Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985


    Last Night in Soho (2021)

    God film - ganske uforutsigbar synes jeg, spennende. Tydelig en stor sans for 60 tallet nostalgi hos regissør - det liker jeg, masse fin musikk bl.a.

    Flott filmet - og med en god bruk av surround lydmessig.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland


    The Girl with the Dragon Tattoo (2011)

    Har ventet noen år med å se denne, har stor sans for den svenske versjonen med Noomi & co - og var vel litt redd for å bli skuffet.

    Men Finchers versjon fungerte veldig godt hos meg, veldig god film. Likte at de har beholdt mye av det svenske.
    Er også stor fan av Fincher, og ikke minst den svenske filmtrilogien og syns også denne fungerte veldig bra. Ikke minst filmmusikken til Trent Reznor. Reznor har vært med på veldig mye bra soundtracks de siste årene IMO, og for meg er sånt med på å gjøre film også til en audiofil nytelse.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg vil vel mene at alle Fincher sine filmer er svært bra!
    Alle de jeg har sett av ham har stort sett seilet stødig inn på favorittlista mi, iallfall. Den første var vel Alien3 på kino når den kom. Etter det har han egentlig bare hold det gående. :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Har stor sans for Fincher - filmene er som regel veldig flotte å se på. Har ikke sett The Social Network eller Mank - Mank frister ikke noe særlig - men The Social Network skal ses snart.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Mank må jeg nok se, men er noen huller i Fincher-katalogen min også. Iallfall Benjamin Button som jeg kan komme på. Ellers er Seven, Gone Girl, Zodiac, og Fight Club soleklare favoritter. Panic Room og The Game var også bra.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Benjamin Button synes jeg er veldig bra, har sett den et par ganger. Lenge siden jeg har sett Zodiac, på tide med et gjensyn.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja, må vel se Benjamin Button en gang også. Zodiac er kanskje en av de filmene jeg har sett flest ganger, men tror den er litt elsk/hat. Også håper jeg Fight Club og Seven kommer på 4K etterhvert. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja, den er virkelig skikkelig bra. :) Også er det sykt lenge siden jeg så den sist, så et gjensyn på 4K hadde vært kult. :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Se7en er fenomenal - men den er litt lett å huske - særlig slutten - som gjør at den mister litt gjensynskvalitet - om man kan si det slik. Er ikke så lenge jeg hadde gjensyn med den - får vente noen år til neste gang - å bli eldre hjelper også 🥳 :ROFLMAO:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Yeah, vet jo hva som skjer liksom.... Så forresten at den siste Batman filmen ble sammenlignet med den i formspråket, og kan si jeg skjønner hvorfor. Og det stemmer vel at det strengt tatt skrives 'Se7en' også. :D
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Gleder meg til å se den nye Batman, blir å rive i så fort den dukker opp til å kjøpe i 4k på Apple tv dingsen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja, med nesten tre timer er den egentlig nesten litt for lang til at den er helt comfy å se på kino, men allikevel vel verdt det IMO. Tipper de som har lest litt av tegneseriene i tillegg til å se filmene vil falle for den. :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Siste "voksen" filmen jeg så på kino var Deep Impact i 1998 :ROFLMAO:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Kanskje på tide med et kinobesøk igjen da, eller? Syns det er kult å gå på kino og se film på skikkelig stort lerret innimellom. :giggle:

    Edit: er forresten samme greia her. Blitt mest barnefilm på kino de siste årene, sist var det Jul på Kutoppen før jul.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Ah ok.. jeg syntes Deep Impact bare var noe møl. Kult med Morgan Freeman som president, men det stoppa der for min del.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Kanskje på tide med et kinobesøk igjen da, eller? Syns det er kult å gå på kino og se film på skikkelig stort lerret innimellom. :giggle:

    Edit: er forresten samme greia her. Blitt mest barnefilm på kino de siste årene, sist var det Jul på Kutoppen før jul.

    Har ca samme størrelse på lerret hjemme som å sitte mitt i salen på den lokale kinoen - og bra bilde & lyd.

    Også er det bestandig åpen bar med alle rettigheter hos meg :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Men har dere noen som rydder etter dere hvis dere søler popcorn? Det er fortsatt noen fordeler med å gå på kino. :cool:

    Ellers, jeg ser hva dere mener. Har lyst på prosjektor selv også, men vet ikke om jeg gidder å ha det i stua. :)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Men har dere noen som rydder etter dere hvis dere søler popcorn? Det er fortsatt noen fordeler med å gå på kino. :cool:

    Ellers, jeg ser hva dere mener. Har lyst på prosjektor selv også, men vet ikke om jeg gidder å ha det i stua. :)
    Hørt om "partner/hushjelp" ? hehe

    Skal man først bygge en hjemmekino, så gjør det ordentlig i et dedikert rom som er stort nok.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hørt om "partner/hushjelp" ? hehe

    Skal man først bygge en hjemmekino, så gjør det ordentlig i et dedikert rom som er stort nok.
    Kommer ikke til å ofre singeltilværelsen min bare fordi jeg vil ha noen til å rydde opp etter meg. :cool:

    Det blir ikke aktuelt for meg på flere år, siden jeg ikke kommer til å ha et eget rom tilgjengelig. Ser for meg muligens en større flatskjerm og et par høyttalere i stua bare, men er i det minste på glid når det gjelder subwoofere nå. Men hadde vært fint med ordentlig stort bilde.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Du kommer langt med en diger TV også, selv om det ikke blir samme opplevelse som på lerret.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja, syns 55" som jeg har nå blir litt lite, men kommer jeg opp mot f.eks. 70" burde det hjelpe bra. Og selvsagt bra lyd.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Er gjort veldig enkelt her - nedtrekkslerret på 106" som dras ned foran tven og mørkleggingsgardiner foran vinduene.

    Tven er liksom for liten til film (65") men som regel akkurat passe til tv-serier og gaming - hvor lerretet blir for stort.

    Jeg synes også tven gir alt for mye lys i et mørkt rom - gir ingen "kino-følelse" liksom. (burde vel kanskje gå an å kalibrere for helt mørkt rom? hmm - noe å sjekke ut)
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Nedtrekkslerret er sikkert enn mulighet, men har ikke egentlig lyst til å ha så mye greier i stua. Får se hva som vinner, har uansett ikke flyttet inne enda heller, så. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Haha. Jeg mente om det er en hushjelp man vil ha.. hehe. Housekeeper with benefits...
    Jo, skjønte vel det innerst inne. Ville bare tøffe meg litt, og late som jeg ikke hadde gitt opp singellivet in the blink of an eye hvis anledningen bød seg. :cool:
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    The Batman på kino her også. Så den i en av de mindre salene på Lørenskog Kino, og både bilde og lyd var faktisk veldig bra. Særlig lyden var akkurat passe.

    Filmen startet veldig bra, og rollebesetning og skuespill var stort sett top notch. Muligens den tøffeste Batmobilen ever, og filmen holder en gjennomgående mørk og dyster stemning. Tenkte mer en enn gang at dette var temmelig tegneserieaktig, på en bra måte.This is some bleak shit, but ohmyfuckinggod, it's pretty fucken' good! Do recommend.

    Men, den er veldig, veldig lang. Nesten tre timer. Gå på do først.

    Batman med 17 åringen på Odeon IMAX Oslo i dag. Perfekt lyd, lavmelt men veldig tydelig dialog, saftig trøkk uten øresmerter som det var på James B. Satt på nest bakerste rad denne gangen, perfekt også for å ta inn hele det gedigne bildet.
    Herlig historiefortelling og filmatisering som hverken drukner i animasjon eller kamporgier ala Marvel. 3 timer hvor interessen ble holdt gikk unna. Passe mørkt, bra tolkninger, realistiske scener, biler og våpen. Dette synes vi var bra fra start til mål.
    Anbefales!
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    The Hobbit : The battle of the Five Armes Extended Edition :)

    UHD 4K Disk

    Dolby Vision
    Dolby Atoms


    Ohhh :) Nydelig :)


    Bilde : 4K Dolby Vision
    24b, 12Bit Og med bitrate som av og til går over 100Mbps
    Max : 1163 Nit
    Gjennomsnitt : 162 Nit
    Som med Smaug så har den et meget godt bilde. Men tror Smaug et et bittelite knepp bedre.


    Lyd : Dolby Atmos
    Lyden er kanskje litt snillere mikset, lå på -15dB med behagelig lyd :)
    Så lot jeg Sub-3`ene få puste fritt da jeg kjørte de som bassrefleks denne filmen. (blir litt mere morro med bassrefleks til sånne filmer)
    Av og til god bruk av høyttalere. Merker til og med at Tak høyttalerne er med.
    Eneste jeg la merke til er at muligens Vokalen er mikset noe lavere en normalt.




    Jeg syns Hobbiten filmene på skikkelig 4K disk format er vært pengene :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Full pakke Star Wars..holder enda i massevis! I TO kanaler. Ellers burde dere få med hvem som fikk æres-Oscars. Jackson, Glover, Ullmann og May..❤
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.506
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Godt å høre, jeg har ikke sett mine ennå. Ikke LotR heller.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Det er på tide da, JMM. Jeg begynner å bli passe oppgitt mtp de som her inne setter teknikken foran filmen. Poenget er at en DIRECTOR` s CUT er filmen, slik REGISSØREN vil ha den. Og det forstår filmfreaken. Men det kan være sånn at teknikken rundt det hele også ødelegger for opplevelsen hjemme. De nye finessene går ut over stabiliteten i formatet også. Selvfølgelig, basert på dette skal filmfreaken finne best mulig utgave. For filmfreaken BEVARER, like mye som å SE😊 Og det kan ordnes enda mer kompromissløs lyd via to kanaler enn hvis du har 20 ekstra bokser i hus som tar all plass. Hvis kostnad heller ikke kan forsvares med lydkvalitet. Samme sum, lagt i gjennomtenkt stereo, er og blir bedre. Filmlyd kan forbedres via DAC. Og dialog via et sett gjennommatchede PMCs på blytungt stativ, for eksempel, overgår enhver senterkanal i betalbar klasse❤ De holder forresten gull til de aller fleste stuer i Norge..fordi de fleste av oss bor i by.. Vi har løst det slik i fruas stue, og bedre filmlyd må du til Ringen Kino- eller hjem til meg- for..

    Her kakker forresten ikke naboene kosteskaftet i taket hvis jeg har film på..De lurer på HVA jeg ser, og om det også er plass til dem❤🎶
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn