Hvilke band/artist har du oppdaget via HFS å hva har forandret seg i din musikksmak siden du ble medlem?

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Innlegg
3.114
Antall liker
9.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
33
Hei, jeg har vært medlem på HFS siden 2015. men musikk interessen strekker seg da lengre tilbake likevel. Den tid jeg ble medlem var mye av musikken jeg hørte på tradisjonelle band som Nirvana, Metallica, AC/DC m.m innenfor disse sjangre. Men de siste årene har det blitt mindre og mindre av disse å mer av Blues, syngedamer og nyoppdagete band innenfor metall sjangeren.
noen av artistene jeg ikke hadde hørt om eller hørt noe særlig på før de siste årene:
Å ikke minst Tool. det har jo skjønt er kjent for mange, men for meg var dette et helt nytt bekjentskap etter tips her på forum. Tool høres mye på her hjemme i tillegg til de over

Så hvis dette har blitt diskutert før er det bare å slette tråden, men fant ikke noe.

Dette er ikke en politisk tråd med rom for suring og oppgulp, de trådene er det nok av.

Så post gjerne den artisten eller band du har fått nytt bekjentskap til via hfs som har gjort et inntrykk på deg å din musikkhverdag :)
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.825
Antall liker
16.004
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Jeg har vært aktiv i noen av musikktrådene her på forumet de siste 10 årene. Og i løpet av den tiden så har jeg oppdaget en laaang liste med artister som jeg ikke hørt noe på tidligere. I tillegg så har jeg åpnet opp for både jazz og hestejazz.
 

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Innlegg
3.114
Antall liker
9.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
33
Jeg har vært aktiv i noen av musikktrådene her på forumet de siste 10 årene. Og i løpet av den tiden så har jeg oppdaget en laaang liste med artister som jeg ikke hørt noe på tidligere. I tillegg så har jeg åpnet opp for både jazz og hestejazz.
Jazz har jeg hørt lite på da jeg hadde det på shitlisten min tilbake til ungdommen. men det har vært et par aha opplevelser der også de siste årene :) så når jeg blir litt tørrere bak ørene er det kanskje jazz som får innpass i hyllene her :unsure: Fink er også oppdaget via HFS å blir spilt mye her: https://www.youtube.com/c/Fink
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.815
Antall liker
38.468
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Artist var ikke så lett men har blitt veldig glad i jazz etter jeg ble medlem her inne :) Sentralen har virkelig åpnet opp min musikk smak på mange hold.

mvh
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.713
Antall liker
11.167
Torget vurderinger
2
Artist var ikke så lett men har blitt veldig glad i jazz etter jeg ble medlem her inne :) Sentralen har virkelig åpnet opp min musikk smak på mange hold.

mvh
Samme her; det har blitt mer jazz, deler av det har jeg funnet via diverse innlegg på HFS. Men innerst inne er jeg redd det er mer alder enn HFS som styrer den utviklingen....

Artist? Esbjörn Svenssons trio, Mathias Eick m.fl. har nok kommet via informasjon herfra. :)
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.674
Antall liker
1.765
Torget vurderinger
1
En som jeg ikke hørte på tidligere men takket være Sentralen er Ahmad Jamal blant annet. En utrolig jazz pianist.
 
  • Liker
Reaksjoner: T-1

Neogenic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2013
Innlegg
109
Antall liker
73
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Har blitt en del blues på meg de senere årene også. Jazz har jeg ikke noe forhold til. Jeg hørte mye på metal før, men har blitt litt mindre av dette med årene.
 
  • Liker
Reaksjoner: T-1

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.220
Antall liker
9.453
Torget vurderinger
2
Kommer stadig tilbake til mine ungdomsband,musikksmaken er noenlunde stabil men Roon har styrt meg til bluesgubber jeg ikke kjente, og behagelige jazzdamer ,noe jeg ikke har noe i mot. Også noen visetyper da
Men «Hair of the dog» spilles jevnlig her også….
 
Sist redigert:

Zulu

På kjøret igjen!
Ble medlem
30.04.2003
Innlegg
1.182
Antall liker
2.197
Sted
Vestre Toten
Torget vurderinger
9
Vil ikke si at musikken har endret seg nevneverdig etter at jeg ble med her på Sentralen. Har kanskje blitt en god del mer jazz. Musikksmaken ble dog utviklet en god del etter at jeg begynte å lese Audio tidlig på 90-tallet. Takket være Håkon Rognlien's musikkspalte oppdaget jeg og ble hektet på Blues og Stevie Ray Vaughan and Double Trouble. Takk for det Håkon! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: T-1
Topp Bunn