conclusions
While in the "budget" portion of Revel line, and too low priced to be considered as "high-end" by the audio industry, the Revel F35 objectively and subjectively produces stellar performance. A bit of low frequency EQ is all it took for it to sound good without any fiddling with location, toe-in, room treatment, etc, etc.

Velkommen tilbake skal du være. :) Uten besøket fra dere hadde jeg ikke fått dyttet til å oppgradere høyttelere.Veldig fornød med det!!
 
Sist redigert:

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.388
Antall liker
20.803
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ga en 7'er, men jeg har egentlig ikke romkorreksjon om man med romkorreksjon mener å korrigere for rombidrag i tidsdomenet. På den annen side virker ikke anlegget uten DSP, og det er temmelig langt unna "klassisk stereo". Utenom "normal møblering" som inkluderer noen bøker i en hylle har vi 180x120x10 cm lydplater i taket over lytteområdet. Det gjør faktisk hele rommet mindre livlig.

Lytterom med bibliotek er sobert, BC. Jeg skal ikke vise taklampen til min kone, hun kunne komme til å forlange softiskulen fra Le Klint i trappa her byttet. Skikkelig på antikvitetskjøret for tiden er hun.
 
Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Vel det er egenlig et sosialt bibliotek som brukes som er lytterom ;), stor gjennomgangtrafikk så dedikert lytterom kan det desverre kke bli.
Jeg er ikke så glad i den kula i taket forresten... men kona bestemmer
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.656
Antall liker
1.715
Torget vurderinger
1
Har 2 stereo oppsett i stua og 1 stereo oppsett i tvstua og 1 stereo oppsett i Skrivarstua. Alle rom ble satt opp med stereoanlegget først og deretter møblert.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
600 klikk på tråden men bare 118 som har avgitt stemme, kom igjen da folkens
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Vakker stue du har BC. Bokhyllene ligner på de Final hadde og Asbjørn har.
 
U

utgatt304361

Gjest
Måtte oppstå kompromisse litt med alternativene her. Valgte alt 2, men vil ikke si jeg har omfattende akustikktiltak...

Kul poll, interessant å se hva andre svarer! (y)
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.156
Sted
og til
Torget vurderinger
6
600 klikk på tråden men bare 118 som har avgitt stemme, kom igjen da folkens
Bare fordi noen av oss beundrer stua di...😊

Synes jeg til og med skimter A&G Store Norske. Hadde ofte med meg de for å lese på sengekanten i oppveksten. Hjalp ikke, endte opp som en tosk.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Store Norske leksikon og Grimbergs verdenshistorie er lest fra perm til perm i ungdommen, nå går det mest i Lademanns medisinske leksikon og Felleskatalogen ..
 
Sist redigert:

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.596
Antall liker
910
Ikkje ofte ein ser bokhyller notildags...
Nei, yngre folk i dag vil ikke ha bokhyller, og ikke panelvegger med skråfure eller sprekk heller. Kan være bakterier og sopp der som kan angripe både her og der.
De vil ha kvite rene gipsvegger, helst. Har vært borti dette i.f.m med boligvisning og salg.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Nei, yngre folk i dag vil ikke ha bokhyller, og ikke panelvegger med skråfure eller sprekk heller. Kan være bakterier og sopp der som kan angripe både her og der.
De vil ha kvite rene gipsvegger, helst. Har vært borti dette i.f.m med boligvisning og salg.
Og lite vet de om bakteriene og soppen som lever på de hvite veggene deres. Den er dekket av tett plastmaling som får et umerkelig kondenslag, og der trives soppen godt. Trepanelet er mye bedre, selv med sprekker.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.286
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg valgte alternativ 1 og forutsetter at bokhyller, gardiner og tepper går under betegnelsen normal møblering og ikke akustikktiltak.
Nakne veggflater og nakent vindusglass eksisterer ikke hos meg.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.286
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Det stemmer.:cool:
Er det noe det rommet trenger så er det akustikktiltak. Jeg tror selv avanserte DSP-systemer vil slite i det rommet.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Jepp, DSP hjelper ikke mot ekko..ekko....ekkoooooooosssssstttt tttt sh..
 
Topp Bunn