Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ronnytt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Innlegg
    479
    Antall liker
    0
    Magnolia - det vil si, jeg så den ikke ferdig. Ble sliten av å følge med pga hektiske kutt fra livet til x antall personer med masete dialog samtidig som det var forholdsvis høy bakgrunnsmusikk hele tiden som virket veldig forstyrrende. Fikk rett og slett følelsen av at regissøren hadde ad hd, eller gikk på kokain eller lignende da han lagde filmen.

    Noen som har sett filmen ferdig og mener den er verdt å se? og er den like slitsom hele veien? Har den på dvd så kan se den ferdig om det er verdt det. Filmen har stort sett fått bare bra kritikk, men det bare funket ikke for meg og fruen her.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Knerten i knipe. Artig film, og ikke mindre moro med en treåring som er på kino for første gang!! ;D
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    The Warriors (1979)

    For de som husker: "Warriors, come out to play-i-ay!!!"

    siterer fra: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Warriors_(film) (men uten fotnotereferanser)
    Critical reception
    A mild commercial success on its initial release, the film was panned by many critics as exploitative and superficial. Gary Arnold, in his review for the Washington Post, wrote, "None of Hill's dynamism will save The Warriors from impressing most neutral observers as a ghastly folly". In his review for Newsweek, David Ansen wrote, "Another problem arises when the gang members open their mouths: their banal dialogue is jarringly at odds with Hill's hyperbolic visual scheme". Frank Rich, in his review for Time, wrote, "Unfortunately, sheer visual zip is not enough to carry the film; it drags from one scuffle to the next . . . But The Warriors is not lively enough to be cheap fun or thoughtful enough to be serious". Yurick expressed his disappointment in the film version and speculated that it scared some people because "it appeals to the fear of a demonic uprising by lumpen youth", and appealed to many teenagers because it "hits a series of collective fantasies". President Ronald Reagan was a fan of the film, even calling the film's lead actor, Michael Beck, to tell him he had screened it at Camp David and enjoyed it. In recent years, The Warriors has acquired the status of a cult film, along with a re-examination of its standing with some film critics. As of April 22, 2011, the film has garnered a 94% "fresh" rating at Rotten Tomatoes. At Seattle’s Grand Illusion Cinema, programmer Zack Carlson remembers, “people were squeezed in, lying on the floor, cheering". Entertainment Weekly named The Warriors the 16th greatest cult film on their "Top 50 Greatest Cult Films" list. The magazine also ranked it 14th in the list of the "25 Most Controversial Movies Ever".
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Frank Langella knallbra som Nixon.

     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.931
    Antall liker
    585
    Barnepiken, en feelbad+feelgood-film om svarte og hvite i 60-årene. Severdig, og dere får WAF-poeng!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tok WAF-poeng forleden:

    Crazy, Stupid, Love

    Bortsett fra en totalidiotisk far/sønn-sekvens på (amerikansk) middelskoleavslutning er den riktig festlig.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Brasse skrev:
    decibelius skrev:
    Glimrende fra dansken
    Beste filmen eg har sett på lenge (Drive)
    Beste jeg har sett i år, og regissør Refn's beste film siden debuten (Pusher) :)
    Att han valgte Gosling i hovedrollen viser att han veit hva han driver med. MUST SEE!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Dr. Horrible's Sing Along Blog



    Alltid like bra. Alltid.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    World invasion: Battle Los Angeles - Likte denne meget godt, hva så om skuespiller prestasjonene ikke er i Oscar klasse, som ren tankeløs underholdning/popcorn film er den ypperlig i hjemmekinoen. Etter en kort introduksjon er det ren action og spenning hele filmen ut.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Takashi Miike lager samuraifilm til en forandring. Humoristisk og umiskjennelig Miike, men en vellaget film som henter kjente elementer fra 7-samurais og zatoichifilmene m.m. Langt i fra noe mersterverk, men vel verdt å se, og en hederlig harselas med genren. Har absolutt sine øyeblikk.

     

    Vedlegg

    ronnytt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Innlegg
    479
    Antall liker
    0
    WAF-poeng filmer jeg har sett i det siste som er veldig bra:

    Mammut.
    Regi: Lukas Moodysson, fra 2008
    Svært bra, og ikke kun for fruen. Bra skuespill og tankevekkende

    Fish Tank.
    Regi: Andrea Arnold, fra 2009
    Samme vurdering som for Mammut
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Fish Tank var bra.

    Sist så jeg Matt Damon(med flere) gi sin karrieres slappeste skuespiller prestasjoner(full autopilot),
    i en film vi allerede har sett fra før(Outbreak):



    Når den kommer på DVD blir den sikkert et godt valg ,om en ønsker å sovne på sofa`n.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    9.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så Matt Damon mandag kveld på DVD i True Grit. Svært bra film!
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    True Grit var ein film eg fikk lyst å sjå igjen nesten umiddelbart etter første visning :)
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Akkurat ferdig med Sideways..
    Paul Giamatti og Thomas Haden Church gjør en meget severdig affære ut av en ukes vinsmakerunde i California.
    En litt smådeprimert Giamatti og en (små)kåt gifteklar Church spiller glimrende i denne dramakomedien.
    Flott manus..
     

    Vedlegg

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.253
    Torget vurderinger
    1
    Home Alone 3



    Ikke mange som vet at det var Magneto som ordnet opp i Cuba-krisen.
     

    Vedlegg

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Har nettopp byttet parabol leverandør til Viasat og har benyttet Viaplay en del de siste dagene...
    Funker glimrende må jeg si...

    Har sett:
    Skyline, hvordan denne ble prioritert på kino er et under, styr unna. Dårlig popcorn film.

    Survival of the dead, Romeros dårligste zombie film må jeg nok si desverre...

    Frontiers, hardcore fransk skrekk, de tør mer enn sine hollywood rivaler, rått og brutalt men med litt dypere mening også, kan anbefales om man liker slikt, obs. er brutal.

    Splinter, helt grei standard skrekk, ikke noe spesielt hverken den ene eller andre veien.

    Gag, dårligste skrekk/horror jeg kan minnes på å ha sett, elendig kvalitet fra start til slutt, har sett hjemmevidioer med større underholdnings verdi.... Nok sagt, men for spesielt interesserte så...
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Kjører fortsatt mye Viaplay og er mye oppe på natta...
    Så:
    All american virgin: sånn fjortis komedie, små morsom...
    Silent night, deadly night: Skrekk fra 84, starten er brutal og rå, er noe ekkelt og ubehagelig når det omhandler barn...
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Christopher Walken er en av mine favorittskuespillere. Her er han i "The Comfort Of Strangers", der han spiller den syke karakteren Robert. Ifølge Walken er dette den eneste rollen som han har følt ubehag av i ettertid...
     

    Vedlegg

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Polanski-fan. Denne var flott scenografisk, men manglet noe

     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Grant Heslov's forholdsvis mislykkede Men who star at goats. Kanskje regien ikke er all verden, men manus suger. Selv Ewan McGregor klarer ikke gjøre denne filmen til mer enn et laaaangt gjesp. Den spriker i alle mulige retninger og er verken komedie eller krigskritikk.
     

    Vedlegg

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.994
    Antall liker
    713
    SaltyDog skrev:
    Christopher Walken er en av mine favorittskuespillere. Her er han i "The Comfort Of Strangers", der han spiller den syke karakteren Robert. Ifølge Walken er dette den eneste rollen som han har følt ubehag av i ettertid...
    Walken gjør en herlig figur i denne, til tider hysterisk morsom.
     

    Vedlegg

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    dag1234 skrev:
    Grant Heslov's forholdsvis mislykkede Men who star at goats. Kanskje regien ikke er all verden, men manus suger. Selv Ewan McGregor klarer ikke gjøre denne filmen til mer enn et laaaangt gjesp. Den spriker i alle mulige retninger og er verken komedie eller krigskritikk.
    Har begynt å sett den... slått av, kjedelig...
    Fortsatt å se...slått av, kjedelig...

    Synd fordi det burde ligge en god film rundt temaet et sted.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Brasse skrev:
    True Grit var ein film eg fikk lyst å sjå igjen nesten umiddelbart etter første visning :)
    Meg også faktisk, og det er ikke mange filmer jeg ønsker å se flere ganger. Meget stødig film der de gamle salmene fungerer nydelig som bakteppe for handlingen. "Outstanding" som det heter.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    erato skrev:


    Knallfilm. Gripende.
    Enig.
    En meget amerikansk film, utenom det vanlige fra den kanten.
    Liker du f.eks Steve Earle og van Zandt, liker du nok denne filmen også! (Make sense?)
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så en fantastisk film i går: BABEL

    Kan nesten ikke beskrives!! Bare må sees!!
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    bluesbreaker skrev:
    erato skrev:


    Knallfilm. Gripende.
    Enig.
    En meget amerikansk film, utenom det vanlige fra den kanten.
    Liker du f.eks Steve Earle og van Zandt, liker du nok denne filmen også! (Make sense?)
    På listen over film(er) eg har mest lyst til å se. Har bare ikkje kommet så langt. Neste gang den er überbillig på kompen...
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    9.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mener den kostet 79 eller noe lignende på Platekompaniet i Bergen for få uker siden.....dyr var den i hvert fall ikke.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Holder på med en film.

    Er vel ikke typen som klarer å sitte alene å se en hel film i ett. Så en ca 20 minutter igjen på en relativt dårlig film med Jason Stratham er siste tilskudd... Får se inatt om jeg ser resten?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Halle Berry er ikke vond å se på, men alligavel: Forsøkte å se Perfect Stranger i går, men ble gående til og fra. Fenget ikke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn