Høyttalere Hvilken skandinavisk høyttaler er den beste til rundt 100k?

Gjør ditt valg for det du mener er beste høyttaler


  • Totalt antall stemmer
    92
  • Avstemningen er stengt .

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Hvem lager egentlig den beste høyttaleren her oppe i det nordlige hjørne av Europa til rundt 100k? Kanskje et litt provoserende spørsmål da de fleste høyttalere alle spiller litt forskjellig, og det i mange tilfeller vil være et spørsmål om sterke og svake sider og ikke nødvendigvis hvilken som er best. Med andre ord en litt uhøytidelig avstemning, men har du en klar favoritt likevel?
     

    Cali-Jonas

    Medlem
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    18
    Antall liker
    8
    Sted
    Svelvik
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er muligens litt inhabil, men jeg lurer jo på hvor det har blitt av Marten i denne avstemningen.
    Jeg mener at Ø uansett er absolutt mest for pengene; de kan alt.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Mon tro hvor mange som har testet alle disse høyttalerne og da faktisk har et visst grunnlag for å uttale seg? :unsure:
    Sikkert ingen, men det er nå ment litt uhøytidelig. Kanskje favoritt hadde vært bedre å formulere det enn best.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Selv har jeg bare såvidt hørt èn av høyttalerne på listen og kan dermed ikke uttale meg om hvem som er best heller. Blir spennende å se hvor mange som faktisk har sammenligningsgrunnlag nok til å kunne uttale seg uten å bare syns eller fare med pølsevev.

    Også vet jeg ikke om det sier noe om meg at jeg egentlig ikke ville vurdert mer enn kanskje to av kandidatene på listen heller. :cool:
     

    WilliamPoppy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2005
    Innlegg
    349
    Antall liker
    41
    Det var et veldig godt spørsmål! I mine ungdomsår var det bare Danmark som gjalt (les; Dali). Nå vet jeg det er veldig mange flere om beinet. Django er vel det siste jeg hørte på av skandinavisk og det låt ihvertfall veldig bra. Doxa har jo også selvfølgelig hatt veldig mye bra og levert kvalitet over lengre tid, men jeg er ikke helt oppdatert kjenner jeg.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Glemte helt Dali, begynner visst å bli senil. La da til Epicon.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Dette blir spennende! 🥳 For øyeblikket leder Rognliens menn! På tide at Shy får samlet mafiaen!
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Kvålsvoll Design,Arendal Sound?
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Arendal selger vel høyttalere i et litt annet prissegment. Kvålsvoll sine har jeg liten kjennskap til men F205 kunne vel vært aktuell, noen som vet hva prisen denne er?
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Tenkte på Sonora også, men tenkte at Prestige 3 var mer dekkende i forhold til nevnte prissegment. Får visst ikke til å redigere avstemningen mer, så kandidatene får stå som de gjør.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det sikkert noen høyttalere fra Genelec og B&O som er sure fordi de ikke får være med å konkurrere :)
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Hyggelig at de norske produsentene dominerer. Et utslag av patriotisme, eller at hjemlige produsenter naturlig nok selger mest på hjemmemarkedet? Finnes det noe som norsk lyd på samme måte som engelsk lyd, som nordmenn foretrekker og som lokale produsenter tilpasser seg?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Legg ut målingene av disse så kan vi stemme basert på det ;), og da vil Genelec vinne om vi tar med Finland i gruppen
    Har bare hørt 6 av disse, og det er Respons og Doxa som gav et så godt intrykk at jeg husker at det var bra, men rangering er umulig uten å lytte under samme forhold.
    Noen av disse har jeg hørt og sett målinger av som bekrefter at der er uaktuelle for meg
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    913
    er vel ingen som tør å forskuttere 80k for en Doxa.. hvor mange har blitt bygget opp gjennom åra, et dusin? :p
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Tja, man kan jo spørre hvorfor høyttalerprodusenter ikke legger ved målinger av produktene sine. Er det fordi disse ville vært komponent- og rom-avhengig?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Virker som ostens peptalk ikke bar frukter. :( Team Rognlien drar fra! :) SA kommer ikke av streken og det ryktes at dommer @Ketil er i ferd med å erstatte den med Beosound 20!
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det later til at Shy ikke var fornøyd med ostens innsats og truer med å trekke seg! Vil da osten ta over som kaptein for det tilsynelatende synkende skipet?
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Ser ut som om høvdingen har lagt en sperre på hvor lang tid i etterkant man kan redigere en avstemning, ellers ville vel SA ligget tynt an. Enten er det Ingen som har kjøpt Legend 60 i Norge ennå, eller så er kjøperne ikke typen som frekventere sentralen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dynaudio er så ræva at tosken ikke vil stemme på de... :sneaky:
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Ø Icon ville nok lett ha passert godt over 100k hvis den var importert på vanlig vis via forhandler. Så uten å ha hørt den selv kan jeg godt tenke at den har et stort potensiale.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ø Icon ville nok lett ha passert godt over 100k hvis den var importert på vanlig vis via forhandler. Så uten å ha hørt den selv kan jeg godt tenke at den har et stort potensiale.
    Eide den og solgte den...
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg skjønner ikke alt skrytet av Ø Audio Icon, har hørt de .... Jeg sier ikke noe mer.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Horndiskanten krever vel en litt snill forsterker kanskje, i betydning rør?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn