Hvilken toppklasse-RIAA anbefales?

Linus

Medlem
Ble medlem
06.11.2005
Innlegg
48
Antall liker
0
Sted
Oslo
Torget vurderinger
17
Hvilken toppklasse-RIAA er det vinylinteresserte på Hifisentralen anbefaler?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvis man skal anbefale den man selv har kjøpt, så er det i mitt tilfelle Naim SuperLine.

Hvis man får komme med alternativer så vil jeg bemerke at Audiolab 8000PPA er en svært rimelig (idag) toppklasse riaa, og ARC sitt nyeste bud på denne fronten virkelig er verdt å trakte etter, som andre ARC-riaa'er har vært til alle tider.
Ellers fins det jo drøssevis av gode. Ingen helt like gode som SuperLine selvsagt :)

Kan jeg få lov å bemerke at innfallsvinkelen er egnet til å lage seg en liste over kandidater, men jeg vil fraråde å gjøre som noen har forsøkt å gjøre; forsøke å lage et slags minste felles multiplum over utsagn, og velge riaa uhørt på det grunnlaget at den som får mest positiv omtale er best i din setting. Slik er det neppe.

Mvh Vidar P
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
En av de beste jeg har hørt er Manley Labs Steelhead, men som Vidar sier er det å velge RIAA ut fra en liste over andres gode erfaringer ganske langt fra noen optimal fremgangsmåte. Spesielt siden du sikkert, som vanlig er, får like mange forslag som svar. Ikke for det, noen optimal fremgangsmåte finnes jo uansett ikke, med mindre du kjøper alle som tiltaler deg og prøve dem hjemme.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.499
Antall liker
7.491
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Som referanse i forbindlese med testing av andre riaa'er ?
Som riaa til og aktivt lytte til musik med ?
Som riaa til og dissekere musikken med ?
Som riaa til og glemme at man lytter til et stereoanlegg med og bare nyte musikken ?

For meg er dette noen av kategoriene som spiller inn......... den fullendte riaa har jeg ennå ikke hørt......... heldighvis ;)
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Så snart dollaren synker under to kroner så kjøper jeg en selv.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Dog startet en sikletråd over gromme RIAA-trinn, men mye av det som ligger der er ting man kun har hørt OM og ikke hørt spille musikk.

Persolig er jeg så fornøyd at jeg ikke nøler med å anbefale denne:
 

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Erland skrev:
Dog startet en sikletråd over gromme RIAA-trinn, men mye av det som ligger der er ting man kun har hørt OM og ikke hørt spille musikk.
Ikke i alle tilfeller :)

Mvh Vidar P
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Trådens navn kunne gjerne lest "Hvilke.." istedet for "Hvilken.." siden de antakelig kan anbefales sågodt som alle som en.

Mvh Vidar P
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
laban skrev:
Det var 7300$ takk ;D
Hvilket faktisk gir deg ganske mye for pengene, denne har i tillegg volumkontroll og linjeinngang. Så, med tre platespillere og en DAC har man vel det man trenger?
Helt enig med Lille_Adam i at dette er suveren riaa (uten at jeg har sammenlignet den direkte mot mine andre favoritter).
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Dog skrev:
men det gledelige er at det er ganske mye å velge i mellom!

O.
Paradoksalt nok har det vel aldri vært i nærheten av et slikt mangfold av virkelig glimrende vinyl-relaterte produkter som i dag, enten det er snakk om spillere, armer, RIAA-trinn eller whatever. Happy days.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Kjøp deg en Trichord Dino MK2 med Dino+ PSU og bruk resten av pengene på vinyl!

mvh,
OS
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.604
Antall liker
151
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Lille_Adam skrev:
Dog skrev:
men det gledelige er at det er ganske mye å velge i mellom!

O.
Paradoksalt nok har det vel aldri vært i nærheten av et slikt mangfold av virkelig glimrende vinyl-relaterte produkter som i dag, enten det er snakk om spillere, armer, RIAA-trinn eller whatever. Happy days.
Jepp, dette er en industri som virkelig blomstrer. Gjør jo ikke valgene så mye lettere, men letingen blir desto mer spennende ;D ;D

Cobra2 skrev:
Pass Labs XONO

Arne K
Støttes 110 % :)
 

Vedlegg

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.604
Antall liker
151
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Lille_Adam skrev:
Dog skrev:
men det gledelige er at det er ganske mye å velge i mellom!

O.
Paradoksalt nok har det vel aldri vært i nærheten av et slikt mangfold av virkelig glimrende vinyl-relaterte produkter som i dag, enten det er snakk om spillere, armer, RIAA-trinn eller whatever. Happy days.
Jepp, dette er en industri som virkelig blomstrer. Gjør jo ikke valgene så mye lettere, men letingen blir desto mer spennende ;D ;D

Cobra2 skrev:
Pass Labs XONO

Arne K
Støttes 110 % :)
$4200, verdt hver krone!!!
 

Vedlegg

Topp Bunn