Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Og enda er hele Stans katalog mer enn severdig…
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Matineen her idag er den dansk-svenske Dronningen, 2018. Hva gjør en kvinne som tilsynelatende har alt, men mangler det aller viktigste- kjærligheten? Når hun samtidig er gift? Trine Dyrholm i en av sine beste roller..Bånn ulykkelig advokat med for opptatt ektemann, ung stesønn som flytter inn og samtidig viser en interesse for nevnte kvinne, samt et iskaldt ekteskap som også havarerer av andre grunner.. Fem norske stjerner til Danmarks beste blondine👍 Den norske DE NÆRMESTE er i samme klasse..nesten..

    Jeg har noen hundre timer med Kubricks film på boka, Super..det var ærlig talt peanuts! Så mye film som jeg også har komplettert det siste halve året, three easy pieces😊 Jeg kjøper forøvrig knapt standard BD lenger, heller. Kvaliteten er altfor dårlig kontra DVD. Som igjen har blitt foretrukket format for litt smalere- mer interessant film. Evt film fra andre deler av verden enn USA. Prisfordelen skal heller ikke kimses av. Her er det nå kun mine mest sette filmer som står ute. Sammen med sett og samlinger.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.250
    Antall liker
    1.450
    Sted
    Seljord
    Sterke saker.

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Den der burde vært tilgjengelig på skive. Så også Dragged Across Concrete idag..liten tvil om Mel Gibsons formidling der. Martin Riggs har blitt voksen, tar ansvar og providerer for familien. Uansett konsekvenser.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Den skjønte jeg allerede i 2003, Spock. Derfor har jeg den her.

    MartinSandvik: Slike referanser er hele poenget med en sequel. Det, og logisk videreførsel av storyline.
     

    Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.250
    Antall liker
    1.450
    Sted
    Seljord
    En riktig actionrulle !

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Som Ray Liottas siste- No Sudden Move…Ellers ser jeg Pelikanrapporten nå i kveld. En av Julia Roberts` beste. Hu gjør en enda bedre Erin Brockovich, men Darby Shaw følger den linja. Jeg skal følge opp med Regnmakeren imorra..👍 Deck Shifflet❤
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Flere nye mapper til film inn idag..endelig noe virkelig bra å få kjøpt oppe på Clas. Skilte ut brent media fra originalt, og enda har vi nok plass til å utføre samme , nye kategorisering som her hjemme i våres andre, MYE større samling. Avsluttet kvelden med mer Eastwood: Absolute Power.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Så filmen Luck
    Var underholdenes den.
    En av svært få filmer eller serier jeg har sett hvor det er realistisk lyd på en drone.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Det ble The Northman i kveld



    Synes den var veldig bra, flott produksjon, lekker å se på, herlig stemning.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    4 måneder, 3 uker, 2 dager. Romanias beste før krimserien UMBRE.

    Vi skriver 1987, to år før Ceaucescus- og Berlinmurens- fall. Spørsmålet her er hvor langt en ung , kvinnelig student vil gå for å hjelpe sin gravide venninne..Abort er ulovlig, livsforholdene uholdbare, samfunnet mannsdominert og fullt av kjønnsdiskriminering- til mannens fordel…For ikke å snakke om sosioøkonomiske klasseforskjeller Og en utbredt, intern rasisme… Resten kan man nesten regne ut selv.. Filmen vant sin fortjente Gullpalme.
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.134
    Antall liker
    9.292
    Torget vurderinger
    2
    The kindness of Strangers på Netflix i går. Virkelig fin og tankevekkende film på flere plan: Fatter ikke at den fikk såpass lunken kritikkk, men den er det motsatte av Supethelt kræskbsng usannsynlig åndenes makt Zombie Heltefilm
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Har forresten sett årets fineste dokumentar og. QUINCY..Et varmt portrett av en viss herr Jones..❤

    - svært god trompetist, bla med Lionel Hampton. Omskolert etter forbud fra legen om trompetspill.
    - Skrev arrangementer for Dinah Washington fra 22 års alder
    -Opplært av Clark Terry, Count Basie o.A.
    - skrev for Sinatra, Ray Charles og flere
    -MASSE knall filmmusikk
    -Produsert Michael Jackson og en bråte andre
    -72 nominasjoner til Grammy, vunnet 27 av dem. Også Oscar, Tony og flere priser.
    -Sju barn, hvorav en halvt svensk sønn. Hvis navn også er Quincy D. Jones..
    -Produsert tidenes mestselgende album. Også en god, egen produksjon. Egen signaturserie hos AKG.
    -Blir 90 år 14.03.23. Etter å ha overlevd bla. slag, diabetisk koma og flere stresskollapser. Slag har fått f.eks. Keith Jarrett til spillestopp.


    You gotta love that…❤
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Tipper det er minst en rogalandsk grunn til å unngå denne…
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ikke sant? Hadde sett noen minutter, så jeg tenkte jeg like godt kunne se den ferdig. Same old, same very, very old og så over the top at jeg angret på at jeg ikke så en gammel Olsen Banden istedet. Laughable, and not in a good way.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.620
    Antall liker
    9.176
    Sted
    Trondheim
    The grey man. Elendig film.
    Så den først og fremst fordi mye av den skulle være filmet i Praha og det er alltid morsomt å se steder man kjenner godt på film. Litt rart å se Žižkov monumentet og litt digital bakgrunn som skulle illudere at man var i Baku. Det var ikke spesielt vellykket.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Wolfgang Petersen gikk bort for kort tid siden. Mange gode filmer med hans navn - blant annet Troy, som jeg så i går, fra 2004, med Brad Pitt, Eric Bana, Orlando Bloom, Peter O'Toole osv.



    Dette var den 196 minutter lange "Director's Cut" - med en liten introduksjon av Wolfgang i starten av filmen. Solid film, påkostet, jeg liker denne godt.
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    Untitled.jpg


    Blir gjensyn i hjemmekinoen til helgen. Ser ut som SUB'ene kan få strekt litt på bena her, og dette er virkelig filmen som fortjener ett skikkelig soundtrack :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Ja, så at Top Gun : Maverick dukket opp på Itunes i dag, blir å se den en av kveldene 🥳

    Prøvde meg ellers på Everything Everywhere All at Once (2022) i går, hadde ikke helt sansen for den, ga meg etter 1,5 time. Var en del bra, men klarte ikke å holde interessen. Men det er klart, dildo-fight er aldri feil :ROFLMAO: selv om det ble gjort bedre i sesong 3 av The Boys.
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    Prøvde meg ellers på Everything Everywhere All at Once (2022) i går, hadde ikke helt sansen for den, ga meg etter 1,5 time. Var en del bra, men klarte ikke å holde interessen.
    Da kom vi ca like langt på den. Var nærmere slutten enn starten, men som med deg så klarte den ikke å holde interessen min...
     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    271
    Antall liker
    644
    Sted
    Hadeland
    Det var mange potensielle fallgruver for Top Gun Maverick men den unngikk dem alle, flott film.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Jeg ble sittende å tenke: Denne hadde vært fantastisk i 3D!

    Får heller sprette plasten på denne en kveld

     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    4.271
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Forvillet oss på kino og filmen "Nope" i kveld. Katastrofe ! Har ikke ord.... stay away !
    Dårligere film finnes neppe. Tittel "kalkun" blir rene Oscar her...Finn heller frem en melkekartong med krim fra påsken 1997, spar miljø og tid!
    Mobiltelefon mister strøm og lyden dabber ut lik en platespiller som mister farten ??? Hattebremmer og laken som UFO ? 100 x fysj !
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn