Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Kjellbjarne: Gode skuespillere SPILLER ikke. De ER❤ Som Sean, Clint, Mads, Maggie Smith, Eddie Redmayne og Daniel Radcliffe…
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Australsk "Western" i kveld, The Proposition (2005)



    Ganske fin blu ray utgave jeg fant på amazon uk - med poster & en liten bok.

    Screenplay og soundtrack av Nick Cave - så det er ikke noen lystig komedie akkurat :D ok film.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Fant en lavbudsjett Scifi thriller på Amazon Prime i kveld



    Radius (2017)

    Fin film, gode skuespillere og ganske uforutsigbar, nice!
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Dette vidunderet av en film 🙄

    1654897814120.png


    Jeg er svak for Jolie, jeg altså.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.041
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Må vel slå et slag for denne perlen.. Ser en Mads nevnes som danskenes beste.. vel.. Viggo Mortensen er nok en hakket bedre skuespiller..

    A history of Violence.. Fra tiden etter Ringenes herre.. når Viggo kunne velge å vrake i manus, og de få han tok var meget bra..

    MV5BMTczMzIzMTQ1OV5BMl5BanBnXkFtZTYwMDQwNjk2._V1_FMjpg_UX1000_.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    X; Viggo er danskamerikaner. Han har katalogen full av actionfilm type B , og er vel nok den eneste som kunne gjøre kong Aragorn etter forskrift. Knallbra der. Men like fleksibel som Mikkelsen, det blir han aldri..Mads har kunnet velge og vrake siden han spilte Allan Fischer i Mordkommisjonen…Den fikk Rumle Hammerich et co Emmy for, om dere lurte..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    For en gangs skyld , noe så sjeldent som en totalt medrivende, finsk film. Kaurismaeki, denne gangen Mika. «Mestari Cheng» er historien om yrkeskokken Cheng, som kommer fra Shanghai til Pohjanjoki- en halvtime i bil unna Levi- for å finne en gammel venn. Kona er død, sønnen klarer ikke å legge vekk mobilen og de lokale spiser KUN pølser og potetmos😈 Tilberedt i baren, drevet av den finske skjønnheten Sirkka (Anna Maija Tuokko). Som fortvilt prøver å skape seg et liv, drømmer om noe større og takler de lokale menn etter beste evne. Så kommer en busslast kinesiske turister innom, og Cheng overtar kjøkkenet…og Sirkkas hjerte…👍❤ Anbefales…
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    For en gangs skyld , noe så sjeldent som en totalt medrivende, finsk film. Kaurismaeki, denne gangen Mika. «Mestari Cheng» er historien om yrkeskokken Cheng, som kommer fra Shanghai til Pohjanjoki- en halvtime i bil unna Levi- for å finne en gammel venn. Kona er død, sønnen klarer ikke å legge vekk mobilen og de lokale spiser KUN pølser og potetmos😈 Tilberedt i baren, drevet av den finske skjønnheten Sirkka (Anna Maija Tuokko). Som fortvilt prøver å skape seg et liv, drømmer om noe større og takler de lokale menn etter beste evne. Så kommer en busslast kinesiske turister innom, og Cheng overtar kjøkkenet…og Sirkkas hjerte…👍❤ Anbefales…
    Denne hørtes fantastisk ut (y)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Er forferdelig lei moderne filmer, så forutsigbare og liksom realistiske. Har gjenopptatt vandringen i HK filmer og særs Shaw brødrene sine. Fantastisk underholdene! I kveld blir det en Wu Tang favoritt:

    1654931737639.jpeg
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    MV5BZGNjYjQ3NjgtZWM0NS00MTY5LTlkZWMtODZlNzhkNTU3MzZiXkEyXkFqcGdeQXVyMjM2OTI3Mzk@._V1_FMjpg_UX1...jpg
    Denne var så dårlig/klisjefylt at jeg lo so mye at jeg nesten ramla ut av sofaen.
    Denne må nomineres til årets kalkun!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Nå er jo disse canadierne rimelig avhengige av abonnentene, da..og ikke alt innhold kan holde samme kvalitet ..Det er såpass MYE av det at så ikke kan forventes heller..

    Avsluttet kvelden med en av Rolf Lassgårds beste: En Mann Ved Navn Ove…😈
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    «Intet nytt fra Vestfronten» originalen fra 1930 på blu-ray. Helt ok, men noe teatralsk i skuespill. Tror jeg liker 1979 utgaven bedre.
    Boka er fenomenalt god.

    Underveis i skyttegravskrigen går det opp for den unge Paul Baüer hvor totalt meningsløst krig er. Et liv i skyttergravene hvor man påfører hverandre mest mulig lidelse og død, en helt meningsløs død. I en av scenene diskuterer disse unge mennene krigen og konluderer med at historien har vist at alle disse keiserne/statsherskerne må ha minst én krig på samvittigheten for liksom å få navnet sitt skrevet inn i historiebøkene.
    Jovist ser man at ikke noe er forandret når man er kommet til år 2022.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Espen R: Det beror nok på i hvilken del av verden du befinner deg. Ikke alle statsledere er krigshissere, mens langtfra alle som BLIR angrepet ønsker krig. Men for de ledere som følger den klassiske Vader-forma, stemmer det fortsatt: Trump, Kim, Putin…you Name them..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Gensan Punch: Japansk bokser med beinprotese drar til Filippinene på jakt etter profflisensen…
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jurassic World Dominion. Tjo, tjau. Glemt hva den handlet om, men det var bra med lyd. Likte Top Gun Maverick mye bedre som kino-opplevelse.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jurassic World Dominion. Tjo, tjau. Glemt hva den handlet om, men det var bra med lyd. Likte Top Gun Maverick mye bedre som kino-opplevelse.
    Jeg sliter med handlingen og troverdigheten av plottet i Top Gun Maverick samt at det er USA-propaganada opphøyd i fjerde, actionscenene er helt topp dog.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ingen som bryr seg om plot og handling i Top Gun.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg sliter med handlingen og troverdigheten av plottet i Top Gun Maverick samt at det er USA-propaganada opphøyd i fjerde, actionscenene er helt topp dog.
    Må innrømme at jeg er en enkel sjel. Dersom jeg blir underholdt i et par timer og får servert en god lyd og bilde-opplevelse med glisfremkallende actionscener, så er kinofilmen knall. Top Gun Maverick i så måte har vært årets kino-opplevelse.
    Veldig deilig med ekte action istedenfor all den der fæle CGI-suppen som serveres høyt og lavt om dagen.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Litt både og her. Hvis jeg ser på Sci-Fi eller Fantasy så kobles alle realismekretser ut automatisk. Ellers hadde det blitt vanskelig....

    Hvis filmen derimot er satt i vår tid og vårt univers så kan det ofte lugge litt, eller mer enn litt, og "blatant American Exceptionalism" dreper fort en film for meg. Har ikke sett siste Top Gun, men antar den ikke blir en høydare for min del når den en gang dukker opp på streaming.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Bortkastet tid å se sånt hjemme. Det er en kinofilm. Ryggmargen må riste og ørene må blø når afterburnerne slås på 😁

    Noen ganger føler jeg at folk går inn for å være så kjedelige som mulig. :geek:
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bortkastet tid å se sånt hjemme. Det er en kinofilm. Ryggmargen må riste og ørene må blø når afterburnerne slås på 😁

    Vel, det er deg og ikke meg. Det er på ingen måte denslags som gir meg store filmopplevelser.

    Noen ganger føler jeg at folk går inn for å være så kjedelige som mulig. :geek:

    Da har du muligens aldri sett for deg muligheten av at folk er forskjellige og opplever forskjellige ting som kjedelig. Kanskje det kunne være en nyttig øvelse å forsøke seg på?

    For min del ville jeg aldri kastet bort penger på å se Top Gun på kino, siden jeg ser det som svært sannsynlig at jeg ikke vil like den noe videre.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Thank you for proving my point! Glimt i øyet er ikke noe for deg.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Right on the money, du vant meg over der! ❤

    Vel, jeg kan jo bare snakke for meg selv. Sånne hjernedøde filmer som Top Gun er ikke noe stor filmopplevelse fordi det blir for banalt med både plott, handling, påtvungne klisjéer og samhandlinger mellom karakterer. Men det er en stor kinoopplevelse fordi det audiovisuelle når et nivå man bare kan glemme i stuen med liten skjerm og puslete høyttalere på lavt volum. På en god kino blir det en taktil opplevelse som engasjerer på en helt annen måte enn hva man vil klare å få hjemme, og ikke minst er det noe med å dele opplevelsen med andre også.

    Hjemme blir det handlingen og ikke opplevelsen som settes i førersetet - og det forandrer regnestykket fullstendig. Da er det meste som jeg løper til kinoen for å se fryktelige greier å lide seg igjennom fordi det blir cheesecake.com.

    Tom Cruise lager bare kinofilmer sier han. Jeg forstår hva han mener med det, og for min del er jeg nok en av dem som passer målgruppen godt.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Enig, popcornfilmer bør ha stort lerret & stor lyd - og gjerne kald pils og snacks ved siden av.

    Overdreven USA propaganda/patriotisme skal også med.

    Talen til presidenten i Independence Day er et eksempel på hvordan det skal gjøres 😁

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Trøkka på mute når den talen kom, så slapp jeg frysninger av ubehag nedover ryggraden.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Påtvunget romantikk i alle mulige sammenhenger og den generiske lobotomerte comic relief-karakteren er ting som irriterer meg langt mer enn selvglorifiseringen i amerikanske filmer.

    Tror setningen "stick to the script" er så hardt innarbeidet i Hollywood at det ikke våges å gjøre noe annet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn