Hvilken vinylplate har vi kjøpt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Når noen feirer jubileum, må man jo prøve å snike seg med på festen. Her har den tyske 95 åringen samlet en rimelig bred samling av artister til å stå på fest-scenen under jubileumskonserten. Her er det mektige kor, superb meksikansk gitarduo, flink dansk syngedame, vår egen hifi messe ihjelspilte Anette Askvik og annet fra ulike verdenshjørner og sjangre.
    6BDA4749-9BE7-4FBF-B01D-0B3A3AE48723.jpeg


    Det er komplett umulig å bli molefonken av å høre på partymusikken til Olefonken. Denne musikeren, artisten, produsenten, DJ’en, plateselskap eieren, medlem av kultbandet hubbabubbaklubb leverer igjen varene på «Til Hanne»
    59FB788B-1283-431B-BE03-2CB32215911E.jpeg


    Begge plater kjøpt hos Big Dipper. God bless them!
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Er du ivrig på noe eldre Mofi ?
    Eller samler orginaljazz fra 50-60-tallet ?
    Da bør du følge med på når Big Dipper selger brukte plater på nett!

    Eirik legger ut noen sykt fine greier for tiden !

    Selv samler jeg bare musikk, men noen ganger skulle man nesten ønske man var samler og lette etter DEN utgivelsen.

    277796256_1779760662228323_17012827469621905_n.jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Luftbåren direkte fra California, og levert på døren av UPS. Alle titler fra det spennende og kvalitetsfokuserte plateselskapet MA Recordings.

    To gitarister med veldig forskjellig stil og musikalsk bakgrunn viser samspill av klasse i disse smellvakre melodiene. Etno-rock jazz fusion gitaristen Vlatko fra Makedonia i herlig samrøre med den klassisk utdannede serbiske gitaristen Miroslav.
    9B39E2C4-912A-460B-AEE7-4B3F85BF7C4D.jpeg


    Japanske Ito Ema lar fingrene leke på sitt 1903 Stainway D piano i Harmony Hall i Matsumato, Japan. Goldbergvariasjonene til Bach ikke så teknisk fremført som hos Glen Goulds mytiske versjon, men her fremført med en utrolig eleganse. Akustikken til hallen er helt fantastisk på denne platen, og man kan derfor krysse av både for det musikalske og det tekniske på denne platen uten å mukke. Sjekk også all skryt av dette albumet i den supergode tråden «jih plays» her på sentralen.
    8D04770D-77CE-4C60-8011-E0F882BCFBD2.jpeg


    Mer klassisk musikk, denne gangen. Viola da Gamba musikk fremført av Nima ben David i et gammelt fransk kapell, hvor instrument og lokale er fanget til perfeksjon. 24 låter med nevnte soloinstrument kan kanskje høres ut til å bli en overdose, men det er bare vakkert, sårt og deilig sakralt fra start til slutt.
    41779053-413A-42A6-831D-BA0F2FBB9109.jpeg


    En underlig blanding av fransk middelaldermusikk, tradisjonell kinesisk pipa musikk og post-postmoderne avant-garde musikk. Vanskelig å finne noe mer treffende beskrivelse for å prøve å indikere hva dette heksebrygget smaker...
    Det er igjen et opptak som helt rått henter frem akustikken og klangene i kirkerommet det er spilt inn i
    AA8E9E58-58BB-40C3-A375-D27E7A550310.jpeg


    Sist, men ikke minst tangofantomene Sera una Noche. Jeg har vært på utkikk etter vinylversjonene til de to fulle albumene argentinerne har gitt på MA Recordings i mange år, og selv med spinnville priser har jeg vært villig til å betale litt mer for hvert av disse enn Blue Note albumet Trane viser til at selges hos Big Dipper i innlegget over. Desto raskere på bestillingsavtrekkeren var jeg da jeg så at det fantes et nytrykk av andre-albumet LA SEGUNDA til normal-pris hos plateselskapet igjen. Dette er et 2LP 33rpm sett, og da sier det seg selv at prisen blir USD 66. Glad for å slippe å betale uanstendige mangetusenkroner for dette «record to die for» albumet, selv om jeg hadde gjort det om ikke denne muligheten hadde dukket opp.
    ED1D326A-398D-492D-8402-35115517C6BC.jpeg


    Selv om deres debut på MA Recordings ikke var tilbake i nytrykk, fant og bestilte jeg en 12’’ som snurrer i 45rpm og som inneholder 3 av låtene fra førstealbumet. Viktigst var det da at mesterverket ‘’Nublado’’ på over 11 minutter var med.
    86850B7D-2392-45E0-B4FF-C197DBCF83F4.jpeg
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    En herlig bunke det der terryboy!

    LA SEGUNDA dukket faktisk opp brukt (nær mint) hos Big Dipper en gang i fjor. Når Eirik hadde satt prisen til 700,- brukte jeg ca. 1,2 sek. på å bestemme meg. :D

    Ito Ema's Goldberg variasjoner bestilte jeg fra M•A Recordings sent sist høst, men jeg var dessverre så uheldig å få et skikkelig knitreeksemplar. Og det ble ikke bedre uansett hvor mange runder den fikk i Degritteren. Heldigvis viste det seg at Todd Garfinkle praktiserer eksemplarisk kundeservice så han hadde kun ett spørsmål: - ville jeg har penger refundert eller a de tilgode for andre bestillinger ? Svaret kom en time etter at jeg hadde sendt mail. Dessverre er jeg en mindre eksemplarisk kunde så jeg glemte hele greia til jeg så posten din nå. Det er kort sagt ingen grunn til å være skeptisk til å bestille derfra tross mitt ene dårlige eksemplar.
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Liker i tillegg til musikken alle de små og viktige detaljene som god kundeservice (fikk også oversendt flere eksemplarer av en CD tittel fra MA som ikke lot seg lese i min CD spiller, men i de fleste andre), risposene som de bruker som innercover og Todds pasjon for de riktige mikrofonene i de riktige opptaksrommene og så videre....

    Det kan faktisk være at han dukker opp på neste Horten messe, basert på dialog halvannen uke tilbake. Håper da at utvalget på vinylsiden har blitt noe større og han tar med hele katalogen til furet værbitt, da jeg kjøpte absolutt alle titler de hadde inne i vinylformat bortsett fra Krushevo i en blåfarget vinylversjon (min sort som ravnen)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    Neste gang du/dere har kontakt så si at han må gi ut Olavide plata på vinyl igjen, en av mine absolutte favoritter på MA. Nydelig plate!


    IMG_3854.jpg
     
    Sist redigert:

    dask

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2010
    Innlegg
    223
    Antall liker
    707
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    2
    Var en tur innom posten i dag.

    Gillian Welch & David Rawlings. Innspilt i hjemmestudio under lockdown.
    Flott plate med knall lyd.

    Eivør er nesten ukjent for meg. Spillte litt sammen Vamp. Spennende stemme og litt utenfor det som jeg vanlivis kjøper

    20220407_211918.jpg
     

    dask

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2010
    Innlegg
    223
    Antall liker
    707
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    2
    Har den på MFSL 1-200. Den låter formidabelt på en LP :)
    Har begge MoFi utgivelsene. Skal bli spennende å sammenligne den musikalske formidligen.
    "One plate" utgaven låter så utrolig bra.
    Janis Joplin og Crosby, Stills & Nash ventes inn med det første i "One Plate" utgave
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hvor har du lagt inn forhåndsbestillingen din :unsure:
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.842
    Sted
    Hus
    Hørt rykter om at den kommer på grønn vinyl også :unsure:
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    Ny skive - ankom forseglet og bør være uberørt av menneskehender - eller er det vanlig med dagens Vinylskiver... ? :unsure:

    DSCN8859_1024.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.431
    Antall liker
    17.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Vanlig vil jeg ikke si at det er, men - ja, jeg har opplevd å dra helt nye plater ut av cover og opplevd liknende.
    Ikke alltid at bytte hjelper, da skader, eller andre issues kan gjelde en større batch.

    Det er dessverre en del slurv i bransjen.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    Kan fort være vanlig hvis det er smergelpapir som innercover. dessverre :confused:
    Ser ut som nye skiver leveres med innercover i glanset papir og med fine fototrykk....noe herk å få ut første gangen, men så er det rett i nytt innercover av den gode, gammeldagse, skånsomme typen....
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    Tror neppe de har jomfruer på pakkelageret.
    Det er heller roboter, men de er vel på en måte jomfruer de òg
    Ser også at vinylkanten nesten har klart å "kutte" seg ut av innercoveret......så ikke mye skryt til robotene herfra... ;)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.200
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.200
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    George Michaels Older blir endelig reutgitt på vinyl.
    Jeg har lagt inn en forhåndsbestilling på den røde.
    Vis vedlegget 807475
    Takker for tips.....
    Har bandet og svovlet de sidste 15 år over, at jeg ikke fik kjøpt den på vinyl dengang. Etter å ha set
    prisene på Discogs, var det endda verre.
    Gikk for 2 LP Black og 2 LP Rød bundle (y) (y) :love: :love:
     
    Sist redigert:

    Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    1.490
    Sted
    Seljord
    Første "nye" plate på over 20 år... The Temptations - "All the Time" 2018. Bra teknisk kvalitet, noe bedre en 'de gamle', tyst og bra dynamik.

    20220410-The-Temptations----All-the-Time--2018.jpg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.200
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Dette skulle vært titlen på tråden:
    TEMPTATIONS........ ALL THE TIME :ROFLMAO:
    Denne kom med posten i dag

    IMG_20220413_142410_811.jpg


    Hadde en øl-pimpende kompis på besøk i går...... puha.... blev en laaaaaang dag/kveld.Han hadde
    f****t opp en nettbestilling og ved en feil kjøpt 2 av denne.

    IMG_20220413_142426_981.jpg

    Har ingen aning om hva det er, men det må bli senere. Har stadig litt vondt i hovedet :ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Når hyggelige gubber med god musikksmak og et langt liv i musikkmiljøet skal trimme platesamlingen…
    Det ble bl.a. 11 stk SteepleChase med tilhørende historier fra konserter på Montmatre i København, intimkonsert med bord 2 meter fra flygelet til Oscar Peterson, Miles i Molde, gamle Club 7. En samtale verdt pengene alene. Streaming blir liksom ikke det samme.😉
    5730B7E7-DB0E-49E0-83AC-61DB586CD0AF.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn