Hvilken vinylplate har vi kjøpt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.122
    Ei plate jeg har hatt ute noen følere på en stund, og nå dukket det opp et Still Seald eksemplar.

    Roger Glover´s konseptalbum:
    Vis vedlegget 830643

    Bl.a Dio, Coverdale, Hughes og Gillan medvirker på denne plata.
    Konserten finnes på DVD men du har den kanskje? Uten Dio men med bl.a. Gillan og John Lawton + de andre du nevner der. Ikke den beste kvaliteten men helt ok for oss som er fan.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.431
    Antall liker
    17.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ja, har registrert det, men ikke kjøpt den. Dio var ikke med på den one-off oppsetningen, da han var på turne med Rainbow.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.606
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ortofon Test Record…
    Mest for å fylle ut for hfnrr-plata egentlig.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Dagens fangst.
    20220708_201403.jpg
    20220708_201418.jpg
    20220708_201430.jpg
    20220708_201439.jpg

    Må forøvrig legge til at jeg handlet på Aftermath music i Trondheim, og de har hyggelige priser, hadde bare fått to av dem for samme pris på platekompaniet....
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Ser det er flere som har oppdaga samarbeidet mellom Alice Cooper og Bernie Taupin👍. Nå har jeg ikke enda fått nevene på dem, men nye vinylutgaver av følgende Eltonskiver er i hus om ca ti dager:

    - Regimental Sgt. Zippo

    - The One…som ble 30 år igår❤ Samarbeidet med EJ, Eric Clapton og Gianni Versace er legendarisk..Senere ble det meldt overgang til Gucci..

    - Peachtree Road..konsert nummer tre av sju for min del..Thom Bell Sessions ble henta til RSD 2022..


    Selvfølgelig har jeg disse på CD og Apple Music også😊
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Foretrekker MSG på kassetter, jeg..Har vel liggende etpar-tre stk..Skulle derimot gjerne hatt noe Scorpions på LP. Crazy World, blant annet..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fant plutselig denne her idag hos Platesjappa etter å ha vert en tur på fysio.
    Har vert på utkikk etter den her med dette koveret én god stund. Skikkelig gøy å få labbene på den. Har to andre plater med the blues Brothers. En med mye rødt og en som er nesten sort og hvit.. Mener å huske at det var betydelig bedre lyd på denne jeg fant i dag. Blir nok å spille den i morgen. Gleder meg.
    IMG_20220711_182255.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    God film, men ikke akkurat klassisk soundtrack på linje med Flashdance eller Cat People, da..For ikke å nevne purken i Beverly Hills, Star Wars, Bond , Potter eller Fabeldyr…❤ En HELT annen klasse i det Faltermeyer, Moroder, Williams, Barry og James Newton Howard gjør. Spesielt sistnevnte gjør en formidabel innsats blant de «nye», og det er rimelig klart hvem som er inspirasjonskilde der..James har fortjent sin plass i toppen blant filmkomponistene..det har inspiratoren hans også..
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.197
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    God film, men ikke akkurat klassisk soundtrack på linje med Flashdance eller Cat People, da..For ikke å nevne purken i Beverly Hills, Star Wars, Bond , Potter eller Fabeldyr…❤ En HELT annen klasse i det Faltermeyer, Moroder, Williams, Barry og James Newton Howard gjør. Spesielt sistnevnte gjør en formidabel innsats blant de «nye», og det er rimelig klart hvem som er inspirasjonskilde der..James har fortjent sin plass i toppen blant filmkomponistene..det har inspiratoren hans også..
    Skulle være fint, om du kunne holde kjeft.....bare en sjelden gang imellem og ikke ALTID skulle nedgjøre andres
    meninger og plapre løs om, at du altid har noe/en mening, som er MYYYYYE bedre enn alle andre.
    Den BB Soundtrack plata, er mer´ eller mindre hovedsakelig livemusikk incl. konsertnummeret til sidst i filmen, som bl. a.
    består av band (utover Dan Akroyd & John Belushi) Willie Hall, Lou Marino, Matt Murphy, Alan Rubin, Steve Cropper,
    Murphy Dunne, Duck Dunn & Tom Malone (trur, jeg fik dem alle).
    Derutover har du med :devilish:(LIVE):devilish: Cab Calloway, Ray Charles, James Brown, Aretha Franklin og mange flere.
    Å sammenlikne dette med dritt-pop som Faltermeier, og alle de andre, du nevner, samt Flashdance, Beverly Hills,
    forteller hele Sentralen, hvor langt ute du er (om dem ikke visste det før).
    Mitt råd til deg er: Ta´ 1 måneds pause fra tastatur, ta på kjolen og plateau-skoene dine og kos deg med Elton John:devilish::devilish::devilish:
     
    Sist redigert:

    Pål gundersen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2020
    Innlegg
    1.923
    Antall liker
    2.507
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Skulle være fint, om du kunne holde kjeft.....bare en sjelden gang imellem og ikke ALTID skulle nedgjøre andres
    meninger og plapre løs om, at du altid har noe/en mening, som er MYYYYYE bedre enn alle andre.
    Den BB Soundtrack plata, er mer´ eller mindre hovedsakelig livemusikk incl. konsertnummeret til sidst i filmen, som bl. a.
    består av band (utover Dan Akroyd & John Belushi) Willie Hall, Lou Marino, Matt Murphy, Alan Rubin, Steve Cropper,
    Murphy Dunne, Duck Dunn & Tom Malone (trur, jeg fik dem alle).
    Derutover har du med :devilish:(LIVE):devilish: Cab Calloway, Ray Charles, James Brown, Aretha Franklin og mange flere.
    Å sammenlikne dette med dritt-pop som Faltermeier, og alle de andre, du nevner, samt Flashdance, Beverly Hills,
    forteller hele Sentralen, hvor langt ute du er (om dem ikke visste det før).
    Mitt råd til deg er: Ta´ 1 måneds pause fra tastatur, ta på kjolen og plateau-skoene dine og kos deg med Elton John:devilish::devilish::devilish:
    Må si meg enig i det du sier der.👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Juli skulle jo være en mnd jeg ikke skulle bruke kroner på plater siden juni var en kostbar mnd.. Vel slik gikk det ikke. Har aldri brukt så mye kroner på 1mnd på plater noen gang.. ENDELIG fikk jeg tak i mine to favoritter fra Dream Theater.
    IMG_20220714_185250.jpg

    IMG_20220714_185151.jpg


    Og en liten bunke til med plater.
    IMG_20220714_190122.jpg

    IMG_20220714_190203.jpg

    IMG_20220714_190246.jpg


    Nå blir det havregryn og pasta resten av mnd. Må samle sammen noen kroner til Hortenmessa.. 😁
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.606
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ABC1EB06-3152-4F88-A73E-85332853CFAD.jpeg


    Oh well…
    Alle pressingene jeg har kommet over denne brukt har vært fæle. Håper 180 g nypress via PK holder mål (yadda, jeg har den på fil også).
    Forresten: Se filmen om dere ikke har sett den. Latterlig vakker.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.606
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Platekompaniet.no. Men det er en offisiell DG-gjenutgivelse så den skulle være enkel å finne.

    Filmen fant vi på SF tror jeg.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.606
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Wideberg hadde store problemer med å få DG med på å bruke andanten fra nr. 21 i filmen, men han fikk lov etter mye styr og tysk hochkulturelles vanskelighet.
    Folk gikk mann av huse (filmen vant en Golden Globe) og etterpå kjøpte noen plata. DG skjønte tegninga og ga den ut igjen, allernådigst med et stillbilde fra filmen med Pia Degermark i stråhatt i båt. Da tok salget virkelig av.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn