Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Så ble det gjensyn med denne western parodi komedien i går. Desverre ikke like morsom som jeg husker den. Satt ikke å gapflirte akkurat men underholdende nok. Politisk korrekt er den i alle fall ikke. Ikke engang i 1974. Vil rangere den som litt under middels.


    blazing.jpg
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Så ble det gjensyn med denne western parodi komedien i går. Desverre ikke like morsom som jeg husker den. Satt ikke å gapflirte akkurat men underholdende nok. Politisk korrekt er den i alle fall ikke. Ikke engang i 1974. Vil rangere den som litt under middels.


    Vis vedlegget 814574
    Mange av disse hysteriske komediene fra USA på 70- og 80-tallet har tapt seg veldig. Steve Martin, f.eks., er en fyr jeg synes er direkte umorsom.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.307
    Kanskje mister Stallone er over peak høyden hva gjelder kreativitet og nye ting å finne på med denne karakteren.
    Men nr. 4 var jo ganske ok.
    Jeg så Rambo First Blood da den var relativt ny. Brian Dennehy er alltid verd pengene å se, men Stallone kuttet jeg ut etter den filmen, har ikke sett en eneste Stallone-film etter denne. Siste kvarteret var en lidelse å se, Stallones snøvling og snufsing var noe av det dårligste skuespill jeg har sett.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Tror jeg så verdens dårligste film i går.

    Jeg sjekket for en gangs skyld ikke anmeldelser, og kjørte i gang en film det har vært litt snakk om i mediene de siste par årene: Netflix-filmen 365 Days. ALT var elendig ved den filmen. Skuespill, dialog, historie, kjemi mellom hovedpersonene. De mye omtalte sexscenene var tamme og flere direkte usexy. Nei, fy flate. STYR UNNA!

    ---

    Fikk opp et forslag til film på Netflix som jeg så etterpå, utroskapsdramaet Unfaithful med Richard Gere og Diane Lane. En midt-på-treet-film som får stort pluss for topp prestasjon av Diane Lane, både med og uten klær (for ei dame!). Også pluss for å bruke musikk av Ali Farka Touré og Ry Cooder i et par av scenene.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Jeg så Rambo First Blood da den var relativt ny. Brian Dennehy er alltid verd pengene å se, men Stallone kuttet jeg ut etter den filmen, har ikke sett en eneste Stallone-film etter denne. Siste kvarteret var en lidelse å se, Stallones snøvling og snufsing var noe av det dårligste skuespill jeg har sett.
    Stallone er nok litt sånn hat/elsk. Jeg kjøpte han i First Blood. Men jeg har ledd godt av mange parodier på snøvlingen hans. Robin Williams og Weird Al Yankovic f.eks.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Etter min mening er det bare den første Rocky-filmen der Stallone spiller brukbart. Copland var heller ikke så aller verst, men ellers er han en gru å se på.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Har sans for Stallone, blir litt som med Arnold - så dårlig at det ... blir bra 😁

    Cobra fra 1986 er nok min favoritt - skikkelig 80's - kul musikk, Angel of the City m Robert Tepper

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Superhkm: Roberts begynnelse var den fjerde Potterfilmen. The Goblet of Fire..spilte Cedric Diggory.
    Pink; Det er vel heller du som ikke har forstått hverken Sly eller Arnie…
    Voff: Der er beviset på hvor langt unna hverandre vi står angående film. Mikes beste er og blir FATAL ATTRACTION og BLACK RAIN.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Så ble det gjensyn med denne i går. Mange filmer står seg ikke etterhvert som tiden går, men denne har holdt seg forbausende bra. Eventyr og action i skjønn forening. Filmen taper litt tempo sånn ca midtveis, men tar seg inn igjen. Klart godkjent...
    De lager ikke slike filmer lengre...



    Vis vedlegget 814355
    Så denne selv for et halvt år siden, koselig gjensyn.

    Siden Michael Douglas beste filmer ble nevnt - jeg liker spesielt hans 70 talls prestasjoner i Coma & The China Syndrome.

    Utenom dette setter jeg Falling Down & The Game høyt.

    Han var producer på Gjøkeredet, talentfull fyr.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Copland var en grei film, men Stallones prestasjon i den var faktisk fantastisk!
    Kjempelenge siden jeg har sett den, men jeg mener å huske jeg reagerte på at Stallone hadde et ekstremt snevert emosjonelt spektrum i den filmen – deppa, fåmælt politimann.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Fun fact: Stallone skulle tøffe seg når han spilte inn den Rocky filmen med Dolph Lundgren som russisk terminator, og ba ham om ikke holde igjen på slagene så det skulle se ekte ut. Det endte såklart med Stallone på sykehus med sprukket bukhinne eller noe sånt. Dolph er legit. 🤓
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal


    Doctor Strange in the Multiverse of Madness

    Likte den bedre enn den første. Likte også at filmen var bygd opp mer som en grøsser enn noen tidligere Marvel filmer.

    Man bør nok være Marvel fan for å få med seg alt som skjer. Uten å røpe for mye bør man nok hvert fall ha sett første Doctor Strange, nyeste Spider-Man, WandaVision, visse episoder av What If.... og også være litt rutinert i generelle Marvel filmer/tegneserier.

    Dukker opp mange cameo'er, og skal tilstå jeg trakk på smilebåndet når selveste Bruce Campbell dukket opp på skjermen.
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Så denne selv for et halvt år siden, koselig gjensyn.

    Siden Michael Douglas beste filmer ble nevnt - jeg liker spesielt hans 70 talls prestasjoner i Coma & The China Syndrome.

    Utenom dette setter jeg Falling Down & The Game høyt.

    Han var producer på Gjøkeredet, talentfull fyr.

    Har ikke sett Coma eller China Syndrome side 70-tallet tror jeg! Falling Down er en favoritt. Michael Douglas er som regel severdig. Det er faren også....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Nå når Kirk er nevnt; jeg så denne igjen tidligere i uka. Med både Kirk Douglas og John Wayne i samme film så må det vel bli bra? Joda, bra er det men det mangler liksom noe. Vanskelig å sette fingeren på hva. Det blir litt midt på treet, men absolutt severdig for de som liker westernfilmer selv om den for meg ikke når opp til forventningene.


    war.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du kikker (ikke klikker) på selve linker ser du at det er Hitsville: the making of Motown.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Pink: Nå er jo Sly som han er, da..og nettopp derfor liker jeg ham. Unapologetic, kalles det i USA.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Fun fact: Stallone skulle tøffe seg når han spilte inn den Rocky filmen med Dolph Lundgren som russisk terminator, og ba ham om ikke holde igjen på slagene så det skulle se ekte ut. Det endte såklart med Stallone på sykehus med sprukket bukhinne eller noe sånt. Dolph er legit. 🤓
    Samme som Daniel Craig prøvde seg på med Dave Bautista i en Bond film. Det var DET kneet kan du si......

    image.jpeg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Samme som Daniel Craig prøvde seg på med Dave Bautista i en Bond film. Det var DET kneet kan du si......
    Konsekvensene av method acting, kanskje da. Greit at man vil at det skal se ekte ut, men sånt virker bare temmelig lite smart. Dave Bautista var vel wrestler tidligere, og ser jo ut som han er istand til å brette sammen Craig på midten. Internet sier han er 193 cm høy, og veier 131 kg. :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955


    I går ble det The Da Vinci Code og Angels & Demons.

    Dan Brown, Tom Hanks, Hans Zimmer og Ron Howard. Mye talent - men resultatet er vel litt varierende.

    Hadde tenkt å se Inferno i samme slengen - men valgte Extended Cuts og de ble det for sent. The Da Vinci Code er på ca 3 timer, Angels & Demons på ca 2,5 timer.

    Grei underholdning :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Plukket dem opp i 4K for litt siden, men de ligger fremdeles på vent. Har jo sett alle tre før, men det er ca. lenge nok siden nå til at de kan sees igjen. Den første er direkte strålende synes jeg, derfra daler det slakt til den andre og litt brattere til den tredje.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Den første, Da Vinci koden, har den mest interessante historien, synes jeg. Men den er ganske labert produsert (på grensen til elendig) - filmet osv. Angels & Demons er veldig mye flottere filmet - å se på - og var en bedre opplevelse for meg, selv om historien ikke fenget like mye.

    At begge er regissert av Ron Howard virker nesten rart, siden de er så forskjellige.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    71CXgFgx3DL._SL1424_.jpg

    Etter en hard sykkeldag i sofaen med "Napoli rundt" var det greit å slappe av med en italiensk komedie om en forfatterspire som jobber som likvasker og drømmer om å bli filmskaper. Hvis noen er litt svake i italiensk så har den engelske undertekster og den er ganske morsom. I dag blir det en hard fjelletappe i sofaen før hviledagen i morgen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    AAM01: Hva med å se en fransk perle istedet? Det er ikke bare Italia som lager god film. Jeg tror ikke jeg har sett deg kommentere annet enn italiensk film i tråden..

    Selv så jeg HIGHLANDER igår- med Frankrikes største actionstjerne. Nei, det er IKKE Jean Reno..Back to basics, før litt bretonsk pop og toget mellom Chisinau og Bucuresti i Torino. Den nevnte film har også plass til en viss Sean, som vi alle vet var tidenes største mannlige skuespiller fra Skottland. RIP. Når også soundtrack stemmer..knall..
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    AAM01: Hva med å se en fransk perle istedet? Det er ikke bare Italia som lager god film. Jeg tror ikke jeg har sett deg kommentere annet enn italiensk film i tråden..
    Jeg har da ikke noe i mot verken fransk eller spansk eller tysk eller meksikansk eller koreansk eller japansk film og jeg har hundrevis av dem, men du kan jo skrive om dem selv hvis du mener at det mangler omtaler. Hvis du ikke har sett meg omtale annet enn italiensk film i denne tråden så har du ikke sett godt nok etter. Se hva du vil og kommenter hva du vil, men ikke legg deg opp i hva andre kommenterer. Hvis du derimot er uenig i en kommentar så kom med din egen vurdering av filmen etter å ha sett den.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Kom igjen nå folkens, dette er en kosetråd, og alt sies i beste mening. Eller må forståes slik.
    Jeg poster heller ikke alle filmer jeg ser, synes det er fint at noen spesialiserer seg.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Alle som KAN noe om film og har SKJØNT hva godt skuespill er vet jo at den beste skotske mannlige skuespilleren er Ewan. Det er så åpenbart for alle oss som er EKTE entusiaster og som tar mediet på det alvor det fortjener. Har man ikke skjønt det burde man heller avstå fra og se film, og iallfall bare drite i å legge ut spoilers fra den siste James Bond filmen og sånn.

    I all beskjedenhet, om ikke nødvendigvis i beste mening.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955


    Moonfall (2022)

    Entering epic disaster movie mode:

    Stort Lerret ✔
    Romperistere "on" ✔
    Popcorn ✔
    Promille ✔
    Lydnivå med stor sannsynlighet for naboklage ✔

    Veldig moro, en favorittsjanger dette - og jeg elsket filmen, Roland Emmerich skuffer ikke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn