Hvem selger M2tech i Norge?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.620
Antall liker
3.733
er på jakt etter en slik (usb/spdif-converter), men skulle gjerne få prøvd den. Noen som vet om forhandlere i Norge (helst butikker). Og ja, jeg har prøvd å søke/google ;)

Nærmeste jeg kom var vassago i Danmark.
 
M

medlem215396

Gjest
Da jeg kjøpte min fant jeg nærmeste forhandler i Sverige. Der kostet den endel mer enn hva jeg betalte ved å kjøpe fra England.
Jeg har en BNC utgave liggende.

Mvh
 

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
442
Antall liker
124
Torget vurderinger
2
Mono i Oslo.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Min skepsis til M2Tech hiFace

Jeg gjentar mitt svar fra din andre tråd. Se også mitt innlegg #7 i den tråden.

Jeg er, som tidligere skrevet og begrunnet i en annen tråd, etterhvert blitt noe skeptisk til M2Tech hiFace av flere grunner.

Det kan være lurt å velge USB->S/PDIF-konvertere som benytter (operativsystemets) standarddrivere, og det kan være lurt å velge en leverandør som faktisk er i stand til å følge opp produktene sine og tar sine kunder seriøst også når de får problemer.
Din profil forteller ikke hvor du bor. Musik Magazinet i Bergen har hatt M2Tech hiFace på lager.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Mono er importøren. Flere forhandlere rundt om i landet har de såvidt jeg vet. Her i Oslo kan Kontrapunkt og Stereofil levere de i hvert fall.

Bruker en slik selv på Macen og forskjellen er ikke veldig stor fra den optiske digtal utgangen på Macen, men tror og mener at det låter litt mere oppløst en sistnevnte, samt at jeg benytter 12 meter kabelstrekk, som kan være utfordrende med toslink.

CDWMcInSpots! Hva er det som mangler med driveren til M2Tech? De driverene de har ute nå virker såvidt jeg vet fint i de mest brukte OS. Jeg hadde ved et tidspunkt et lite problem med noen hi-res formater og e-postet M2Tech om problemet og under 24 timer senere fikk jeg en beta driver som løste problemet. Feilen ble også rettet raskt ved neste offisiell utgivelse fra M2Tech. «If it works don't fix it» nå mener jeg og det virker som M2Tech deler dette synet ved å ikke gi ut nye drivere til støtt og stadig.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
hiface2 bruker standarddrivere i osx (10.5, 10.6, 10.7) og Linux (Men ikke windows)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.620
Antall liker
3.733
Takk for alle råd og kommentarer. Jeg bestilte en hiface 2 hos Stereofil, og hentet den dagen etter. Installert og funker veldig bra!
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
M2Techs produkt- og kundeoppfølging + Windows USB Audio Class 2-støtte

Ankepunkter mot firmaet M2Tech
[...]
CDWMcInSpots! Hva er det som mangler med driveren til M2Tech? De driverene de har ute nå virker såvidt jeg vet fint i de mest brukte OS.
Hvis du leste lenkene mitt innlegg #5 leder til, ville det neppe være noen grunn til å spørre. Det er faktisk flere grunner til at lenkene er inkludert i innleggene inkl. bakgrunnsinformasjon for innleggslesere og dokumentasjon av mine påstander. Lenkene viser at M2Tech har bedrevet dårlig produkt- og kundeoppfølging.

Jeg hadde ved et tidspunkt et lite problem med noen hi-res formater og e-postet M2Tech om problemet og under 24 timer senere fikk jeg en beta driver som løste problemet. Feilen ble også rettet raskt ved neste offisiell utgivelse fra M2Tech.
Det er mulig at M2Tech har forbedret seg hvis din opplevelse er representativ. Den stemmer dessverre ikke med det andre tidligere har opplevd (se ovennevnte lenker).

Fordeler med standarddrivere
Hva er det som mangler med driveren til M2Tech? De driverene de har ute nå virker såvidt jeg vet fint i de mest brukte OS.
[...]
«If it works don't fix it» nå mener jeg og det virker som M2Tech deler dette synet ved å ikke gi ut nye drivere til støtt og stadig.
Det kan være lurt å velge USB->S/PDIF-konvertere som benytter (operativsystemets) standarddrivere, og det kan være lurt å velge en leverandør som faktisk er i stand til å følge opp produktene sine og tar sine kunder seriøst også når de får problemer.
Ja, det virker (ifølge deg) nå, men fremdeles kun for noen utvalgte operativsystem(versjon)er. Det finnes f.eks. per 18.05.2012 fremdeles kun drivere for M2Tech hiFace for Windows (XP, Vista, 7) og Apple OS X (10.4 Tiger, 10.5 Leopard, 10.6 Snow Leopard, 10.7 Lion). De mangler m.a.o. fremdeles støtte for alle andre operativsystemer, f.eks. Linux, BSD, iOS og Android.

