Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Spør her istedenfor å starte en ny tråd. Er på besøk hos noen som bruker Netflix og bruker en Denon lydplanke. Det er en del lavfrekvent skurring i lyden på en del materiale, ligner litt på lyden man får hvis man puster inn i en mikrofon hvis noen skjønner hva jeg mener.

    Er snakk om barnefilmer som er dubbet på norsk, om det har noe å si.

    Noen som har tips om hva det kan komme av?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    «I Daniel Blake» - en film som sitter i en stund. Jeg liker filmer hvor jeg tror på karakterene og historien. Ligger på HBO forresten.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Avsluttet helga med DISOBEDIENCE…om verden og dens viderverdigheter, sett fra jødisk ortodoks synspunkt. Har alltid satt pris på Rachel Weisz, og denne fem år gamle perla er hennes beste til nå. Viser en side av Storbritannia ikke veldig mange kjenner, med flust av eksistensielle spørsmål oppe til bevis og besvarelse.

    Til uka: DAS BOOT, THE KILLING FIELDS, APOCALYPSE NOW, BRIDGE ON THE RIVER KWAI, MERRY CHRISTMAS MR LAWRENCE, DER UNTERGANG og GOOD MORNING VIETNAM. En per dag. Spørs om ikke det er tidenes krigsfilmpakke, gitt.. Deretter kommer tross alt Kinas andre OL på under femten år, så i de to ukene blir det full stopp på filmen.
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fanstasisk film! Noe kjedelig Atmos-mix, men ikke noe som ødela opplevelsen.

    Skjermbilde 2022-01-24 kl. 01.25.32.png
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel en av de få mafiafilmer som er et must i enhver samling, selv for den som hater mafiafilm. Av rent filmatiske grunner. De andre to er GUDFAREN og ONCE UPON A TIME IN AMERICA. Pluss GOODFELLAS. For TV trengs bare den italienske serien CORLEONE. Da har man det som trengs i den kategorien. Mafiafilm er litt som country og blues: Veldig lett å få inntrykket av å ha hørt alt , mens utvalget artister som fascinerer en er tilsvarende lite. Hørt en, hørt alt, altså…
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gleder meg iallefall til å få komplettert..Dessverre må vi da ta avskjed med nyere tids beste James..og den mann som lengst har innehatt Bond-privilegiet har ganske sikkert masse bra igjen på tanken. Som han tar ut i andre filmer nå. Dan spilte 007 helt uten feil i ATTEN strake år. Selv Sean klarte ikke det😈😊 Selv syns jeg det var utrolig synd at Tim Dalton ikke fikk flere enn to..Han kombinerte Seans råskap, Rogers humor og subtiliteten til Pierce på en genial måte.Dan har i tillegg George Lazenbys tanker om et liv utafor jobben..Altså er han den mest KOMPLETTE JB til nå..som Judi Dench i rollen som M, 1995-2012.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Gleder meg også til å få sett den siste med Craig i hovedrollen. Håper de ikke bommer når de skal finne arvtageren hans, for Craig har vært den beste Bond hittil. Må allikevel si at det var Roger Moore som først introduserte meg til Bond og var favoritten som barn. Aldri egentlig vært fan av Sean Connery som Bond, men Timothy Dalton og Pierce Brosnan gjorde begge anstendig arbeid.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men hva med George Lazenby, Barry Nelson og David Niven?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Ja, hva med dem? :unsure::D

    Har ikke sett noen av filmene de var med i. Var de bra? Niven sin var vel mest en slags komedie?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke sett Norman og Lazenby husker jeg ikke, så det sier muligens noe om hvor godt jeg likte ham i rollen. David Niven er alltid bra, uansett.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Tror ikke jeg har sett en film med David Niven siden oppveksten. Trolig Kanonene på Navarone.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    JMM: Det finnes 25 OFFISIELLE filmer..og kun to uoffisielle. De siste regner jeg ikke med. Altså er lista:

    Sean Connery, 1962-67, pluss 1971. 6 filmer
    George Lazenby, 1969. 1 film
    Roger Moore: 1973-1985. 7 filmer
    Tim Dalton: 1987-1989. 2 filmer
    Pierce Brosnan, 1995-2001. 4 filmer
    Dan Craig, 2003-2021. 5 filmer

    Totalt 25 stykker. Bare å hente samlinga. Ellers er ikke huset komplett.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Lazenby sin ene Bond-film er langt bedre enn sitt rykte, men direkte minneverdig er den vel ikke.

    Jeg har alle Bond-filmene unntatt den siste på Bluray. Det var en sånn 50-års boks som kom, og den fikk jeg til jul en gang.

    91WV1Dk9PfL._AC_SX425_.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har James Bond kun på DVD og mangler de siste filmene.
    jb boks.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Minutten: Det koffertsettet der er det IKKE mange av😎 Selv har jeg femtiårs BD-sett, med plass til den siste i. Selv om den da ikke står i fortegnelsen. Utgitt samtidig med SKYFALL, 2012..Har hatt komplett Bond også på VHS OG DVD tidligere.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Verdens verste menneske

    Verdens-verste-menneske-plakat-1.jpg


    Blu-ray

    Kan ikke se denne filmen er nevnt enda I tråden her, noe overraskende. Jeg liker godt Joachim Triers filmer, men dette var virkelig bra. Koste meg fra start til slutt. Renate Reisve fikk prisen for årets beste kvinnelige skuespiller for denne filmen i fjorårets Cannes, men Anders Daniel Lie leverer også en flott prestasjon.

    Flott film. Anbefales.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så " Verdens verste menneske " sist tirsdag. Den var noe masete med dårlig musikkvalg i starten. Den tok seg noe opp, men noen stor film syntes jeg ikke den var selv om jeg har sett mye som er dårligere. Jeg fikk ikke helt taket på hovedpersonen. Jeg er nok ikke enig med fjorårets jury i Cannes. Terningkast 4.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Lazenby sin ene Bond-film er langt bedre enn sitt rykte, men direkte minneverdig er den vel ikke.
    On Her Majesty's Secret Service er en god film, kanskje ikke helt Bond. Bond fremstår som mer menneskelig i denne filmen. Avslutningslåten, som blir regnet som "Bond-låten" i filmen, er utrolig vakker. Filmen har ingen offisiell "Bond-låt"


     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Verdens verste menneske:
    Som alltid fra den kanten en teknisk solid prestasjon både foran og bak kamera. Filmen gir en engasjerende beskrivelse av flere personligheter og situasjoner, men jeg sleit litt med å forstå hvorfor den var lagd. Jeg skjønte ikke hva de ville med den.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Gjensyn med utmerkede Blood Diamond på BluRay, samt en ny Sci-Fi med et originalt konsept. Men, filmen mangler en del for å havne blant klassikerene innen sjangeren.

    bd.jpg
    cw.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Artig med delte meninger. Fant stemningen fra nesten første bilde. Kommer til å se den igjen de nærmeste ukene.
    Av nysgjerrighet- hva syns dere om de to andre i "Oslo trilogien"?
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Artig med delte meninger. Fant stemningen fra nesten første bilde. Kommer til å se den igjen de nærmeste ukene.
    Av nysgjerrighet- hva syns dere om de to andre i "Oslo trilogien"?
    Jeg har ikke sett dem.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Har sett hele trilogien og føler litt det samme hele veien, likte kino opplevelsen hver gang, men den eneste filmen som grep meg var Reprise.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Sean Connery er jo selve definisjonen på James Bond. Fatter ikke at det er mulig å ikke ha han som favoritt :)
    For noen er det vel sånn, for meg er det ikke sånn. :cool: Helt greit det, men jeg velger heller Daniel Craig som Bond, hver dag hele uka. Det er sikkert noe med at filmene til Connery er så daterte også. Litt som at jeg aldri har vært fan av John Wayne, men syns Clint'ern er den meste cowboyete cowboyen?
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Connery var den beste Bond og Lazenby den verste. Craig bør bare glemmes.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes Craig er strålende, han er bare ikke Bond. I det hele tatt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Helt motsatt for meg. Jeg syns Craig er den som minner meg mest om Bond sånn jeg husker ham fra bøkene til Ian Fleming.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Er dette virkelig noe å diskutere? 😁 Den beste Bond var Timothy Dalton!

    Connery var et svin, Lazenby var en nobody, Moore en klovn, Brosnan knapt en mann og Craig er anybody.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Dere har fortsatt ikke skjønt poenget? Den eneste som klarer å KOMBINERE ALLE trekkene som var så spesielle med fremstillinga til HVER AV SKUESPILLERNE som har fremstilt James på film, er Daniel Craig. James er ikke BARE action, BARE stiff upper lip, BARE Casanova eller livet utafor seksjonen..Han er ALT PÅ SAMME TID. Se Bond som en helhet, ellers kan dere glemme det😈 Se Daniels filmer, så er det lettere å se genialiteten hos de andre også..Bond er faktisk stor filmkunst, det. Den som ikke forstår det, kan pensjonere sin såkalte filmviten. Det kan hende Bond ikke er noe for deg, men disse filmene har faktisk alt en god film av klassisk merke skal ha-sålenge du veit å se det i den deilige pizzaen en sånn film er. For andre er det virkelighetsflukt, underholdning og tidsreise..Men at Bond har og er et helt eget univers- fra menneske til verden- det er rein fakta. Og derfor lever han fortsatt.

    Som Elton sa i 1970: The king must die..Long live The King! Bond er for evig, og det kan ikke bestrides.

    DET er definisjonen på Bond.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Er dette virkelig noe å diskutere? 😁 Den beste Bond var Timothy Dalton!

    Connery var et svin, Lazenby var en nobody, Moore en klovn, Brosnan knapt en mann og Craig er anybody.
    Tydeligvis, siden du kaster deg utpå. :sneaky:

    Enig angående Connery, han var sannsynligvis en møkkamann. Ikke så jævla fantastisk som skuespiller heller, spør du meg. Moore var en jovial tøysekopp, sikkert derfor jeg likte ham når jeg var barn. Ellers er resten av innlegget ditt uforståelig visvas. :rolleyes::cool:

    Hva er egentlig feil med Brosnan? Og Craig er den jeg vil si har de beste fightscenene i hele franchisen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn