Diverse Hva vet du eller tror du om GNation og deres plattform for Gamers?

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.629
Antall liker
15.708
Torget vurderinger
2
Jeg er nysgjerrig på denne plattformtanken for gamers og spillutviklere, men bruker selv ikke tid på PC-spill og har for lite kunnskap om "sektoren".

Men det er mange som er ihuga videogamespillere her inne og jeg kunne tenke meg å høre hva man tror om GNations tilbud:

https://gn.org/

En global plattform som skal bruke blockchain for å hjelpe folk å finansiere sine spill, ved at ledig datakapasitet gjøres tilgjengelig for plattformen (blant annet). Gamere får tilgang til flere spill, utviklere får tilgang til flere gamers. (Omtrent det jeg vet om dette).

Holder det vann?

Led by an alliance of established game-industry leaders and pioneers, the GNation initiative gives the gaming community the tools they need to make the changes they want to see.

We believe every gamer should be able to support their passion, every game creator should be in full control of their game, and everyone should get a chance to see just how big an impact gamers can make in the world.

By creating a revolutionary ecosystem of blockchain-based software products, GNation is mobilizing the gaming community and establishing a new gaming economy: a world in which gamers are motivated and rewarded for contributing to global causes.

This is the first coordinated effort to unite and harness the global energy of gaming for the greater good. This is why GNation is dedicated to creating new solutions, improving the world one gamer at a time.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.713
Antall liker
13.199
En bruker vil da essensielt leie ut regnekraften til sin egen datamaskin (som riktig nok stort sett står Idle). For den som eier maskinen påløper det da kostnader i form av energi og økt slitasje på utstyret. Hvordan man med dette skal finansiere produksjon av spill, der de store av sorten har budsjetter som en stor Hollywood-produksjon har jeg vanskelig for å se.

En relativt kraftig PC som står på full pupp i et døgn i Norge koster rundt 12 kroner døgnet i elektrisk energi. På en måned har eieren da påtatt seg 360 kroner i energikostnad, samt fått det jævlig varmt på rommet maskinen står i og levd med konstant viftestøy. I bytte for dette får man da et spill?

Får ikke åpnet linken så mulig det er noe vesentlig jeg har misforstått... hva skal de bruke regnekraften man donerer bort til?
 
Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.629
Antall liker
15.708
Torget vurderinger
2
En bruker vil da essensielt leie ut regnekraften til sin egen datamaskin (som riktig nok stort sett står Idle). For den som eier maskinen påløper det da kostnader i form av energi og økt slitasje på utstyret. Hvordan man med dette skal finansiere produksjon av spill, der de store av sorten har budsjetter som en stor Hollywood-produksjon har jeg vanskelig for å se.

En relativt kraftig PC som står på full pupp i et døgn i Norge koster rundt 12 kroner døgnet i elektrisk energi. På en måned har eieren da påtatt seg 360 kroner i energikostnad, samt fått det jævlig varmt på rommet maskinen står i og levd med konstant viftestøy. I bytte for dette får man da et spill?

Får ikke åpnet linken så mulig det er noe vesentlig jeg har misforstått... hva skal de bruke regnekraften man donerer bort til?
Åpner ikke gn.org?

www.gn.org
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.713
Antall liker
13.199
Firewallissue, linken funket på mobilen. Ble ikke veldig mye klokere av å lese der, egentlig.

Man skal selge idle regnekraft i en eller annen form - men jeg ser ikke noe om hva denne regnekraften skal brukes til. Det må presumtivt være noe de som lager appen kan bruke selv eller selge videre til noen andre, men ikke så lett å se hva det skal være. Det finnes forsåvidt noen eksempler på massiv distribuert computing for "the greater good" - Folding@home er kanskje det mest velkjente. Det var i alle fall lenge verdens suverent kraftigste datamaskin (nå er det Bitcoin-nettverket, men det er total ubrukelig til alt annet enn å regne SHA-256-hasher), så der fikk forskerene tilgang til enorm regnekraft uten å måtte betale for den og jobbene passet godt til den typen distribuert beregning da de ikke krevde raske nettverkslinker siden hver node fikk en jobb som var estimert å ta 8 timer å løse før den måtte sende svarene tilbake.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.629
Antall liker
15.708
Torget vurderinger
2
Har selv vansker med å forstå "forretningsmodellen" -- men kan ikke nok om dette. De er i gang med et prosjekt der de skal skape bevissthet blant gamers om Sustainable Development Goals og derfor ble jeg nysgjerrig.
 
Topp Bunn