Hvilken vinylplate har vi kjøpt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.386
    Antall liker
    20.795
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En kontrastrik uke:
    1. Dvoraks symfoni nr. 9 (den alle vet, Fra den nye verden) med Ancerl på rød Supraphon-stereo, 1963. 20,- på loppis.
    2. Fleetwood Mac: Rumours. Ser veldig ut som en amerikansk originalpressing. Ganske slitt omslag, men låret helt fint uten knepp og støy. 30,- på loppis. Ågerpris...
    3. (Drum Roll) Den berømte innspillingen fra 1965 av Elgars Cellokonsert med Jaqueline du Pré, remastret med helanalogt utstyr i Abbey Road av Testament Records og presset på 180 g med kopi av originaletiketten, og helt uten en eneste Testamentlogo som jeg har kunnet finne.
      Jeg kjøpte hos Presto Music. Platekompaniet (f.eks) sin har andre detaljer på coveret og jeg er ikke sikker på om den er like jomfruelig behandlet. Så derfor.

    Da shit:
    1650968862542.png


    Vet ikke:

    For alt hva jeg vet er det de konservative britene som trenger EMI-logoen for å få sove om natten mens vi andre klarer oss fint med Warner Classics. Men det var Presto som fortale om arbeidet med gjenutgivelsen.

    Testament LP's are cut onto lacquer from the original master tapes at Abbey Road Studios using full analogue techniques throughout production an pressed onto 180g virgin vinyl.
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.386
    Antall liker
    20.795
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde to eks. av Doors/Morrison Hotel. Jeg brukte det ene til å klistre en strobeskive og en "teit protraktor" på. Den andre hører jeg på.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Endelig litt påfyll av musikk. Fikk ikke dratt ut på lørdag på record store day, men i dag turte jeg ikke vente lenger. Satte liv og helse på spill og fikk tak i de tre jeg hadde sett meg ut.

    IMG_20220426_123833.jpg

    IMG_20220426_124824.jpg


    IMG_20220426_123851.jpg

    IMG_20220426_124458.jpg


    Og til slutt
    IMG_20220426_123911.jpg


    Ser frem til Opeth plata. Liker denne svært godt så håper den spiller som den skal.
    Må skryte litt av The Offspring plata. Den kom med en skikkelig flott fora innerlomme. Positivt overrasket. Opeth var ikke så spennede å åpne. Tynn papir komme på begge platene.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Denne kom i mandags.....

    IMG_20220427_021724_016.jpg


    I tillegg er denne på vei fra Sverige......

    R-1712252-1522703043-7877.jpg


    Selger skriver, at den er "Mint"....... vi får se da 😁
    Med denne bli´r det da 4 DWAS i sammlingen: Denne, "Atmosphere", "Fool´s Paradise" på vinyl og "Unplugged" på CD.
    Skulle ønske, at "Unplugged" var tilgjengelig på vinyl. Fantastisk live-album :love:
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Hva gjør en Eltonfreak på RSD? Ribber Norges beste vinylsjappe for hans spesialutgivelser. THOM BELL- & LOCKDOWN SESSIONS på henholdsvis lavendelfarget- og blå vinyl.Det ble resultatet. Denne unike mannens LPer i min besittelse er nå så mange at jeg må investere i to egne platekofferter for å ivareta dem etter kunstens regler. Hele samlingen ville tatt en vegg i musikkbiblioteket.
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hva gjør en Eltonfreak på RSD? Ribber Norges beste vinylsjappe for hans spesialutgivelser. THOM BELL- & LOCKDOWN SESSIONS på henholdsvis lavendelfarget- og blå vinyl.Det ble resultatet. Denne unike mannens LPer i min besittelse er nå så mange at jeg må investere i to egne platekofferter for å ivareta dem etter kunstens regler. Hele samlingen ville tatt en vegg i musikkbiblioteket.
    Bilder.......
    Ellers er det bare tom snakk og storytelling ;)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.930
    Denne kom i mandags.....

    Vis vedlegget 812682

    I tillegg er denne på vei fra Sverige......

    Vis vedlegget 812683

    Selger skriver, at den er "Mint"....... vi får se da 😁
    Med enne bli´r det da 4 DWAS i sammlingen: Denne, "Atmosphere", "Fool´s Paradise" på vinyl og "Unplugged" på CD.
    Skulle ønske, at "Unplugged" var tilgjengelig på vinyl. Fantastisk live-album :love:
    ooops, er det en Z vi ser der på JT coveret?
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Tror, platen er gjort klar lenge før invasionen i Ukraine.
    Dette er vel det dårligste forsøk på konspirasjonsteori i 2022 så langt :ROFLMAO:
    Zagreb (by), Zebra (dyr), Zollenberg (navn), Zulu (afrikansk stammefolk)....... hva tror du???
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei.

    Fikk e-post nå, blir spennende å se hva dette er 🤓

    77DC5C91-C16E-463A-A0D3-A9F696133570.png
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Den Tonarbørsten funker. Bare ikke vær for hard med den- da trekker karbonfibrene seg opp i huset og den blir ubrukelig. Samme børste har vært markedsført som en Milty, AT, Goldring..en bråte merker. Og enhver vinylbruker bør imo minst ha to sånne..Det er forbruksvare. Selv har jeg to…Milty & Goldring.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    572
    Antall liker
    722
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    My Way - Limited Edition, Udo Dirkschneider lå i postkassen i dag 😊 allerede fått seg en runde i HumminGuru’en

    C338616A-656A-4E8D-AFAA-C68C58DE3577.jpeg
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Trodde det var noe annet som var på vei, men det var erstatnings plata til Madrugada ha ha 😎
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.386
    Antall liker
    20.795
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Snublet inn på Crispin Clover Records i Olavshallen i bartebyen og det første jeg så var
    D10EB820-9D93-4096-BDA9-9804D9CDDA81.jpeg

    Akkurat den innspillingen av Nebukanesar somThe Usual Suspects over i klassisktråden har anbefalt. Lurer på om alle studinene som bladde i vinylbunkene i butikken har grammofon. Etterpå fant jeg @BurntIsland og da ble det øl og
    AA93F420-3ACE-4FEC-9A74-27D2791A8433.jpeg

    på Bar Moskus.
    Det er Tannoy Westminster ja, med kvirrevitt på toppen. Og McIntosh etellerannet. De har for mange modeller for et enkelt menneske fra landet.
    Kilde: SME 20 med SME V og Ortofon Cadenza Bronze. På bar. Jaddah.
     
    Sist redigert:

    dask

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2010
    Innlegg
    218
    Antall liker
    670
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    2
    Var litt skeptisk til denne ”one step pressing” serien men måtte prøve om den var signifikant bedre enn standard MOFi utgaven. Muddy Waters overbeviste så hvorfor ikke prøve Janis Joplin i samme serien?

    1651840743316.jpeg
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Snublet tilfeldigvis innom Grim Vinyl Record Shop......atter en gang og fikk med en anbefaling hjem.
    Skiva ligger klar til å snurres litt senere, men er det noen spesifikke spor som utmerker seg positivt på denne platen?
    PS! Fikk med full returrett på kjøpet....og de har flere album fra denne gruppa i hylla hvis andre er bedre...?

    accept_balls_130522.jpg
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.746
    Antall liker
    8.532
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Snublet tilfeldigvis innom Grim Vinyl Record Shop......atter en gang og fikk med en anbefaling hjem.
    Skiva ligger klar til å snurres litt senere, men er det noen spesifikke spor som utmerker seg positivt på denne platen?
    PS! Fikk med full returrett på kjøpet....og de har flere album fra denne gruppa i hylla hvis andre er bedre...?

    Vis vedlegget 817005
    Nå snakker vi ungdomsminner her 🙂
    Bra skive, synes tittelsporet og head over heels og turn me on er de beste. winter dreams er jo heller ikke verst... 😎
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Nå snakker vi ungdomsminner her 🙂
    Bra skive, synes tittelsporet og head over heels og turn me on er de beste. winter dreams er jo heller ikke verst... 😎
    Falt godt i smak den skiva her...

    Likte best:
    1. Turn Me On
    2. Balls to the Wall
    3. Losing More Than You've Ever Had

    Bra definisjon på både Bass og Trommer.....

    Siste låt, Winter Dreams, virker helt fremmed på denne skiva.....innspilt og mixet separat fra alle de andre låtene?
    Opp 6 dB på MV for å matche normalnivået... (y)
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.746
    Antall liker
    8.532
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Falt godt i smak den skiva her...

    Likte best:
    1. Turn Me On
    2. Balls to the Wall
    3. Losing More Than You've Ever Had

    Bra definisjon på både Bass og Trommer.....

    Siste låt, Winter Dreams, virker helt fremmed på denne skiva.....innspilt og mixet separat fra alle de andre låtene?
    Opp 6 dB på MV for å matche normalnivået... (y)
    Som sagt, denne var mest spilt i ungdomsskolen, men har dratt den frem på noen sjøslag her for å mimre litt. Får nok gi den en runde i kveld. 👍
    En ting @Flageborg ser jo at platecover på denne er svart, mitt er ganske tynt og hvitt, er dette innercoveret? Plata er i god stand, men det kan forklare at jeg fikk den til en slikk og ingenting på en platemesse.
    Ser sånn ut :
     

    Vedlegg

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.386
    Antall liker
    20.795
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Krysspost fra klassisktråden. En Melodyia- 10" med Tsjaikovskijs strykeserenade. Sovjetisk statsorkester dirigert av Kirill Kondrashin. Alt for dyr (75 kroner) men for kul til å la stå i hylla til Musikkverket på Hamar.



    For en gangs skyld høres det ikke ut som om Melodiya har spedd ut vinylen med gammelt isolasjonsspon.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn