Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MrSpock: Min Penguin er og blir Danny DeVito… Pluss Burgess Meredith på animasjon. Batman stoppa for min del etter Keaton, Kilmer, Clooney. Men så er Robert Pattinson en habil type, da…det talentet så vi allerede i 2005. Zoe er omtalt i en bedre rolle herover- som Leta Lestrange.
     

    Lydbildeja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Innlegg
    239
    Antall liker
    419
    Snurret filmen Gods of Egypt i går og den imponerte på lyden,har fått 4.9/5 på lyden hos bluray.com.
    Mektig lfe spor som tar av mange ganger,ganske så bra cgi effekter også.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Spørs bare nå å få sett Fantastic Beasts 3…Gleder meg til den..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Voff: Og det sier altså en som ikke forstår hvorfor Liv Ullmann fikk æres-Oscar? Det der blir vi aldri enige om, så det er best å la det ligge. De filmene der, samt Harry Potter, er jo bare de beste familiefilmene fra det siste kvarte århundret, da..
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    MrSpock: Min Penguin er og blir Danny DeVito… Pluss Burgess Meredith på animasjon. Batman stoppa for min del etter Keaton, Kilmer, Clooney. Men så er Robert Pattinson en habil type, da…det talentet så vi allerede i 2005. Zoe er omtalt i en bedre rolle herover- som Leta Lestrange.
    Batman & Robin med Clooney er jo en skikkelig kalkun. 3,7 i score på IMDB sier jo litt. Clooney har vel offentlig beklaget at han "tok livet av Batman" også.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Sicario 1 og 2 sett på tv-stereo via HBO, blir nok med det også .... Har hørt at de er så dårlige, uenig i det, men "flate" er de ...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Voff: Og det sier altså en som ikke forstår hvorfor Liv Ullmann fikk æres-Oscar? Det der blir vi aldri enige om, så det er best å la det ligge. De filmene der, samt Harry Potter, er jo bare de beste familiefilmene fra det siste kvarte århundret, da..

    Ikke bland inn Hary Potter; det er i en helt annen klasse. Er ikke alene om å synes FB2 er gørr - den får slakt på Rotten Tomato siden bla. Men du må jo gjerne synes den er bra....
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Batman & Robin med Clooney er jo en skikkelig kalkun. 3,7 i score på IMDB sier jo litt. Clooney har vel offentlig beklaget at han "tok livet av Batman" også.
    Clooney og Val Kilmer drepte batman totalt.

    Trilogien til Nolan med Bale i hovedrollen vil stå som noe av det beste som er laget i superhelt verden.

    Så kommer Ben å fucker det til igjen.. Men heldigvis er Pattison absolutt en mer egnet type og vis de får lage en eller to filmer til så tror jeg dette blir riktig så bra igjen.

    DC er jo ikke akkurat kjent for å forvalte sine sjangser med superhelt filmer særlig bra.. det har vel vært flere kalkuner enn chicken dinners!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Clooney og Val Kilmer drepte batman totalt.

    Trilogien til Nolan med Bale i hovedrollen vil stå som noe av det beste som er laget i superhelt verden.

    Så kommer Ben å fucker det til igjen.. Men heldigvis er Pattison absolutt en mer egnet type og vis de får lage en eller to filmer til så tror jeg dette blir riktig så bra igjen.

    DC er jo ikke akkurat kjent for å forvalte sine sjangser med superhelt filmer særlig bra.. det har vel vært flere kalkuner enn chicken dinners!
    Bale sin trilogi var bra, enig der.

    Men at Ben Affleck fucket det opp? Han var jo nærmest perfekt i rollen som en litt tilårskommen Batman, og særlig hvis man har lest Frank Miller's the dark knight returns. Mildt sagt uenig der, altså.

    Pattinson var også veldig bra, men et helt annet 'take' på Batman, selv om hans versjon også føles veldig tro mot mange av tegneseriene.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Bale sin trilogi var bra, enig der.

    Men at Ben Affleck fucket det opp? Han var jo nærmest perfekt i rollen som en litt tilårskommen Batman, og særlig hvis man har lest Frank Miller's the dark knight returns. Mildt sagt uenig der, altså.

    Pattinson var også veldig bra, men et helt annet 'take' på Batman, selv om hans versjon også føles veldig tro mot mange av tegneseriene.
    Jeg kan strekke meg å si at Ben funket til dels som Bruce.. Ikke som Batman :)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    En liten anmodning om å holde seg til tema for tråden og unngå alt for mange akronymer. " Frank Miller's TDKR ". Dette er bare et eksempel på hva jeg ikke forstår.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.351
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    En liten anmodning om å holde seg til tema for tråden og unngå alt for mange akronymer. " Frank Miller's TDKR ". Dette er bare et eksempel på hva jeg ikke forstår.
    Bambi skrev det ut i hel tekst i post #5051, og forkortet det i oppfølgingsposten #5053. Det må da være greit?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Voff: Samme verden, samme forfatter, kronologi og sammenheng. Hva er det med det du ikke forstår?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    En liten anmodning om å holde seg til tema for tråden og unngå alt for mange akronymer. " Frank Miller's TDKR ". Dette er bare et eksempel på hva jeg ikke forstår.
    The Dark Knight Returns er helt åpenbart mer enn bare inspirasjon for filmen Batman vs Superman: The Dawn of Justice, derfor anser jeg det som relevant for tråden som handler om film.


    The Dark Knight Rises også, faktisk. Jfr. karakteren Bane bl.a.


    Faktisk er The Dark Knight Returns regnet som en av de viktigste 'graphic novels' noensinne (selv om jeg personlig holder Alan Moore høyere), og har influert flere av filmene:

     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Vel, det må være de som liker at Peter Jackson ikke skjønte noe av hva boka dreide seg om.
    Hva er det du mener Peter Jackson ikke har skjønt? Virker som veldig mange Tolkien fans også er fan av filmene, nettopp fordi de er så tro mot boka som de faktisk er.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.045
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Dramaturgiske avveininger, økonomiske avveininger og avveininger rundt markedet filmene skulle vises i.

    Som fan av Tolkien siden jeg var 13 og en som har hatt gjennomlesing av Lord of the Rings som sin eneste faste juletradisjon siden da er jeg Jackson stor takk skyldig. En ting er at enkelte ting er kuttet og andre ting vektet noe annerledes enn jeg kunne ønske, men jeg tror ikke noen annen ville gjort, eller kunne ha gjort, en bedre jobb enn Jackson.

    Filmene kunne definitivt ha vært mere tro mot bøkene - noe som også, og i langt større grad, gjelder Hobbiten - men da hadde prosjektet sannsynligvis blitt stoppet etter en film/bok fordi salgstallene hadde vært svært annerledes.

    Akkurat som politikk er filmproduksjon "det muliges kunst", spesielt i en tid og et marked der et megaprosjekt som LotR forventes å også generere megaprofitt. Innser man ikke dette har man frakoblet sine egne forventninger fra virkeligheten.

    Som Voltaire (kanskje) sa: "la ikke det beste være det godes fiende".
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Peter Jackson har ikke skjønt noe av hva boka dreide seg om? Mye rart man skal lese.

    Over til kveldens film, Darren Aronofsky - han har antagelig ikke skjønt en dritt om boka han heller.

    Men underholdende er det - og blir det presentert i heftig 3D, blir det ganske spektakulært, litt fart i subkanalen også (y)



    Noah (2014)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Da ble visst Malignant på 4K forhåndsbestilt. Håper den lever opp til forventningene. :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    I går ble det denne. En B western med Audie Murphy i hovedrollen fra 1960. Faktisk er denne slett ikke verst. Godt fortalt, bra tempo i filmen og ikke for lang (1t 18m). DVDen har bra bildekvalitet. Kanskje ikke for gud og hvermann, men liker man western er dette langt fra blant de verste man kan kaste bort tiden på......



    hell.jpg
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Og i forgårs ble det denne: Star Trek the motion picture fra 1979 - den første Star Trek spillefilmen. Det er ikke så mange år siden jeg så den sist. Likefullt husket jeg knapt noe som helst fra den. Jeg synes den er nokså middelmådig for å være snill. Den er langsom og ganske så kjedelig. Har inntrykk av at regissøren har vært mer enn litt inspirert av 2001, en av tidenes beste filmer etter min mening, uten å lykkes noe særlig med å skape samme stemning. Severdig nok for Star Trek fans, men såvidt jeg husker er oppfølgeren, the Wrath of Khan, langt bedre....



    startrek.jpg
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Moro med litt gamle greier...



