hvilken riaa skal jeg velge?

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Innlegg
396
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Hei, vurderer og kjøpe oppgradert pro ject 1 grein 1,3 med M2red pick up hos big dipper. Resten av anlegget jeg har er Electrocompaniet 4.7, ec emc 1up,ec aw180, gallo ref 3.1 og tilhørende sa amp.
Lurer nå på hvilken riaa jeg burde velge, har tenkt på electrocompaniet sin riaa, denne har jo fått mange god ord.
Eller bure jeg velge et annet merke til riaa som er bedre, som er i ca samme pris klasse. eler rør riaa?

Mulig jeg også kan går for en brukt pro ject rpm5. "tar gjerne råd om valg av de 2 spillere også".

Takker for gode råd og erfaringer her hos vinyl gjengen.

Hilsen Morten
 
S

Slorbak

Gjest


Anbefaler denne Audio premier. Knallriaa til prisen. Har brukt denne med step up og som rein MM. Spiller nydlig.

Mvh Roar
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Der har du min fulle støtte, Roar. Et knallkjøp den der.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Gå for den dyreste spilleren!! Kjøp Vibrapods og sett under føttene på spilleren. Og ta deg en prat med f.eks. Håvard Snapa på PlanetSnapa. Han skal visstnok være flink med vinyl, har jeg hørt. Jeg kan forøvrig anbefale Dynavector P75MkII riaa'en som jeg har sjøl. Den har høstet mange lovord, bl.a. i Hifi News og Hifi+. Pro-Ject har vel eget riaa, som kanakje ikke er så verst, prisen tatt i betraktning? Hovedsaken er at heile combo'en er riktig sammensatt og tilpasset. Jeg anbefaler også å gå et trinn opp til Ortofon 2M Blue. Den er vesentlig bedre enn Red. Jeg har hatt Blue sjøl, og den er veldig bra - faktisk en av de beste mm jeg har hørt. Men du må gi den minst 50 timers innspilling. Først da glitrer den!
Du har jo et svært bra anlegg forøvrig - skulle gjerne prøvd samme cd-spiller som den du har. Da EC sin opploader kom, ble jeg heilt frelst av den; den pøste på med mikrodetaljer som jeg ikke ante fantes på skivene mine. Nå er ikke Densen B400sx så verst heller,da. Jeg er fornøyd med den, bortsett fra at elendige kontrollknotter og slarkete skuff, gir noen knekk i kvalitetsfølelsen. Går ut fra at du kjører balansert heile veien?

Lykke til og gi gjerne tilbakemelding om hva du ender opp med - og hvordan det høres i ditt oppsett. Bilder er aldri så dumt, heller...

mvh. VilhelmW
 

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
270
Antall liker
4
Valg av RIAA kommer vel først og fremst an på hvor mange kroner du vil spandere på dette. Dette er jo en komponent i vinylrigg kjeden som ikke bør undervurderes, en god RIAA er verdt pengene.
Som du selv er inne på, kan det vel være verdt å vurdere EC sin RIAA siden du har bare EC utstyr fra før....

Ellers ligger det jo en ASR mini basis på brukten for tiden, dette er en meget god RIAA til prisen, bruker denne selv og er meget fornøyd med den. Jeg bruker den første versjonen, den kom også i en oppgradert versjon høsten 2008.

Ellers må du jo selvfølgelig avgjøre selv hvilken RIAA du liker lydmessig....
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Det ligger både en Pro-Ject RPM 5.1 vinylspiller m. div. tilbehør og en Pro-Ject Tube-boxkriaa på "Børsen"..begge til fornuftige priser, såvidt jeg kan bedømme. Her får du heile pakka, to p.u'er og Speed-box, til og med!

;D mvh. VaW
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
VilhelmW skrev:
Det ligger både en Pro-Ject RPM 5.1 vinylspiller m. div. tilbehør og en Pro-Ject Tube-boxkriaa på "Børsen"..begge til fornuftige priser, såvidt jeg kan bedømme. Her får du heile pakka, to p.u'er og Speed-box, til og med!

;D mvh. VaW
Og begge med ødelagt stift.....
Jeg vil anbefale deg å legge mest mulig penger i spilleren, kjøp deg en enkel RIAA fra Cambridge, NAD eller noe. Mekanikken holder lavere nivå enn elektronikken når det gjelder budsjettvinyl.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Anonym skrev:
VilhelmW skrev:
Det ligger både en Pro-Ject RPM 5.1 vinylspiller m. div. tilbehør og en Pro-Ject Tube-boxkriaa på "Børsen"..begge til fornuftige priser, såvidt jeg kan bedømme. Her får du heile pakka, to p.u'er og Speed-box, til og med!

;D mvh. VaW
Og begge med ødelagt stift.....
Jeg vil anbefale deg å legge mest mulig penger i spilleren, kjøp deg en enkel RIAA fra Cambridge, NAD eller noe. Mekanikken holder lavere nivå enn elektronikken når det gjelder budsjettvinyl.
Ødelagte stifter er grunnlag for pruting...retipping er for spesielt interreserte, og for svindyre p.u'er, spør du meg. Ellers er jeg enig i at man bør legge mest mulig penger i en god vinylspiller. De ligger også en Rega P25 på "Børsen". Det er en god og vel anerkjent spiller.

mvh. VaW
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Ubetinget vil jeg svare "ASR Mini Basis" på ditt spørsmål.

*En særeles utmerket RIAA.
*Grei å finne brukt.
*Problemfri og driftsikker.
*God nok til å overleve mange oppgraderinger ellers i kjeden din.
*Matcher EC-utstyret ditt desingmessig.

Kan man ønske seg mer?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
VilhelmW skrev:
Anonym skrev:
VilhelmW skrev:
Det ligger både en Pro-Ject RPM 5.1 vinylspiller m. div. tilbehør og en Pro-Ject Tube-boxkriaa på "Børsen"..begge til fornuftige priser, såvidt jeg kan bedømme. Her får du heile pakka, to p.u'er og Speed-box, til og med!

;D mvh. VaW
Og begge med ødelagt stift.....
Jeg vil anbefale deg å legge mest mulig penger i spilleren, kjøp deg en enkel RIAA fra Cambridge, NAD eller noe. Mekanikken holder lavere nivå enn elektronikken når det gjelder budsjettvinyl.
Ødelagte stifter er grunnlag for pruting...retipping er for spesielt interreserte, og for svindyre p.u'er, spør du meg. Ellers er jeg enig i at man bør legge mest mulig penger i en god vinylspiller. De ligger også en Rega P25 på "Børsen". Det er en god og vel anerkjent spiller.

mvh. VaW
Er en smal sak å bytte stift på en MM pick up.
Men når jeg ser en ganske ny platespiller med to stk defekte stifter så blir det samme sak for meg som om jeg skulle sett på en bil som har gått 5000 km med blanklslitte dekk, de skulle holdt lengre.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Støtter det med ASR. Fleksibel,vellydende og matcher looket til EC. Uten å ha hørt EC RIIA trur æ likevel den ikkje når ASR til knærne ;D Ellers ligger det en Graham RIIA på børsen også,denne skal og være god,kun MM dog men det kan løses med stepup evt.Lundahl trafoer er ikkje dyrt og funker bra,har det sjøl ;)

mvh Filip
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.147
Antall liker
4.305
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
...
Jeg vil anbefale deg å legge mest mulig penger i spilleren, kjøp deg en enkel RIAA fra Cambridge, NAD eller noe. Mekanikken holder lavere nivå enn elektronikken når det gjelder budsjettvinyl.
Tiltredes, med forbehold om ambisjonsnivå/budsjett og «framtidsplaner».

mvh
KJ
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Syns ikkje resten av annlegget tilsier noe budsjettvariant  ;D Og ASR er som sagt veldig fleksibel mht forskjellige pickups + at den gjør sæ neppe bort i virkelig gode annlegg.Passe jo perfekt med EC-looken også.Mi meining er følgende ang ASR: Har du først kjøpt en sånn blir ikkje bytte av RIIA et tema med det første 8)
...og 4500-5000 på bruktn e jo ikkje ille..Nei,kjøp noe skikkelig først som sist!
mvh Filip
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.147
Antall liker
4.305
Torget vurderinger
1
F.E. skrev:
Syns ikkje resten av annlegget tilsier noe budsjettvariant ;D Og ASR er som sagt veldig fleksibel mht forskjellige pickups + at den gjør sæ neppe bort i virkelig gode annlegg.Passe jo perfekt med EC-looken også.Mi meining er følgende ang ASR: Har du først kjøpt en sånn blir ikkje bytte av RIIA et tema med det første 8)
...og 4500-5000 på bruktn e jo ikkje ille..Nei,kjøp noe skikkelig først som sist!
mvh Filip
Joda joda joda ... men ... RPM 5 (med std.PU AT95) + ASR så snakker vi om et budsjett på omkring 11K kr (ny pris). Med ei budsjettramme på 11K kr så ville jeg ha anbefalt å disponere den litt anderledes, og den konkrete disponeringen avhenger litt av framtidsutsiktene. Dvs ønskes det ei pakke som kan snurre og gå i flere år før oppgraderingsspøkelset banker på døren, eller ønskes det ei pakke som gi en god start, men som vil bli oppgradert i «nær» framtid? Uansett ville jeg ha lagt en større andel av kronasjen i mekanikken og PU.

mvh
KJ
 

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Innlegg
396
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
VilhelmW skrev:
Gå for den dyreste spilleren!! Kjøp Vibrapods og sett under føttene på spilleren. Og ta deg en prat med f.eks. Håvard Snapa på PlanetSnapa. Han skal visstnok være flink med vinyl, har jeg hørt. Jeg kan forøvrig anbefale Dynavector P75MkII riaa'en som jeg har sjøl. Den har høstet mange lovord, bl.a. i Hifi News og Hifi+. Pro-Ject har vel eget riaa, som kanakje ikke er så verst, prisen tatt i betraktning? Hovedsaken er at heile combo'en er riktig sammensatt og tilpasset. Jeg anbefaler også å gå et trinn opp til Ortofon 2M Blue. Den er vesentlig bedre enn Red. Jeg har hatt Blue sjøl, og den er veldig bra - faktisk en av de beste mm jeg har hørt. Men du må gi den minst 50 timers innspilling. Først da glitrer den!
Du har jo et svært bra anlegg forøvrig - skulle gjerne prøvd samme cd-spiller som den du har. Da EC sin opploader kom, ble jeg heilt frelst av den; den pøste på med mikrodetaljer som jeg ikke ante fantes på skivene mine. Nå er ikke Densen B400sx så verst heller,da. Jeg er fornøyd med den, bortsett fra at elendige kontrollknotter og slarkete skuff, gir noen knekk i kvalitetsfølelsen. Går ut fra at du kjører balansert heile veien?

Lykke til og gi gjerne tilbakemelding om hva du ender opp med - og hvordan det høres i ditt oppsett. Bilder er aldri så dumt, heller...

mvh. VilhelmW
Hei vilhelm.
Her endte det opp med ec sin riaa, og hadde rpm1 oppgradert i 1 dag, dagen etter gikk jeg i butikken og fikk den byttet inn. synes den var spinkel og raklete, sto ikke i stil til resten av anlegget med skikkelig kvalitet. da ble det en pro ject rpm5 i stedet, den har bare en at 95 pick up enda men blir nok oppgradering skal du se. nå er jeg i gang med vinyl verdnen, har 1 stk plate haha. Den heter Hugh Masekela "hope", har god innspilling hvertfall.

Hilsen Morten.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Den har høy kvalitet musikalsk også den plata.
AT95 er ikke noen dårlig pick up heller.

Gratulerer med nytt vinyloppsett.
 

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Innlegg
396
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Anonym skrev:
Den har høy kvalitet musikalsk også den plata.
AT95 er ikke noen dårlig pick up heller.

Gratulerer med nytt vinyloppsett.
Takk for gratulasjon, bra med tilbake mld.
Har også antistatisk disk matte. Gleder meg til flere plater og noe med mere vokal på og fler sanger pr side på plate, kun 2 pr side på den jeg har.
Jeg endte på ec riaa, noen kommentar til det?
Ser det er delte meninger om det er riaa eller spiller man skal legge penger i.

Hilsen Morten
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Gratulerer og velkommen inni vinylverden! Nå er det bare å pløye bruktsjapper, "børsen" her på forumet osv. etter brukt vinyl. Det er SÅ steike gøy med vinyl; man må finne seg en spiller, prøve ut forskjellige p.u'er..og man må finne en passende riaa, prøve ut kabler mellom begge deler ( der er jeg nå, forresten!! ) og sjekke ut div. vinyl. Og så all lyttinga,da....og vinylvaskinga. En heilt egen verden som vil gi deg garantert masse vellyd! Og som nevnt, mi erfaring er at forumet her er proppfullt av trivelige mennesker, som meir enn gjerne svarer på alt rart man måtte finne på å spørre om. Lykke til!

mvh. VilhelmW
 

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Innlegg
396
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
VilhelmW skrev:
Gratulerer og velkommen inni vinylverden! Nå er det bare å pløye bruktsjapper, "børsen" her på forumet osv. etter brukt vinyl. Det er SÅ steike gøy med vinyl; man må finne seg en spiller, prøve ut forskjellige p.u'er..og man må finne en passende riaa, prøve ut kabler mellom begge deler ( der er jeg nå, forresten!! ) og sjekke ut div. vinyl. Og så all lyttinga,da....og vinylvaskinga. En heilt egen verden som vil gi deg garantert masse vellyd! Og som nevnt, mi erfaring er at forumet her er proppfullt av trivelige mennesker, som meir enn gjerne svarer på alt rart man måtte finne på å spørre om. Lykke til!

mvh. VilhelmW
takker for svar, enig med deg at det er god hjelp her inne. Klart er det mange meninger om forskjellig, men det er jo gøy og høre. eks:riaa er viktigst eller var det platespiller? det er inviduelt virker det som. Men hobbyn er topp. Så kommer det kabler,ht, og resten av oppsett.
Vet ikke men jeg har troen på en rør riaa til platespiller, så det kan jo bli det senere, med noen store deilige glødende rør haha.
Brukt salg ja, har du noen gode råd til steder eller? pleier de og være i bra tilstand.

Hilsen Morten
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.147
Antall liker
4.305
Torget vurderinger
1
EC KONGEN skrev:
...
takker for svar, enig med deg at det er god hjelp her inne. Klart er det mange meninger om forskjellig, men det er jo gøy og høre. eks:riaa er viktigst eller var det platespiller? det er inviduelt virker det som. Men hobbyn er topp. Så kommer det kabler,ht, og resten av oppsett.
Vet ikke men jeg har troen på en rør riaa til platespiller, så det kan jo bli det senere, med noen store deilige glødende rør haha.
Brukt salg ja, har du noen gode råd til steder eller? pleier de og være i bra tilstand.

Hilsen Morten
Grattis!

Bruk pengene på plater først, så finner du mer ut av hvordan det låter og henger sammen.

mvh
KJ
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , støtter Erlands forslag om mini-basis , gjerne den første versjonen.

DE over som mener du skal legge alt i spiller og helst ikkeno i Riaa , mener jeg er feil , på kort sikt kan det ha noe for seg , forutsatt at du kjøper en fin/bra nok spiller til at du beholder den , og senere bytter riaaen,.

Det er nemlig sånn at de signalene riaaen ikke bringer frem til anlegget , hører du desverre ikke , da hjelper det så lite med bra saker ellers.

at95Eer skremmende bra til prisen , det går fint an å kose seg med denne , det finnes pickuper til 5ggr prisen som ikke låter like fint , men det er selvsagt mine preferanser.

Lykke til , Vinyl er moro...Mvh Espen
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Hei!

ASR mini-basis er etter min mening den beste Riaa som er å oppdrive rundt 10k klassen pr. idag. Er uten tvil den komponenten i anlegget mitt som jeg føler har gitt meg mest «value for money» (Pluss muligens Vincent beistet da ;D) Den fungerer bra med alt av PU som du måtte finne på å bruke.

Jeg kjøpte originalt Mk1 utgaven tidlig i 2007 hos Stereofil og det var en en STOR oppgradering fra Musical Fidlelity X-LP med X-Power.
Senere fikk jeg muligheten til å teste Mini Basis MK2 (2008+) opp mot min Mk1. Den nye ga mere av alt moroen og er enda tystere på Low MC en originalen, så da ble det skifte.
Har du budsjett, så kjøp den nyeste av de. Men den gamle er uansett et knall kjøp på bruktbørsen og vil garantert holde seg bra i pris på bruktmarkedet. Sånn i tilfelle du får oppgradering syken.

Hilsen
Digiman
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Ser det er mye snakk om ASR mini basisi i denne tråden.Som eier av slik i to runde, med to forskjelligen snurrerer (begge av den gamle modellen) kan jeg ikke si meg aldeles uenig. Dog ikke helt med på siste manns innlegg i at dette er tingen inntil 10k. I mine ører er if.eks. nnstegsmodellen til Whest (Whest Two) en av de man ikke skal kimse av i prissegmentet. Ingen tvil om hvilken av disse som foretrekkes her i gården ihvertfall!

mvh
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
EC KONGEN skrev:
takker for svar, enig med deg at det er god hjelp her inne. Klart er det mange meninger om forskjellig, men det er jo gøy og høre. eks:riaa er viktigst eller var det platespiller? det er inviduelt virker det som. Men hobbyn er topp. Så kommer det kabler,ht, og resten av oppsett.
Vet ikke men jeg har troen på en rør riaa til platespiller, så det kan jo bli det senere, med noen store deilige glødende rør haha.
Brukt salg ja, har du noen gode råd til steder eller? pleier de og være i bra tilstand.

Hilsen Morten
Gu'kvell i stuggun! Nå har du jo et bra riaa, så test nå ut dette først. Oppgraderingsfanden kommer nok til deg også, garantert!! Jeg har handlet Scout'en inkl. riaa, p.u. og kabler samt ca. 100 vinylalbum - alt som nytt. Jeg har også kjøpt et Sennheiser-sett, BM høyttalerkabler og ic. Og enda meir vinyl. Alt veldig bra. Så jeg har bare gode erfaringer med å handle på "Børsen".

mvh. VaW
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.865
Antall liker
26.614
Sted
Oslo/Grebbestad
Hei
Er veldigt enig med Digiman om dette etter som jag selv bruker denne, men ett annet alt som jag testet er PS Audio GCPH
ett meget bra riaa trinn upp til 10k, litt mer neutral i lyden enn Asr, men en veldigt bra bas ;D
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Et annet relevant innspill:


Den ene ASR`n jeg hadde solgte jeg til en som oppgraderte fra netopp EC-riaa og han var sånn ca. panegyrisk i tilbakemeldingen ift. hvor stor den oppgraderingen var :)

mvh
 
S

Stereo_Mono

Gjest
kwil skrev:
Ser det er mye snakk om ASR mini basisi i denne tråden.Som eier av slik i to runde, med to forskjelligen snurrerer (begge av den gamle modellen) kan jeg ikke si meg aldeles uenig. Dog ikke helt med på siste manns innlegg i at dette er tingen inntil 10k. I mine ører er if.eks. nnstegsmodellen til Whest (Whest Two) en av de man ikke skal kimse av i prissegmentet. Ingen tvil om hvilken av disse som foretrekkes her i gården ihvertfall!

mvh
Skal ærlig innrømme at jeg ikke har lyttet til Whest sine Riaa, men hører veldig mye godt om de.
Er den like støyfri som den nye ASR med low MC? F.eks type Ortofon Jubilee (0.34mv) som jeg bruker?
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Skal du opp i 10k segmentet , og kjøper brukt er Herron Audio svinnede bra saker....

ellers så finnes cary sine riaaer til rundt denne prisen på børsen...( jeg har begge selv)

riaa til 10 brukt , der finnes det i allefall mye bra...men en liten avsporing , det dreide seg om billigere gode riaaer....jeg har ikke hørt mange av de , men asr er min favoritt....

legger du 10k på bordet og kjøper brukt , får du riaatrinn som parkerer denne mini-basisen lett....

ASR Exclusive derimot, litt mere vrien å parkere... ;D

Espen
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Allright da ;D Er jo uansett moro og bable videre i lettere Remy Martin rus da ;D ;D ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
digiman skrev:
Allright da ;D Er jo uansett moro og bable videre i lettere Remy Martin rus da ;D ;D ;D
Jo jo.

God smak, 9 poeng til deg :D

/jan
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
digiman skrev:
kwil skrev:
Ser det er mye snakk om ASR mini basisi i denne tråden.Som eier av slik i to runde, med to forskjelligen snurrerer (begge av den gamle modellen) kan jeg ikke si meg aldeles uenig. Dog ikke helt med på siste manns innlegg i at dette er tingen inntil 10k. I mine ører er if.eks. nnstegsmodellen til Whest (Whest Two) en av de man ikke skal kimse av i prissegmentet. Ingen tvil om hvilken av disse som foretrekkes her i gården ihvertfall!

mvh
Skal ærlig innrømme at jeg ikke har lyttet til Whest sine Riaa, men hører veldig mye godt om de.
Er den like støyfri som den nye ASR med low MC? F.eks type Ortofon Jubilee (0.34mv) som jeg bruker?
Ingen aning, mine nåværende Vdh. Grsshopper III GLA er vel ca 0,6mv. har desuten kun den gamle minibasis å referere til (tenker også å teste den på en Music Maker MM, men det har jeg ikke rukket enda)

ASR`n sprudler ikke akkurat, ikke den mest "livilige" men bevares den funker bra og er bl.a. som det nevnes støysvak(jeg skulle gjerne testet storebroren)

Trådstarter har kjøpr EC. basert på tilbakemeldinger melleo asr og EC og erfaringer utover dette burde det være betydlige oppgraderinger å HEnte for en ikke alt for høy pris NESTE runde.
 
S

Stereo_Mono

Gjest

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.865
Antall liker
26.614
Sted
Oslo/Grebbestad
ssm skrev:
Skal du opp i 10k segmentet , og kjøper brukt er Herron Audio svinnede bra saker....

ellers så finnes cary sine riaaer til rundt denne prisen på børsen...( jeg har begge selv)

riaa til 10 brukt , der finnes det i allefall mye bra...men en liten avsporing , det dreide seg om billigere gode riaaer....jeg har ikke hørt mange av de , men asr er min favoritt....

legger du 10k på bordet og kjøper brukt , får du riaatrinn som parkerer denne mini-basisen lett....

ASR Exclusive derimot, litt mere vrien å parkere... ;D

Espen
Espen du får ta med dine to riaa hit, så gør vi en test interessert og vite vad Herron og Cary går før,
konsument opplysning ;)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja vi får prøve å få til det , at jeg gidder å drasse med begge samtidig er heller tivlsomt , med inn/utpakking oppvarming og spilling ,,,,,,men en av gangen går jo greit.....hvis du tenker å sammenlikne de to riaaene kan det gjøres her hos meg.

hvis du tenker på å sammenlikne din asr mini mot mine to , er det best med en og en.

din xx-2 passer meget godt til dagens herron konfig. og Cary som den er.

Espen
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
cash 63 skrev:
ssm skrev:
Skal du opp i 10k segmentet , og kjøper brukt er Herron Audio svinnede bra saker....

ellers så finnes cary sine riaaer til rundt denne prisen på børsen...( jeg har begge selv)

riaa til 10 brukt , der finnes det i allefall mye bra...men en liten avsporing , det dreide seg om billigere gode riaaer....jeg har ikke hørt mange av de , men asr er min favoritt....

legger du 10k på bordet og kjøper brukt , får du riaatrinn som parkerer denne mini-basisen lett....

ASR Exclusive derimot, litt mere vrien å parkere... ;D

Espen
Espen du får ta med dine to riaa hit, så gør vi en test interessert og vite vad Herron og Cary går før,
konsument opplysning ;)
egentlig er det mye lettere at du tar med din riaa hit vøttø......Jeg må drasse med 40 kg med riaaer, men du kan ta med 4 kg og en boks.....

Egentlig er det spennende å sammenlikne disse to riaaene , som slett ikke spiller likt , på en annen side , er det ikke noe særlig vits å sammenlikne asr mini ( som er en bra riaa til prisen) med disse to riaatrinnene , v itsen må i såfall være å se hvor mye bedre de forskjellige er , da er det uansett en fordel med en av gangen.

Mvh Espen
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.865
Antall liker
26.614
Sted
Oslo/Grebbestad
ssm skrev:
cash 63 skrev:
ssm skrev:
Skal du opp i 10k segmentet , og kjøper brukt er Herron Audio svinnede bra saker....

ellers så finnes cary sine riaaer til rundt denne prisen på børsen...( jeg har begge selv)

riaa til 10 brukt , der finnes det i allefall mye bra...men en liten avsporing , det dreide seg om billigere gode riaaer....jeg har ikke hørt mange av de , men asr er min favoritt....

legger du 10k på bordet og kjøper brukt , får du riaatrinn som parkerer denne mini-basisen lett....

ASR Exclusive derimot, litt mere vrien å parkere... ;D

Espen
Espen du får ta med dine to riaa hit, så gør vi en test interessert og vite vad Herron og Cary går før,
konsument opplysning ;)
egentlig er det mye lettere at du tar med din riaa hit vøttø......Jeg må drasse med 40 kg med riaaer, men du kan ta med 4 kg og en boks.....

Egentlig er det spennende å sammenlikne disse to riaaene , som slett ikke spiller likt , på en annen side , er det ikke noe særlig vits å sammenlikne asr mini ( som er en bra riaa til prisen) med disse to riaatrinnene , v itsen må i såfall være å se hvor mye bedre de forskjellige er , da er det uansett en fordel med en av gangen.

Mvh Espen
Ta med en opp hit, Tanken er att kanske bytte i fremtiden så då vil jag hellre høre vad noen av disse gjør i mitt oppsett,
førventer meg en real opgradering med noen av disse, Cary veier vel ca 10kg? jag kan hjelpe til med bæring ;)

mvh Roger
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.314
Antall liker
8.351
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Hei Ec.

til helg skal det spilles vinyl hjemme hos meg.
Det gleder vi oss til.
Vi har hatt noen tlf om dette,velkommen inn i denne verden,DEN ER SPENENDE.
 

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Innlegg
396
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
steinost skrev:
Hei Ec.

til helg skal det spilles vinyl hjemme hos meg.
Det gleder vi oss til.
Vi har hatt noen tlf om dette,velkommen inn i denne verden,DEN ER SPENENDE.
Hei steinost. Ja spilling blir det til helgen, mens ribba steker kan jeg kanskje ta med riaa`n min og teste hos deg. Hadde vert gøy og høre hva du sier om denne riaa`n. Og på ditt anlegg kjenner jo du lyden din godt så du lettere kan si hva du mener.

Hilsen Morten
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
cash 63 skrev:
ssm skrev:
cash 63 skrev:
ssm skrev:
Skal du opp i 10k segmentet , og kjøper brukt er Herron Audio svinnede bra saker....

ellers så finnes cary sine riaaer til rundt denne prisen på børsen...( jeg har begge selv)

riaa til 10 brukt , der finnes det i allefall mye bra...men en liten avsporing , det dreide seg om billigere gode riaaer....jeg har ikke hørt mange av de , men asr er min favoritt....

legger du 10k på bordet og kjøper brukt , får du riaatrinn som parkerer denne mini-basisen lett....

ASR Exclusive derimot, litt mere vrien å parkere... ;D

Espen
Espen du får ta med dine to riaa hit, så gør vi en test interessert og vite vad Herron og Cary går før,
konsument opplysning ;)
egentlig er det mye lettere at du tar med din riaa hit vøttø......Jeg må drasse med 40 kg med riaaer, men du kan ta med 4 kg og en boks.....

Egentlig er det spennende å sammenlikne disse to riaaene , som slett ikke spiller likt , på en annen side , er det ikke noe særlig vits å sammenlikne asr mini ( som er en bra riaa til prisen) med disse to riaatrinnene , v itsen må i såfall være å se hvor mye bedre de forskjellige er , da er det uansett en fordel med en av gangen.

Mvh Espen
Ta med en opp hit, Tanken er att kanske bytte i fremtiden så då vil jag hellre høre vad noen av disse gjør i mitt oppsett,
førventer meg en real opgradering med noen av disse, Cary veier vel ca 10kg? jag kan hjelpe til med bæring ;)

mvh Roger
Vi får se om det ikke lar seg gjøre , ikke sikker på hva de veier , egentlig uinteressant så lenge de spiller bra.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal selge noen av de, om jeg selger så blir det i allefall ikke til noe gi-bort-pris.

Mvh Espen
 
Topp Bunn