Det virker (formodentlig og forhåpentlig) nå, men det må (formodentlig) lages nye drivere for hver eneste nye operativsystemversjon. Hvor lenge vil M2Tech fortsette å utvikle drivere for produkter som egentlig fungerer utmerket, men som de allikevel etterhvert bytter ut med nyere produkter? Det vet vi ikke. Noen firmaer er flinke til å følge opp sine gamle, utfasede produkter, andre er elendige.

Hvis M2Tech av en eller annen grunn slutter med sin virksomhet, eller denne delen av den, vil det neppe være noen som lager nye drivere til nye operativsystemversjoner.

hiface2 bruker standarddrivere i osx (10.5, 10.6, 10.7) og Linux (Men ikke windows)
"Man" har forstått det(, men se nedenfor).

Windows USB Audio Class 2-drivere
hiface2 bruker standarddrivere i osx (10.5, 10.6, 10.7) og Linux (Men ikke windows)
Ang. Windows-drivere for M2Tech hiFace Two og andre USB Audio Class 2-produkter:

Windows har foreløbig, i motsetning til Apple OS X og Linux, dessverre ikke standarddrivere for USB Audio Class 2. De fleste utstyrsprodusenter løser dette ved inntil videre å levere Windows USB Audio Class 2-drivere, typisk fra tyske Thesycon som bl.a. benyttes av Wavelength Audio og de som benytter Windows USB-drivere tilpasset av Wavelength Audio, f.eks. Grace Design. Forhåpentlig får Windows før eller senere standarddrivere for USB Audio Class 2, helst i en servicepakke eller annen Windows-oppdatering.

Noen produsenter, f.eks. Grace Design, lager produkter der brukeren kan velge om han vil benytte USB Audio Class 1 eller 2. I disse tilfellene, har Windows innebygd driverstøtte så lenge man benytter USB Audio Class 1.

Det er vel ikke usannsynlig at M2Tech hiFace Two trenger Windows-drivere av ovennevnte grunn(er)(?)

Avslutning
Hvis man skal kjøpe et M2Tech-USB-produkt, bør man kjøpe M2Tech hiFace Two eller et annet produkt som benytter (operativsystemets) standarddrivere.

Da gjenstår spørsmålet om hvor god eller dårlig M2Techs produkt- og kundeoppfølging er nå og i fremtiden.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
M2Tech hiFace vs. hiFace Two: Drivere

hiface2 bruker standarddrivere i osx (10.5, 10.6, 10.7) og Linux (Men ikke windows)
Sikker? Jeg mener du får lyd uten driver, men interfacet vises feil i Lyd og Midi oppsett. Bruker jeg riktig driver som vist i bildet under fra: http://www.m2tech.biz/hiface.html fungerer det riktig.

Vis vedlegget 137215
Din driverliste ser ut som driverlisten for M2Tech hiFace.

Driverlisten for M2Tech hiFace Two inneholder kun én driver(nedlasting) (filen hiFace_USBAudio_R1.exe) som dekker "Windows XP (SP3) - Vista - W7 (32/64 bit)". M2Tech lister ingen drivere for Apple OS X, Linux eller andre operativsystemer. Det er da heller ikke nødvendig som nevnt i mitt innlegg #10.
DRIVERS

Windows XP (SP3) - Vista - W7 (32/64 bit)
hiFace_USBAudio_R1.exe
1.2 MB updated 26.03.2012
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Vi diskuterer tydeligvis om 2 forskjellige produkter i denne tråden. Noe jeg ikke observerte før nå.
Jeg har en Hi-Face. Fungerer utmerket.
Hi-Face Two har jeg ingen meninger om, men selvsagt en stor fordel at de har valgt å bruke standarddrivere i OS X.

Men som nevnt tidligere i tråden har jeg svært gode erfaringer med produsenten sin support på min Hi-Face og baserer min anbefaling på dette.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
M2Techs produkt- og kundeoppfølging

Vi diskuterer tydeligvis om 2 forskjellige produkter i denne tråden. Noe jeg ikke observerte før nå.
Jeg har en Hi-Face. Fungerer utmerket.
Hi-Face Two har jeg ingen meninger om, men selvsagt en stor fordel at de har valgt å bruke standarddrivere i OS X.

Men som nevnt tidligere i tråden har jeg svært gode erfaringer med produsenten sin support på min Hi-Face og baserer min anbefaling på dette.
Jeg er fremdeles usikker på hvor godt du har lest mine innlegg inkl. lenkene i dem.

Det er særlig den originale M2Tech hiFace og andre M2Tech-produkter med samme ulemper jeg har advart mot. Den nye M2Tech hiFace Two har fridd seg fra en del av disse.

Uansett gjelder mine generelle advarsler om firmaet M2Tech og deres oppfølging av og holdning til sine kunder og produkter. Jeg henviser igjen til lenkene i mine innlegg som dokumenterer dette. Deres tidligere oppførsel er langtfra rosverdig.
 
Topp Bunn