Presto Music lanserer nå sin egen streametjeneste, spesialbygd for Klassisk og Jazz. https://www.prestomusic.com/streaming .Hittil har jeg bare streamet min egen nedlastede/ rippete musikk fra egen server; med Logitech Media Server (LMS) til en Transporter og et par Touch, og vært såre fornøyd, men jeg tenkte jeg skulle prøve Prestos, da det er primærmusikken min. Her er jeg rimelig blank. LMS-gutta; M Herger & co har såvidt jeg vet ikke laget en Logitech plug-in for tjenesten, så jeg må gjøre noe annet.
- Musikken vil jeg høre på anlegget, ikke møkkahøyttalerne i en pc.
- Jeg kommer nok til å styre fra en laptop; den har både BT og trådløs.
- Jeg er usikker på om det er lurt å tvinge en dings gjennom Transporterens DAC, den er god, men det er litt styr med å velge digital inngang, jeg har brukt den til signal fra TV/ kabelboks, og selv om det virker, ble det ikke brukt meget.
- Dersom jeg kjøper f eks en Topping D50, ser jeg den kan ta BT, men hvordan det blir, og hvorledes jeg så sender signalet fra pc til DAC har jeg ingen anelse om.
- Det blir ikke aktuelt å henge en rj45/ USB/ S/PDIF eller annen kabel fra laptop til en DAC, det være seg Transporteren eller frittstående: Jeg har Transporteren hengende på nettverket med RJ45/CAT6 og serveren er en gammel Win 10 boks som står på 24/7.
Det er godt mulig at jeg tenker for vanskelig her, og at det egentlig er meget enkelt...
Tips mottas med takk.
- Musikken vil jeg høre på anlegget, ikke møkkahøyttalerne i en pc.
- Jeg kommer nok til å styre fra en laptop; den har både BT og trådløs.
- Jeg er usikker på om det er lurt å tvinge en dings gjennom Transporterens DAC, den er god, men det er litt styr med å velge digital inngang, jeg har brukt den til signal fra TV/ kabelboks, og selv om det virker, ble det ikke brukt meget.
- Dersom jeg kjøper f eks en Topping D50, ser jeg den kan ta BT, men hvordan det blir, og hvorledes jeg så sender signalet fra pc til DAC har jeg ingen anelse om.
- Det blir ikke aktuelt å henge en rj45/ USB/ S/PDIF eller annen kabel fra laptop til en DAC, det være seg Transporteren eller frittstående: Jeg har Transporteren hengende på nettverket med RJ45/CAT6 og serveren er en gammel Win 10 boks som står på 24/7.
Det er godt mulig at jeg tenker for vanskelig her, og at det egentlig er meget enkelt...
Tips mottas med takk.
Sist redigert: