hvilken høyttaler bør jeg velge til stoetkit 2?

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
Hei.
Er i ferd med å kjøpe meg ett sett med stoetkit 2, 300b mono-blokker, har lyst til å forsøke å bygge høyttaler litt etterhvert,trenger tips og råd, er helt fersk selvbygger,men har litt erfaring med trearbeider i litt andre former, samt tilgang på snekkerverksted med en god del freseutstyr og dreiebenk. og egnede sager har jeg boden full av.noen som har noen forslag?


MVH

Svend Atle
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Les deg gjennom H6 tråden på denne siden.
Burde være en kandiadat

Håvard
 

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
Hei
den har jeg nå akkurat begynt på,ser ut til å være litt lesing der.
takk for svar

Svend Atle
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Hvor stort rom skal de spille i?

Hvor fysisk store kasser aksepteres?

Kunne tenke meg å anbefale konstruksjon med "fulltonedriver" i bakladet horn (for å spille skikkelig bass blir de fort STORE ;)).

mvh
 

AB1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.05.2010
Innlegg
159
Antall liker
1
Kjøp et Hammer Dynamics 12 på Upgrade Audio. Disse fungerer meget godt sammen med StoetKit.
 

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
Hei
Rommet de skal stå i er 3*4 meter,her blir det sikkert forandring på sikt,men de første åra er det det som gjelder.har kikket litt rundt på forskjellige fulltone konstruksjoner,synes dette virker spennende,men det samme gjør jo impulse h6 har lest litt på den tråden her etter tips fra Haavard.Størrelse på kasse er mer begrenset i bredde enn i høyde da det står en tv på den ene siden og jeg har lerret hengende i taket som er i sporadisk bruk, når det en gang i blant blir sett film.prøvde å legge ved bilde av rommet men må få tatt bilder i litt lavere oppløsning. det kommer.
Takker for svar

Svend Atle
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1

Vedlegg

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
Hei.
Har kikket endel på Dallas tråden her,syns den virker spennende,hvor store er de egentlig?hvor mye kommer et sett på omtrent?leser for harde livet her,mye spennende lesing mange interessante prosjekter. Har ikke hørt noen slike konstruksjoner, dessverre, men ønsker det før jeg begynner å bygge ja. noen som vet om noen i Grenlands distriktet eller i søndre Vestfold som har slikt utstyr stående?

Svend Atle
 

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
Hei
Kjapt levert!hehe,ser moro ut det der ja,ikke altfor vanskelig å bygge heller,eller?
6000 kroner var jo langt fra noen upris,men hadde vært moro å hørt på noen forskjellige konstruksjoner før man begynner ja.

Svend Atle
 

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Innlegg
1.130
Antall liker
0
svendatle skrev:
Hei.
Er i ferd med å kjøpe meg ett sett med stoetkit 2, 300b mono-blokker, har lyst til å forsøke å bygge høyttaler litt etterhvert,trenger tips og råd, er helt fersk selvbygger,men har litt erfaring med trearbeider i litt andre former, samt tilgang på snekkerverksted med en god del freseutstyr og dreiebenk. og egnede sager har jeg boden full av.noen som har noen forslag?
Hmm, noe med høy følsomhet, uten for mye membran areal.
Noe med et enkelt delefilter, uten for dype impedanse dip`er.

Så nå er det bare å velge og vrake ;D
 

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
Spennende "liten" sak det der ja, kanskje litt i overkant som et første bygge prosjekt men?
synes Dallas og h6 ser interessante ut begge to,men litt tidlig å bestemme seg enda,hadde vært moro å fått hørt på noen forskjellige konstruksjoner.

Svend Atle
 

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
Hei
lurer på om det er noen i vestfold/telemarks område som har bygget
Decware HDT, synes denne ser spennende ut. hadde vært moro å hørt på denne,hva koster den? noen som vet?


Svend Atle
 

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
Nå er stoet kit hentet, koblet opp og juster,upgrade var dessverre ikke åpne idag,så jeg fikk ikke prøvd de på hammer,noen som har andre alternativer til høyttalere?

Svend Atle
 

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
Hei.
lurer på om det re noen i grenlandsområdet som har en eller annen fulltone konstruksjon stående som jeg kunne fått hørt på?

MVH

Svend Atle
 

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
Lowther PM7C, Noen som vet om disse elementene er noe tess?
hvis de er det,noen forslag til kasse?
Svend Atle
 

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
Nå er det blitt foretatt et valg av høyttaler,det ble ikke selvbygg denne gang,men brukt sådan.henter imorgen og tror dette blir skikkelig gøy!innkjøpt sett er vist i en tråd her tidligere.legger ut bilde når de er i hus.julaften i mårra!!!! ;D
 
Topp Bunn