Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Espen R: Takk, jeg prøver. Blir lettere oppgitt når jeg leser hvordan noen her inne «bare kobler ut hjernen» . Eller flipper på en film som ikke er verd det pga tekniske ting. Hos meg betyr nettopp det at vedkommende ikke følger med. Og vil følgelig aldri kunne fatte. Hvem SOVNER med Ben Hur på skjermen? Fra 1959…😡 Eller CLOCKWORK ORANGE? Katastrofetrilogien med Kristoffer Joner..det er en annen sak..
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg trodde at det "å koble ut hjernen" var et etablert uttrykk. Men kanskje det ikke er det hos visse.

    Det betyr at man demper den kritisk analytiske delen - og lar den delen av hjernen som tror på eventyr totalt dominere. 😁

    Man følger altså like mye med.

    Dette gjør at du kan sette stor pris på filmer som for eksempel Star Wars, uten at man henger seg opp i at eksplosjoner i verdensrommet ikke låter som det gjør her

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kobler ikke hjernen ut med Star Wars heller…og elsker både dem, LOTR, Rowlings Wizarding WORLD og Dirty Harry filmene. Det går an å kombinere, Spock.. Som Egon sa: Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet. Hjernen kobles ut når du skal sove. Ikke før.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Flott, da var det avklart - tilbake til å fortelle om filmer vi har sett :)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    81ok8dePSLL._SX522_.jpg


    En stor film om gangstere. Dvelende og rolig uten actionmas. Med sine tre og en halv time er den ikke et minutt for lang. Scorsese har gjort det igjen.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    MV5BNzk4MDZhNTctMDA3OC00ODdkLWIyOWYtN2M0MzA3MDY5NDk1XkEyXkFqcGdeQXVyMTkxNjUyNQ@@._V1_FMjpg_UX1...jpg
    Hadde ingen forventninger til denne.
    Det hjalp!
    Halter litt (underdrivelse) til tider.
    Men har noen lyspunkter av og til.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    MV5BMWEwNjhkYzYtNjgzYy00YTY2LThjYWYtYzViMGJkZTI4Y2MyXkEyXkFqcGdeQXVyNTM0OTY1OQ@@._V1_.jpg
    Grøss og gru!
    En film som ikke skal sees igjen.
    Verste er at de fullstendig bygger opp til en fortsettelse på slutten.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    4280009586-po-reg-medium_orig-1649760104318.jpg
    Såg denne i mangel av noe annet imens jeg venta på middag på flyet.
    Var bedre enn fryktet.
    Av de 4 jeg poster nå, kom den faktisk på andreplass!
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.694
    Antall liker
    5.874
    Jeg kobler ikke hjernen ut med Star Wars heller…og elsker både dem, LOTR, Rowlings Wizarding WORLD og Dirty Harry filmene. Det går an å kombinere, Spock.. Som Egon sa: Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet. Hjernen kobles ut når du skal sove. Ikke før.
    Der tar du feil, hjernen jobber og bearbeider inntrykk når du sover.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Ser det har vært blandet mottakelse av Grey Man her inne.
    Må si jeg likte den.

    Men at filmen kunne vært så mye bedre om de hadde fulgt bøkene mer (en av de som gleder seg til bok 12 i februar).
    I forhold til bøkene var det tatt mange kunstneriske friheter. Når ble Sierra ett CIA agentprogram? Hvor ble det av goonsquad?

    Kritikk nr to, hvorfor hører filmen ut som Blade Runner 2049? To av hovedrollene er også de samme?
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    lgb.jpg


    En severdig film fra Robert Altman med Elliot Gould i en av sine beste roller. Han lager en anderledes Marlowe og en interessant kontrast til Bogarts versjon. Fin restaurert utgave fra Arrow.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Virker som Netflix er fornøyd med seertall for "The Gray Man", for de har akkurat annonsert at en oppfølger m.m. på gang.


    Settes pris på. For egen del er jeg enda mer spent på den kommende filmatiseringen av Andy Weirs bok "Project Hail Mary" - som også skal ha Ryan Gosling i hovedrollen.

    Boka er fenomenal - Andy Weir er skrev også "The Martian" som ble filmatisert med Matt Damon.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    1/2 Tam: Du så ikke det metaforiske i setningen, nei? Regna med det. Er fullt klar over hva som skjer når et menneske sover. Men den viktigste ladestasjonen du har som menneske er og blir senga. Husets viktigste møbel. Undervurder den, og videre liv er for evig ødelagt.

    Det er ellers synd dersom Gray Man skal ta den muligheten fra film som virkelig har det etterspurte universet. Som i JK Rowlings verden.Jeg vil mye heller se fortsettelsen på Fabeldyr, altså. MED Mads Mikkelsen. Han skulle hatt rollen som Grindelwald fra start. Johnny D, er SÅ mye bedre som Jack Sparrow.
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 836297

    En severdig film fra Robert Altman med Elliot Gould i en av sine beste roller. Han lager en anderledes Marlowe og en interessant kontrast til Bogarts versjon. Fin restaurert utgave fra Arrow.
    Nå snakker vi. Takk for påminnelsen. Skal bli enda flinkere til å se gamle klassikere om igjen i stedet for å se nye forglemmelige ting.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Benedetta 2021

    MV5BNGRiMmEzOTYtYThjZC00ZDk3LThmN2YtNzYxY2FjZWYyMjU0XkEyXkFqcGdeQXVyMTE1MzI2NzIz._V1_FMjpg_UX1...jpg


    Blu-Ray/DSU

    Provokatøren Paul Verhoven er tilbake med nonner, maktkamp i ett kloster og religiøs hypokondri.

    Koste med meg filmen, men registrer at den ikke har fått allverdens av gode kritikker.


    Filmens mest interessante aspekter er og blir det politiske spillet som oppstår under dekke av religiøs tro, og hvordan aktørene kanskje, eller kanskje ikke, posisjonerer seg etter Guds antatte vilje.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Antonsen: Det er ikke bare Paul Verhoeven som kan virke provoserende ved den. Generell , religiøs hjernevask er like uforståelig for noen. Likte du den, se DISOBEDIENCE. Rachel Weisz har aldri vært bedre. Selv om hu var usannsynlig søt i The Mummy.😈❤
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Dagens fangst er LAMB..Noomi Rapaces nyeste film. Samarbeid mellom Island, Sverige og Polen. På islandsk. Årets bidrag til Oscar, 2022 derfra. Nominert til UCR i Cannes, så kvaliteten er null å si på her. Siden jeg ikke har hatt The Godfather i samlingen siden VHSen regjerte, henta jeg likesågodt inn hele pakka til en like attraktiv pris som serielista i annen tråd tidligere i uka. Hivd ut et hundretalls halvt ripede skiver, erstatta , fløtta og komplettert i et halvt år. Og kan idag tilføre minst 100 nye filmer av kvalitet før det igjen begynner å vises på hylla. Grunnet ny oppbevaring av sjeldent brukte skiver. Såfremt det ikke dreier seg om Box Sets. De tar alltid sin plass, og her har blitt fylt bra på i dem også. Dog , det er lettere å finne fram i den like store samlingen.
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    Virker som Netflix er fornøyd med seertall for "The Gray Man", for de har akkurat annonsert at en oppfølger m.m. på gang.


    Settes pris på. For egen del er jeg enda mer spent på den kommende filmatiseringen av Andy Weirs bok "Project Hail Mary" - som også skal ha Ryan Gosling i hovedrollen.

    Boka er fenomenal - Andy Weir er skrev også "The Martian" som ble filmatisert med Matt Damon.
    Project Hail Mary synes jeg var interessant å lese. Vil bli spennende hvordan de skal få filmatisert den rent praktisk/estetisk. :) En science-fiction bok med første del av ordet i fet skrift.

    1659247097730.png
     
    Sist redigert av en moderator:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    For min del, starter jeg dagen med god, gammel biljakt i Taxi😊 Fransk komedie blir ikke bedre, men det lønner seg å forstå språket. Som i tyske-, engelske-, svenske- og danske filmer, ødelegger de norske tekstene for helheten. Dem sparer jeg til språk jeg ikke selv har forstått.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ja. Skru av hjernen på denne her også. Så den i helga med junior. Gal Gadot er som vanlig en helt OK gudinne av et kvinnfolk.
    Så da var det bare å kjøre litt klein dad humor på junior og fortelle han at « hun her har jeg på bucket lista »
    Han nevnet meg ingen særlig sjanse, skal sies. Får pumpe litt mer jern. Det hjelper nok.

     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det ble en gammel klassiker i går kveld - Spartacus. Bra film! Kirk Douglas er strålende, så vel som Peter Ustinov som fikk Oscar, og Laurence Olivier. Skjemmes dog litt av noen snodige valg av skuespillere i biroller. Vi så filmen i såkalt restaurert utgave, men dessverre så kunne man ikke gjøre det fra kamera negativene, så det ble gjort fra ferdig film. Bildekvaliteten er dessverre relativt dårlig sånn sett.

    0E252C31-0D09-4039-A9B9-F0F8CC1D81A6.jpeg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Men den som undervurderer den filmen der, har helt ærlig lite i en kinosal å gjøre. En av Kubricks tre beste. Hvorav jeg har alle tre her.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Det ble en gammel klassiker i går kveld - Spartacus. Bra film! Kirk Douglas er strålende, så vel som Peter Ustinov som fikk Oscar, og Laurence Olivier. Skjemmes dog litt av noen snodige valg av skuespillere i biroller. Vi så filmen i såkalt restaurert utgave, men dessverre så kunne man ikke gjøre det fra kamera negativene, så det ble gjort fra ferdig film. Bildekvaliteten er dessverre relativt dårlig sånn sett.

    Vis vedlegget 837752


    4K utgaven har utmerket billedkvalitet...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Så disse siste uke. Roger Corman "kult klassikere". Dårlige er de, og jeg synes de mangler det som gjør B-filmer verdt å se slik at jeg ikke helt skjønner kult-statusen. Dog ikke så dårlig som man kunne frykte - går an å se, men Conanfilmene med Swarchenegger er langt bedre. Mye pupper og lår; det er tydelig at Game og Thrones har stjelt litt fra disse.


    91kTRnhj-tL._SL1500_.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Voff: Hvis du ikke skjønner kultstatus, styr unna filmen. Da skjønner du ikke regissøren heller. Så overlater du de aktuelle filmer til de filmelskerne som faktisk skjønner for eksempel Steven, Stan eller Roger…Bare et tips..Hvis jeg ikke skjønner en film, gjør jeg en av to ting: Dropper den helt eller ser den så mange ganger at jeg kan skrive analyse på den..Men min tid har blitt såpass kostbar på planeten at jeg ikke kaster den bort på unødvendigheter heller. Du burde prøve det..
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Så disse siste uke. Roger Corman "kult klassikere". Dårlige er de, og jeg synes de mangler det som gjør B-filmer verdt å se slik at jeg ikke helt skjønner kult-statusen. Dog ikke så dårlig som man kunne frykte - går an å se, men Conanfilmene med Swarchenegger er langt bedre. Mye pupper og lår; det er tydelig at Game og Thrones har stjelt litt fra disse.


    Vis vedlegget 838472
    Etter å ha myst kort på disse måtte øynene vaskes fra kilden; Frank Frazetta. Ingen over , knapt nok noen verdig å holde penslene hans..

    8456F8F0-62B6-4CB5-A168-351283726DD9.jpeg
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Endte med å se denne i går:
    The_Princess_poster.jpeg
    God film: Nei
    God story: Nei
    Godt skuespill: Nei
    Noe som helst positivt: Nei

    Men lo godt alikevel
     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    280
    Antall liker
    659
    Sted
    Hadeland
    Bilderesultat for prey
    Så denne igår, ingen forventninger så derfor gir jeg den en 3, ikke veldig spennende og ikke i nærheten av film nr 1 på noe som helst vis. Noe som trekker ned på det tekniske var utrolig dårlig data animasjon ellers var bilde og lyd greit nok. Disney+
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Ampliwire:

    Spartacus
    Clockwork Orange
    2001..
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn