Hvem kan reparere båndopptakeren min?

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Trenger å få fikset på en Tandberg båndopptaker fra ca 1970. Den virker brukbart når den står på høykant, men piper litt innimellom. Når den står "riktig vei", blir motstanden i drivverket tydeligvis større, og da går den temmelig tregt. Må hjelpe til med hånden når jeg skal spole.

Finnes det noen reparatører i Oslo og omegn som virkelig kan dette med gamle Tandbergere??? Ser at Vennerød & Dahl er foreslått et annet sted her på forumet. Flere steder å gå til??
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.975
Antall liker
2.889
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Sjekk med NEVATON (bransjeaktør) her på forumet.
Han har benyttet en reparatør som jeg har besøkt et par ganger, men ikke husker navnet på.
Gal mann med masse kunnskap om spolebånd og studioutstyr
Altså gal, som i å samle på mange spolebåndmaskiner, ikke feil mann :rolleyes:.

Edit. Kanskje samme mann som Labbis nevner her
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Takker for svar. Prøvde hjemmesiden til Teletor, men den ligger visst nede.....
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Trenger å få fikset på en Tandberg båndopptaker fra ca 1970. Den virker brukbart når den står på høykant, men piper litt innimellom. Når den står "riktig vei", blir motstanden i drivverket tydeligvis større, og da går den temmelig tregt. Må hjelpe til med hånden når jeg skal spole.

Finnes det noen reparatører i Oslo og omegn som virkelig kan dette med gamle Tandbergere??? Ser at Vennerød & Dahl er foreslått et annet sted her på forumet. Flere steder å gå til??
Nå skal jeg vel passe meg litt for å love for mye, men den slags leamikk kan jeg antakelig hjelpe deg med.

Bor på Furuset nordøst i Oslo, så veien behøver jo ikke å bli så lang.
Send meg en PM om forslaget kan friste....
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Takk alle sammen. Hyggelig med positive svar. Ser fremtiden lyst i møte mht avspilling av gamle og nye spolebånd. :)

Hvis det er andre som lurer på reparatører innen sitt distrikt, kan de jo fortsette på denne tråden. .....Det er sikkert flust med båndspillere som trenger overhaling.
 

maackmaster

Fersking
Ble medlem
02.02.2015
Innlegg
1
Antall liker
0
Hei,

Jeg har en kjenning som har en gammel Tandberg båndopptaker og lurer på hvem i Stavangerområdet som reparerer slike. Er det noen som vet eller har forslag her inne?
 
Topp Bunn