    Ble en ettermiddagsfilm fra 1960 her også:

    The Time Machine (1960)

    Så den en gang på tidlig 70-tall, hos mine besteforeldre, på sort-hvitt Tandberg tven. Da skremte den vettet av meg, hadde mareritt om Morlocks i lang tid etterpå 😁

    Var koselig å se den igjen, denne gangen i farger. Ser at den vant Oscar for Special Effects.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    The Suicide Squad

    HBO Max

    På tide DC kom med en ny mere morsom film en normalt.
    Hmm... Med noen Marvel innskudd :p


    The Suicide Squad Saving the world again.


    Blir av og til overasket over DC sine valg.... men en blir heldigvis tidvis underholdt.



    Bilde : Dolby Vision
    Bilde er ok.
    Litt overasket over at de har fått til Nom Nom såpass.


    Lyd : Dolby Atmos
    Etter og skrudd opp lyden litt ble det bra.
    Mot normal mye liv fra LFE som får frem smilet på han som så på :)


    Jeg må nok skaffe den på UHD disk, mest pga lyden :) Litt på grunn av Margot, som gjør Harley så godt :)


    Hva blir neste skritt på Suicide Squad stigen tro... Hmmm
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.351
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Moro med litt gamle greier...



    Ble en ettermiddagsfilm fra 1960 her også:

    The Time Machine (1960)

    Så den en gang på tidlig 70-tall, hos mine besteforeldre, på sort-hvitt Tandberg tven. Da skremte den vettet av meg, hadde mareritt om Morlocks i lang tid etterpå 😁

    Var koselig å se den igjen, denne gangen i farger. Ser at den vant Oscar for Special Effects.
    Mye fin klassisc scifi og horror i de boksene der:love:
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.050
    Torget vurderinger
    2
    Så Tenet igjen hjemme, 15 åringen har funnet ut at hun liker twist&turns i filmplot.

    Jeg synes fortsatt det er en god film, selv om den har mangler. Det er fortsatt lettere å akseptere at prosjektilene er inverterte enn at Kat forteller livshistorien sin til protagonisten etter 17 sekunder.

    15 åringen hvinte av fryd da de kom tilbake til freeport Oslo for andre gang. Som var eneste gang.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.733
    Antall liker
    21.599
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Spotlight

    Om The Boston Globes opprulling av pedofilitildekningen i den katolske kirke. Den fikk kona til å gråte; det ble for nært ting hun driver med på jobb.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.125
    Antall liker
    2.649
    «Into the Wild», den sanne historien om Cristopher Johnson McCandless (1968-92). Det er tredje gangen jeg ser den og den gir meg stadig mye.

    Om denne unge smartingen som har en lysende karriere foran seg. Men som stopper opp og tar et steg til siden, i stedet for å ende opp i hamsterhjulet som alle oss andre.
    Unggutten tar steget til siden og velger et liv helt og definitivt motsatt av det livet foreldrene er havnet i.

    Har du ikke sett denne, se den!
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Så akkurat Strangers on a Train, Hitchcock film fra 1951, Robert Walker spiller psykopat ganske så bra 😁

    Under trivia for filmen på imdb kan man lese dette:

    The final scene of the so-called "American" version of this movie had Barbara and Anne Morton waiting for Guy to call on the telephone. Alfred Hitchcock wanted the phone in the foreground to dominate the shot, emphasizing the importance of the call, but the limited depth-of-field of contemporary movie camera lenses made it difficult to get both phone and women in focus. So Hitchcock had an oversized phone constructed and placed in the foreground. Anne reaches for the big phone, but actually answers a regular one. Hitchcock explained that "I did that on one take, by moving in on Anne so that the big phone went out of the frame as she reached for it. Then a grip put a normal-sized phone on the table, where she picked it up."

    Stilig opplegg, var vel slikt som inspirerte Top Secret


    :ROFLMAO:
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    663
    Antall liker
    691
    Sted
    Rogaland
    Har ravnen flyr et latterlig 80s synth lydspor som overhodet ikke passer inn? Da kan det være vi så den på skolen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn