Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Antonsen: De der definerte genren, og blir følgelig ALDRI dårlige. Actiongenren har for min del fem ikoner:

    Arnold Schwarzenegger
    Clint Eastwood
    Sly Stallone
    Chuck Norris
    Sean Connery

    Honourable mentions til Christopher Lambert, Dan Craig, Michael Pare, Jean Claude van Damme, Jackie Chan, Takeshi Kitano, Franco Nero, Bruce Lee, Tom Cruise, Harrison Ford og Charles Bronson😈

    FILMmessig står EN actionkarakter over ALLE ANDRE: JAMES BOND❤ Jeg skal kremeres med Bond-filmene og Eltonsamlingen min😈😎
    James Bond er hvertfall i en helt annen liga enn de nevnte, det kan vi enes om.

    Sly Stallone har aldri vært noen stor favoritt. Arnold derimot har mye gøy.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.789
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vi syklet fra Grenoble opp på Vercors-platået. Vi er i Inglorious Basterds-land nå folkens sa jeg. 1 km lenger oppe passerte vi det første minnesmerket over La Resistance. Hele Vercors ser ut som åpningen i den filmen, og Christoph Waltz er fantastisk.

    Forøvrig:

     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Rallar: CM er en av Nordens beste på regi, så den må nok vi og se. Men noen bedre Askepott enn den tyveårige Lucie Safrankova…vanskelig…
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Jul på Kutoppen, på kino. Beste barnefilmen jeg har sett på en stund, med god lyd og litt voksen humor som kanskje går litt over hodet på de minste.

     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Tutto_il_mio_folle_amore_xlg.jpg


    Jeg så denne på TV i kveld. Dette er for kjennere av road movies. En film med litt sær handling, men den har det meste, fine landskapsscener, napoletansk musikk, steampunk, sirkus og eksotiske damer.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Red notice

    RedNotice.jpg


    Netflix/atmos

    Dette var ikke mye å skryte av. Tanken var kanskje god, men den prøvde vel litt hardt å være morsom. Terningkast 2.

    Syns bilde og lyd var ganske dårlig, langt unna hva jeg forventet og langt unna blu-ray kvalitet.

    Uten at det påvirker min vurdering, så syns jeg det er rart de velger å bruke tyrefekting som underholdning i 2021.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skjermbilde 2021-12-05 kl. 18.12.11.png

    Veldig gjennomført film med fantastisk Atmos-spor (godt trøkk og stort sett god utnyttelse av alle kanaler). UHD blu-ray. Riktignok er ikke drama min favoritt-sjanger, men verdt å se og ekstremt bra prestasjoner av skuespillerene. Bradley Cooper fremfører musikken overbevisende helt uten hjelp (litt merkelig at en skuespiller faktisk fremfører musikk bedre enn flertallet som kaller seg musikere i dag).
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    den prøvde vel litt hardt å være morsom. Terningkast 2.
    Det er vel det jeg tenker om stort sett alt som inneholder Reynolds. Reynolds "spiller" alltid den samme figuren (presumptivt seg selv i det virkelige liv) og humoren er blåkopiert fra tidligere filmer. Av og til passer det, som regel er det bare kjedelig.
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 769654
    Veldig gjennomført film med fantastisk Atmos-spor (godt trøkk og stort sett god utnyttelse av alle kanaler). UHD blu-ray. Riktignok er ikke drama min favoritt-sjanger, men verdt å se og ekstremt bra prestasjoner av skuespillerene. Bradley Cooper fremfører musikken overbevisende helt uten hjelp (litt merkelig at en skuespiller faktisk fremfører musikk bedre enn flertallet som kaller seg musikere i dag).
    En av de beste nyere filmer som er kommet 👍.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.467
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Denne spanske thrilleren er glimrende. Meget gode skuespillere, og den har en spennende historie med en finurlig vri som man ikke ser komme.


     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    652
    Antall liker
    677
    Sted
    Rogaland
    The-Power-of-the-Dog-bilde-3.jpg

    The Power of the Dog

    Streamet på netflix i 1080p, men helt klart svært komprimert. Synd, for det er flotte bilder som vises. Høy produksjonsverdi. Veldig gode skuespillerprestasjoner. Det som trekkes ned er noe flat handling i enkelte partier av filmen. 7/10
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så Villeneuve^s Dune på HBO i kveld. En usedvanlig kjedelig film som kunne vært minst en time kortere. Den var plaget med mange altfor mørke scener, men det kan vel være på grunn av dårlig kvalitet hos HBO. Uansett så er ikke Villeneuve min regissør og her når han ikke David Lynch til knærne engang. Jeg hadde en forhåndsbestilling inne hos CDON, men nå er den avbestilt.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Smaken er definitivt som baken. For meg var Villeneuve's Dune leaps and bounds bedre enn Lynch's. Jeg elsket cinematografien og de mørke scenene (som så helt OK ut hos meg, på HBO Max) som var som hånd i hanske i forhold bildene bøkene skapte i mitt eget hode. Noe av det beste jeg har sett av Science Fiction på veldig lenge.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Veldig gjennomført film med fantastisk Atmos-spor (godt trøkk og stort sett god utnyttelse av alle kanaler). UHD blu-ray. Riktignok er ikke drama min favoritt-sjanger, men verdt å se og ekstremt bra prestasjoner av skuespillerene. Bradley Cooper fremfører musikken overbevisende helt uten hjelp (litt merkelig at en skuespiller faktisk fremfører musikk bedre enn flertallet som kaller seg musikere i dag).
    Ikke lenge sida vi så denne. Veldig bra synes jeg. Elsker drama… min favoritt genre.
    Flott Atmos lyd som du sier. Dritfet bass på en av de ( med hensikt intetsigende ) sangene der hun liksom er popstjerne. Lady Gaga tar kaka her. Utrolig at en musiker kan skuespill bedre enn de fleste som kaller seg skuespillere …. ;) Og veldig gode sanger, spesielt Always remember us this way. Rett og slett magisk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Ove LIndahl er en av Rolf Lassgårds beste karakterer. Det sier litt, ettersom svært få europeiske skuespillere når opp til hans nivå, hva gjelder troverdighet og spenn i HVEM han portretterer. Har sett omtrent alt han har på sitt filmatiske CV, men Ove er blant toppene. Sammen med Erik i JEGERNE, da. Tilogmed Gunvald Larsson - vanligvis fremstilt av en like briljant M. Persbrandt- lyser av Roffes liv og forståelse. Han SPILLER ikke…Rolf Lassgård ER😎 Vi har EN tilsvarende type til disse to i Norge: Kristofer Hivju😎 Han er - for å si det mildt- sønn av sin far. Sverige hadde fire: Rolf Lassgård, Mikael Nyqvist, Sven Wollter og Max von Sydow. I Danmark gjør Mads Mikkelsen og Kim Bodnia det samme kunststykke. Og på Island? Ingvar Eggert Sigurdsson og Olafur Darri Olafsson. KVALITET!
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.789
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Lady Gaga fikk vist hvorfor hun har blitt stjerne i den der.

    Jeg har vært superforkjølet og sett oppusset Lawrence of Arabia på Netflix, over to dager riktignok. Det er jo en intermission med musikk og greier i de 3 t 45 m, så hvorfor ikke ta pause over natten?
    Fantastisk film-film. Digre panoramaer, haugevis med statister, store scener, skikkelig filmmusikk. Og *ingen kvinner.

    *Ok, det står noen og kauker på bergnabbene i en scene og i en annen ligger noen andre massakrert. That's all, Sir!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Valentino: Lawrence Of Arabia er en av filmene en ALDRI STOPPER FØR DEN ER FERDIG. Pause over natta??? Denne skal ses fra ende til annen. Hver gang. Og enda er 3.45 for kort. Kunne vært fem timer lang, for min del..En kvalitetsfilm er aldri redd for tida. Den tar tvertimot sin tid, og er like fresh om den ses 1 eller 100 ganger iløpet av ens liv. Det skjønte tidligere tiders filmskapere. Og heldigvis noen av dagens også. Som Steven Spielberg , Wolfgang Petersen, Liv Ullmann og Peter Jackson.

    AAM01: Ser du noensinne noe annet enn italiensk film?😎
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.789
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Eg var trøytt. Eg ville sove.

    Interessant argument forøvrig. Kan overføres til Wagners Ring. Tissepause etter Das Rheingold og mellom aktene i de tre andre? Nei, for om man har den på disk kan den gå kontinuerlig alle 15 timene. Heldig er den som bare har den på LP. 36 sidebytter om man skulle være så heldig å ha Decca-originalen med Solti.
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Eg var trøytt. Eg ville sove.

    Interessant argument forøvrig. Kan overføres til Wagners Ring. Tissepause etter Das Rheingold og mellom aktene i de tre andre? Nei, for om man har den på disk kan den gå kontinuerlig alle 15 timene. Heldig er den som bare har den på LP. 36 sidebytter om man skulle være så heldig å ha Decca-originalen med Solti.
    Kan du leve med VG+ får du den for pølsepenger her:
    Jeg tror selger skal slite med å sende den med posten for €18
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Nei, jeg ser ikke bare italiensk film. I går ble det fransk. Nyrestaurert og halv pris hos amazon. En litt annerledes noir. God underholdning, og Jane Birkin er god å hvile øynene på.:cool:

    91avHGakdSL._SX466_.jpg
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    I kveld skeiet jeg ut med en erkeamerikansk film, Coppola`s "The Outsiders". Nyrestaurert og gitt ut på Studiocanal i BD og 4K. Jeg gikk for BD pga. prisen. Denne utgaven har både den originale kinoversjonen og den nyere versjonen som er 20 minutter lengre. Se for all del den lange versjonen, musikken er mye bedre. Kinoversjonen har bare Carmine Coppola`s musikk og den er litt kjedelig. Ellers er filmen verdt å se. En del svært kjente skuespillere i tidlige roller. Filmen ble laget i 1983.

    81n6dprSvFL._AC_SX466_.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    AAM01: Ralph Macchios ANDRE store rolle. Den skreiv jeg dyptgående analyse på i millenniumsskiftet.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    1639483446879.png


    Blir vel dissa så det holder nå...
    S1 og S2 var så som så, men gode nok til å holde interessen min (lettlurt?), men jeg synes den siste sesongen av LIS er veldig bra. Det nærmer seg god Sci Fi dette.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    5.959
    Vis vedlegget 772124

    Blir vel dissa så det holder nå...
    S1 og S2 var så som så, men gode nok til å holde interessen min (lettlurt?), men jeg synes den siste sesongen av LIS er veldig bra. Det nærmer seg god Sci Fi dette.
    Enig, bra SciFi :D

    For mer bra SciFi er det bare å vente til 14 januar 2022 - så man kan binge siste sesong av The Expanse :love:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn