Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    51W7+y-MMwL.jpg


    I serien glemte og miskjente italienske filmer ble det denne i kveld. Nylig utgitt på nytt etter å ha vært glemt i 40 år. Absolutt verdt å se hvis en liker psykologiske thrillere med erotiske innslag. Kan kjøpes fra Amazon.it og har engelsk undertekst. Musikk av Ennio Morricone som på de fleste italienske filmer på den tiden.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.122
    Antall liker
    2.649
    Kanskje lei av krig på Tv, radio og alle aviser? Da er du sikkert klar for krig på kino 😃

    Om 2 uker er det premiere for Narvik 1940. Her kan det slå begge veier, enten at folk er drita lei krig, eller at filmen ikke kunne hatt et bedre premieretidspunkt, en film som skal dyrke våre helter som forsvarte fedrelandet back in the old days.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.503
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Plenty folk som knapt vet at det er krig og slett ikke følger med, men det spørs vel om ungdommer er de som vil strømme til for å se Narvik 1940.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.122
    Antall liker
    2.649
    Nesten helt utenkelig for meg at ikke folk følger krigen time-for-time, fordi dette er punktet i den moderne sivilisasjonen og europas fremtid som får dype konsekvenser i generasjoner fremover.

    Men du har sikkert rett.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Nesten helt utenkelig for meg at ikke folk følger krigen time-for-time, fordi dette er punktet i den moderne sivilisasjonen og europas fremtid som får dype konsekvenser i generasjoner fremover.
    Men du har sikkert rett.
    List of ongoing armed conflicts - Wikipedia
    Hvilken krig synes du man skal følge time for time? Det å følge alle blir kanskje litt vel slitsomt?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Så denne for et par dager siden. En film jeg har hatt lyst til å se lenge, men aldri fått anledning til. Nå på Netflix. Underfundig og varm film, veldig godt spilt. Musikk av Angelo Badalementi, som har laget musikk til flere av David Lynchs filmer. En del av musikken minner om Twin Peaks-temaet rent melodimessig.

    1646459027621.png
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    280
    Antall liker
    659
    Sted
    Hadeland
    3:10 to Yuma (1957) Så denne igår endelig og ble veldig positivt overrasket, synes faktisk denne var bedre enn nyversjonen og Glen Ford spilte Ben Wade betydelig bedre enn hva Russel Crowe maktet. DD268E29-BCE8-435B-970B-24A8F33171EB.jpeg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Hachiko- A Dog`s Story. Beste fra Richard Gere, etter Taylor Hackfords mesterverk, der RG spilte Zach Mayo. Svensk regi, Lasse Hallstrøm.

    Og endelig har jeg fått komplettert Bond..❤ Kunne dog glatt ha kjølhalt Cary Fukunaga..😈 Man kverker bare ikke 007..😟🤬😈
     
    Sist redigert:

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    662
    Antall liker
    691
    Sted
    Rogaland
    Hachiko- A Dog`s Story. Beste fra Richard Gere, etter Taylor Hackfords mesterverk, der RG spilte Zach Mayo. Svensk regi, Lasse Hallstrøm.

    Og endelig har jeg fått komplettert Bond..❤ Kunne dog glatt ha kjølhalt Cary Fukunaga..😈 Man kverker bare ikke 007..😟🤬😈
    Bond dør i den siste filmen? Jeg har ikke sett den enda..
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.050
    Torget vurderinger
    2
    Litt tonedøvt, ja, men man ser ham aldri faktisk dø, selv om det skal forståes slik. En skamløs screenwriter kan drømme opp ett «å nei, han døde ikke likevel»-scenario for en ny runde.
    Jeg er ikke sikker på hvor store 007-fans man er hvis man ikke ha sett den ennå, og det jeg skal skrive nå anser jeg ikke som en spoiler, det er min analyse:
    Dette er ikke en egentlig James Bond film, den bryter med de uskrevne reglene for struktur og dramturgi, og bærer preg av at de hyret inn hun Fleabag-dama på skriversiden i en slags woke/metoo panikk. Kan hende er det den siste filmen om James Bond, kan hende ikke?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Superhkm: Du har sett den, eller? Om noen, så er da dette en Bond-film😈 Som du kanskje fikk med deg, er den full av lenge ventede avsløringer, og filmen er en eneste stor hyllest til den eneste skuespiller bortsett fra Dan Craig som har vist James som det menneske han er: George Robert Lazenby. Tidenes vakreste pre credit sequence, historiske Astons, full kontinuitet, crash mellom gammelt og nytt og noen absolutt nydelige scener fra Norge…inkludert Fantorangen❤👍 Enten er dette den aller siste Bond, eller kodenummeret overlever med ny karakter bak. Sistnevnte er da det eneste regelbrudd, men James må dø en gang, han og..Måtte være en amerikaner som skulle snøffe britenes største filmikon..😡 Det hadde ikke Danny Boyle gjort!
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    3:10 to Yuma (1957) Så denne igår endelig og ble veldig positivt overrasket, synes faktisk denne var bedre enn nyversjonen og Glen Ford spilte Ben Wade betydelig bedre enn hva Russel Crowe maktet. Vis vedlegget 797520
    Likte nyinnspillingen. Kunne vært artig å se denne også, men helt ærlig sliter jeg med så gamle filmer.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.050
    Torget vurderinger
    2
    Superhkm: Du har sett den, eller? Om noen, så er da dette en Bond-film😈 Som du kanskje fikk med deg, er den full av lenge ventede avsløringer, og filmen er en eneste stor hyllest til den eneste skuespiller bortsett fra Dan Craig som har vist James som det menneske han er: George Robert Lazenby. Tidenes vakreste pre credit sequence, historiske Astons, full kontinuitet, crash mellom gammelt og nytt og noen absolutt nydelige scener fra Norge…inkludert Fantorangen❤👍 Enten er dette den aller siste Bond, eller kodenummeret overlever med ny karakter bak. Sistnevnte er da det eneste regelbrudd, men James må dø en gang, han og..Måtte være en amerikaner som skulle snøffe britenes største filmikon..😡 Det hadde ikke Danny Boyle gjort!
    Det er helt greit å være uenig i min analyse, men vanskelig å debattere uten å gå inn i handlingen, som jo ikke er ønsket.

    @Audiotor , jeg er ikke så sikker på slik emoji-bruk, blir du faktisk sint av dette ?
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Så denne for et par dager siden. En film jeg har hatt lyst til å se lenge, men aldri fått anledning til. Nå på Netflix. Underfundig og varm film, veldig godt spilt. Musikk av Angelo Badalementi, som har laget musikk til flere av David Lynchs filmer. En del av musikken minner om Twin Peaks-temaet rent melodimessig.

    Vis vedlegget 797463
    Sitter å leter på Neflix nå..... finner den ikke :confused:
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Dune på 4K. Synes denne var ganske så bra. Langt mer likandes enn boka, der det for meg var umulig å like hovedpersonen. Boka var også preget av et dårlig skult fascistisk tankegods*, som ikke er påfallende i filmen. Helten var superhelt og nærmest gudommelige, mens skurkene var skikkelig fæle og endimensjonale - og hvis jeg ikke husker feil (over 30år siden jeg keste boka) var de for sikkerhets skyld perverse i tillegg. Fæle og endimensjonale er de forøvrig også i filmen, men der funker sånt bedre enn i litteraturen.


    * Ikke så ille som hos Robert Heinlein; f. eks Starship Troopers og Stranger in a strange land. Begge er fascistiske tirader hvor plottets eneste misjon er å skaffe en talerstol. .



    dune.jpg
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Duel så jeg i forgårs. Steven Spielbergs første film fra 1971. Du ser med en gang er det er noe spesielt med denne regissøren. Bra film. Dennis Weaver (kruttrøyk, McCloud) i hovedrollen. Skrekk og gru på landeveien....




    duel.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn