Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    The Batman.
    Pattinson og Kravitz verdt tida, særlig førstnevnte er overraskende god som Batman. Filmen er en time for lang, og humor finnes overhodet ikke. Totalt dystert og humørløst. Der Nolan krydret filmene sine med passe doser humor har Matt Reeves ikke skjønt dette. Som i flere av hans filmer. Terningkast 3, under tvil.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja, crt proj var kult, enorm dingsverdi - varme opp en halvtimes tid osv, min gamle Barco, en tung jævel



    Bra sortnivå.
    Det var knallkult, men husker jeg syns det var litt ork å justere bildet, og at det aldri ble helt skikkelig skarpt. Når den røyk i tordenvær brukte jeg forsikringspengene til å kjøpe meg en CRT 16:9 tv isteden, i påvente av at prosjektorteknologien skulle bli lettere ha med og gjøre, og bedre. Men det var definitivt en morsom erfaring å ha med seg. :)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg husker vi fikk arbeidsgiver til å kjøpe en sånn.... fordi vi trengte å vise all overvåkning av IT-systemene på et lerrett i fellesarealet. Sa vi. Tilfeldigvis var dette rett før OL i 1994 ... hehe....
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Landet sto tross alt stille i de 16 dagene, så helt uvanlig var ikke det. Flere skoler oppgraderte auditoriene for ca 30 år siden..og de ble brukt etter kunstens regler. Første 4K projektor i Norge satt i taket på Cinemateket, og ble levert av Sony. Femten år sia nå, vel…
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Godt å se det er liv i gamle, gode Eddie enda…Prototype på god humor i actiongenren…sammen med Clint..
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Ble denne i kveld

    All ære til alle som prøver å by på nytt for den glimter tidvis til, men noen spesielt god filmopplevelse ble det ikke. Billig b-underholdning vil nok være en passende beskrivelse.

     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Satt og kopet foran TV-en i forgårs, da denne begynte. Så den til ende. Inkludert reklamepauser. Følte meg skitten etterpå. Sånne litt halvdårlige actionkomedier fra 80-/90-tallet – greit nok med nostalgi, men livet er for kort til å se dårlige filmer, og i hvert fall to ganger :ROFLMAO:

    1651258529847.png
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Satt og kopet foran TV-en i forgårs, da denne begynte. Så den til ende. Inkludert reklamepauser. Følte meg skitten etterpå. Sånne litt halvdårlige actionkomedier fra 80-/90-tallet – greit nok med nostalgi, men livet er for kort til å se dårlige filmer, og i hvert fall to ganger :ROFLMAO:

    Vis vedlegget 813392
    Klarte du virkelig å lide deg gjennom all reklame og avbrudd? Jeg har ikke sett en film på lineær tv på mange år. Jeg blir irritert bare av tanken.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Klarte du virkelig å lide deg gjennom all reklame og avbrudd? Jeg har ikke sett en film på lineær tv på mange år. Jeg blir irritert bare av tanken.
    Hvorfor forsøker du å gjøre dette til vårt problem?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    AAM01: Det der er et MEDIAPROBLEM. Plattformene har blitt avhengige av reklame, og ja, det ER verdens verste spill av tid. Men heller se film på en god TV-skjerm enn en dataskjerm, altså..Linjært er det TV2, TV3 og TVN som er de verste i Norge..og vil man betale seg fri er det to ting som skjer: TV blir dyrere og man blir aldri HELT fribetalt..en eller annen snik klarer alltid å fucke opp en film med de små, kødne reklamefilmene. Reklamefri film er og blir FYSISK FORMAT, det.
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Klarte du virkelig å lide deg gjennom all reklame og avbrudd? Jeg har ikke sett en film på lineær tv på mange år. Jeg blir irritert bare av tanken.
    Nei, det var helt grusomt. Klassisk tilfelle av «må bare se resten». Jeg ser heller aldri film på lineær-TV (dette var et unntak), men sport derimot, da blir det ofte lineært. Men jeg sitter ikke og ser på reklamen, altså. Avbrudde er irriterende nok som de er.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    71DGpX1EAHL._SL1500_.jpg


    Manetti Bros. har gjort det igjen. Ypperlig gangsterfilm bygget på tegneserien om Diabolik. Engelske undertekster for de som har behov. Dette er en av filmene som har fått flest nominasjoner til årets David di Donatello ved siden av Freaks Out og Sorrentinos È STATA LA MANO DI DIO. Utdelingen går direkte på RAI 1 på tirsdag for de som er interessert i italiensk film. Alle nominasjonene finnes her Accademia del Cinema Italiano - Premi David di Donatello.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Var på kino i dag for å få med meg denne. Ikke verdens beste film, men den hadde sine øyeblikk. Vi lo så tårene trillet opptil flere ganger. Gøy å se mr Cage tilbake i storform.
    TUWOMT-poster.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28


    For de som er lei Marvel.. DC, mørkt, dystert, null humor... Dystopia. Nok av action, men det er alvor og mer ro enn Marvel... Selv om skuespiller som spiller Batman, ikke er en jeg er stor fan av, så er dette en oppgradering fra Bennifer.. Null til ti, en god sekser og verdt tiden. Finnes på HBO :)
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Det ble en helg i selskap med Rambo det her og skrivekløen så vel som nysgjerrigheten tok overhånd; var den første virkelig den beste?

     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Den første var vel den eneste som var basert på en roman, og i mine øyne også den eneste som har en historie med substans. Jeg vokste opp på tiden når den kom, og vi fikk tutet ørene fulle av hvor fæl all den nye 'videovolden' var og First Blood var jo en film som ofte ble brukt som skrekkeksempel. Når jeg først fikk sett den ble jeg egentlig litt overrasket over hvor "seriøs" den faktisk var. Men da hadde jeg allerede lest boka, som jeg fant i pocketutgave på samvirkelaget når jeg gikk i femte klasse eller noe sånt.
    Har ikke fått sett den siste enda, men av de jeg har sett holder jeg den første og den fjerde for å være best hittil.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985


    Vertigo (1958)

    Herlig film - og - for meg, den beste i Hitchcock boxene hittil, mistenker sterkt at dette blir den jeg kommer å like mest av alle.

    Ganske ok overføring til blu ray, ser bra ut på lerret. Kim Novak 🥰 kommer i 2 varianter - usikker på hvilken jeg foretrekker 😁

    "Midge" så veldig kjent ut - googling etter filmen viste at det var en ung Miss Ellie fra Dallas.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Så ble det gjensyn med denne. Bra western. Med Burt Lancaster og Lee Marvin.


    proff.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Skrotnisse: Nei…First Blood er uferdig ift de andre, og storyen om John Rambo skal ses under ett- alle fem er like gode- som Clint og Harry Callahan. Sly har 2 ikoniske karakterer: John Rambo og Rocky Balboa. Man blir like glad i alle de tre som er nevnt her..Men se Clint i PLAY MISTY FOR ME…❤❤ For en film…

    MrSpock: Barbara Bel Geddes…
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Så denne her om dagen på Netflix. Rimelig serverdig og basert på sann historie. (Heter The Major Fisherman på engelsk, selv om det nok egentlig skal The Mayor Fisherman.)

    1651543173977.png
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Det er som du sier, sindaco betyr borgermester / mayor. Filmen er ok den, jeg har sette den på RAI for en god stund siden (2016); og Sergio Castellitto gjør som vanlig en god jobb i hovedrollen. Det tragiske er jo at dette er en vanlig historie i sør-italia. Det er flere hundre borgermestre som er skutt de siste årene fordi de har utfordret mafiaen/ndrangheta/camorraen.
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.506
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Flere hundre?? Visste det var en del, men at det var så mange...
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Over 400, men det er jo over 8000 kommuner i Italia så det er litt å ta av.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Så ble det gjensyn med denne i går. Mange filmer står seg ikke etterhvert som tiden går, men denne har holdt seg forbausende bra. Eventyr og action i skjønn forening. Filmen taper litt tempo sånn ca midtveis, men tar seg inn igjen. Klart godkjent...
    De lager ikke slike filmer lengre...



    rs.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hadde du holdt deg unna Twilight, så hadde du kanskje sett ham med andre øyne?
    Så ikke Twilight dessverre, er ikke i målgruppen for dårlige fjortiss-vampyr greier, men siden du har sett Twilight så regner jeg med at du har mye innsikt å dele om skuespilleren? :cool:
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.051
    Torget vurderinger
    2
    Så ikke Twilight dessverre, er ikke i målgruppen for dårlige fjortiss-vampyr greier, men siden du har sett Twilight så regner jeg med at du har mye innsikt å dele om skuespilleren? :cool:
    Pattinson var underholdende i «The King» og helt fin i «Tenet» . Twilight har jeg ikke sett, men alle må vel starte et sted.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Fikk endelig sett Dinner in America.
    90-tallet sett med 2020-briller. Dvs den sinte, litt frustrerte delen av 90-tallet. Håpløshet og vennskap er en bra kombo for en film. Dersom hverdagen til naboene i Beck-låta Truckdriving Neighbours Downstairs hadde vært en film kunne det fort vært denne. Emily Skeggs er briljant. Med utropstegn på.



    1651599842727.png
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    First Blood. Mest substans, best skuespill, og Brian Dennehy som sheriffen er minneverdig.
    Scenen på slutten der Rambo mimrer om jævlige ting og bryter sammen, og majoren skjelver i underleppa er umulig å ikke bli rørt av. Så har jo filmen noen karikaturer, slik som den ufyselige purken som må bøte med livet.

    Den siste Rambo filmen en en voldsorgie som jeg ikke likte så veldig godt, og handler utelukkende om hevn. Men den hadde et uventet dødsfall jeg ikke så komme.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn