Hva skjer på sentralen???

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.816
Antall liker
38.471
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hva er det egentlig som skjer her på sentralen den siste tiden? er det kommet masse nett troll som bare vil lage dårlig stemning og få folk til å holde seg vekk herfra.
Jeg bruker masse tid her inne og koser meg som regel men den siste tiden er det bare sure miner og krangling

Hva kan en gjøre med rikets tilstand og nevner en noe angående kabler kan en bare logge av, trist at det har blitt slik.

mvh Frank
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.378
Antall liker
102.343
Torget vurderinger
23
Vi får håpe engasjementene og kvaliteten tar seg opp utover i de kalde mørke høstkveldene - og så får vi laste opp bra med midler som kan sprenge trollene!
For øvrig så er ignorans det beste middelet mot ting som irriterer/forsurer. Anbefales.

trollkraft.png
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.816
Antall liker
38.471
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Vi får håpe engasjementene og kvaliteten tar seg opp utover i de kalde mørke høstkveldene - og så får vi laste opp bra med midler som kan sprenge trollene!
For øvrig så er ignorans det beste middelet mot ting som irriterer/forsurer. Anbefales.

Vis vedlegget 511490
Tror jeg må begynne å blokkere visse her inne

mvh
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
554
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Det samme har skjedd på YouTube.
Jeg jobber i treningsbransjen,samme skjer på div trenings forum.
Virker som det sitter en del der ute som kanskje ikke har trukket det lengste strået når det gjelder sosial intelligens.
Samt enkelte andre føler vell en sterk tilfredsstillelse av og diskutere/kverulere med andre og har behov for å markere sin foreksempel faglige tyngde.
Jeg blir litt forundret over hvor frekke enkelte tillater seg selv og være.
Opplevde også en snev av dette på Horten messen.
En som ropte ut iløpet av en demo, er det forsterkeren som gjør att det låter så skarpt og lyst????
Det var ikke selve spm som var på kanten syntes jeg,men tonefallet og den litt små arrogante holdningen til han som ropte det ut.

I militæret ble vi bestandig minnet på disse ordene når det gjelder bruk av samband.
Tenk...trykk....tal.
Kanskje her på forumet burde det kanskje være.
Tenk....ta hensyn.....og skriv.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Kan ikke si at jeg merker så veldig stor forskjell. Mange av trådene er ganske intetsigende, men slik har det jo vært "alltid".


Dersom det virkelig er slik at tonen er mer negativ nå enn før, og nettrollene florerer, er jo det interessant fordi en del av de mer fargerike innslagene i medlemsmassen nå effektivt er blitt kastet ut. Meningen var vel å oppnå en bedring, ikke forverring?
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.378
Antall liker
102.343
Torget vurderinger
23

HFS


no ass.png
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.816
Antall liker
38.471
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Det er då ikkje så ille her, vel?
Nei stort sett går det greit men kabel diskusjonene har tatt litt vel mye av og det lager en dårlig stemning og det virker som noen av medlemmene kun er ute for å lage støy her inne :(
Men det går seg vel til utover høsten :)

mvh
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Kabeldebatter kommer og går her på sentralen. Jeg har jo vært her en del år, og sammen med Høvdingen og andre moderatorer ryddet opp i en del konfrontasjoner og diskusjoner som har utviklet seg i uheldig retning. Jeg vil ikke overdramatisere dette, ettersom diskusjoner som tar litt av forekommer fra tid til annen. OT-hjørnet har f.eks. sine diskusjoner, som noen engasjerer seg i mer enn andre bare for å trekke fram en parallel her.

Det er lov å være enige, og uenige her på Hifisentralen. Så lenge man opptrer høflig og saklig så går det faktisk helt fint å være uenige i en sak. Det er bare å lese hva som faktisk står i Hifisentralens regel 1, og da går det som regel bra hvis man har det i bakhodet før man legger ut et svar.
 
D

Danke

Gjest
Tråden det snakkes om, var kanskje ikke litt clickbate heller?

Og jeg ser enkelte kanskje er litt hårsåre her?

Er det ok for enkelte å legge ut en fleipe film? Eller et bilde og ikke andre?
Og er mitt bildespråk uriktig?

Jeg bare spør...
 
Sist redigert:

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.361
Antall liker
35.096
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jeg bare forundres over hvorfor for eksempel "kabelhatere" må inn på tråder der folk ærlig spør om hjelp til å velge mellom to "dyre" kabler, bare for å fortelle at kablene på biltema er like gode - det var jo ikke det trådstarter var ute etter. Hvis tråden handler om refleksjoner rundt kabel/pris/kvalitet - ja da er det greit, for da ønsker en jo en diskusjon rundt kabeltemaet. Folk føler seg jo dumme til slutt hvis svaret "alltid" er - kjøp fra biltema. Kabelkjøp kan være langt mer enn hvordan de oppfører seg teoretisk.
 
D

Danke

Gjest
Jeg tror at det er veldig stort spekter her, altså i utstyr og pris..
Jeg har ikke dyrt utstyr, det vet folk.

Men jeg tror de fleste andre med hifi alltid har hatt ok kabler, og Biltema og Clas har idag greie kabler om du betaler ekstra.

Min opplevelse i ungdommen når jeg brukte generelle lisser var at det var tragisk kvalitet, de hadde dårlig lyd ble ødelagt og røk hele tiden.

Vær så vennlige å ta det med i betraktingen før dere dømmer.
Dessuten er det jo forskjell på hva vi mener om EQ bruk osv.

Jeg vet at jeg kan ha litt bildespråk noen ganger, og fleipe med en komisk filmsnutt osv.

Men jeg synes absollutt ikke det er jeg som får lov å nevne noe om en kabel...

Og dere har nok aldri opplevd det samme som meg i ungdommen, og da ser dere uansett ikke issuet.
Dere ser bare de dyre prisene, og at det dere har selv funker godt nok.
 
D

Danke

Gjest
Nei, logger av jeg.

Har sagt mitt, sorry om noen ble irritert av min mening om oldtidens lisser og bruk av EQ.

God natt..
 

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.062
Antall liker
4.939
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Min opplevelse i ungdommen når jeg brukte generelle lisser var at det var tragisk kvalitet, de hadde dårlig lyd ble ødelagt og røk hele tiden. Vær så vennlige å ta det med i betraktingen før dere dømmer. Og dere har nok aldri opplevd det samme som meg i ungdommen, og da ser dere uansett ikke issuet. Dere ser bare de dyre prisene, og at det dere har selv funker godt nok.
Du skriver stadig om disse "lissene", men det er faktisk ingen som anbefaler slike "lisser", for jeg regner med at det er slike du da tenker på:

rca-lisser.jpg


Det er ingen som bestrider at det finnes dårlig kvalitet blant billige kabler, men kvalitetskabler (f.eks. fra proff-markedet) trenger ikke være astronomisk dyrt. Det er vel det sakens kjerne egentlig handler om.
 
M

MusicBear

Gjest
Jeg syntes det blir bedre og bedre tråder her inne.

Selv kabeltråder, hvor det eneste som ødelegger er de få men høylytte individene uten inntakt hørsel og/eller høflighet, som ikke kan godta at andre hører noe de åpenbart sliter med selv. Man kunne i teorien gjøre noe med det, eksempelvis oppfordre de som føler ørene er halvtette og/eller at sitt eget skonummeret er høyere enn sin egen IQ, til å holde seg borte. Men lettes er å overse disse og glede seg over den tårnhøye kompetansen som finnes hos noen av deltakerne.

I samme sleng; takk til alle Moderatorer og Høvdingen selv, dette nettstedet er en gave på høyde med en strandbar i syden.
 
D

Danke

Gjest
Min opplevelse i ungdommen når jeg brukte generelle lisser var at det var tragisk kvalitet, de hadde dårlig lyd ble ødelagt og røk hele tiden. Vær så vennlige å ta det med i betraktingen før dere dømmer. Og dere har nok aldri opplevd det samme som meg i ungdommen, og da ser dere uansett ikke issuet. Dere ser bare de dyre prisene, og at det dere har selv funker godt nok.
Du skriver stadig om disse "lissene", men det er faktisk ingen som anbefaler slike "lisser", for jeg regner med at det er slike du da tenker på:

Vis vedlegget 511544

Det er ingen som bestrider at det finnes dårlig kvalitet blant billige kabler, men kvalitetskabler (f.eks. fra proff-markedet) trenger ikke være astronomisk dyrt. Det er vel det sakens kjerne egentlig handler om.
Nei var faktisk værre, lignet men tror det var sånne det var spart på i messingkontakten.. Den med spart messing og tre eller fire spader ut..

rca.jpg


Husk at det var way back føre dette med internet og clas kom. Tenk Commodore 64.

Elkjøp sånne du og jeg viste til 249 og 199 for ordentlig greie klubbens og Qed..
Det jeg brukte det til var rca signal, samt component video, samt senere Jack til walkman og stereo..
Component het profigold, Tror det var 199 for component... Men det var like dyrt eller dyrere på elkjøp.

Jeg synes ikke klubben er så dyre, jo klart du kan bestille veldig dyrt der også om du vil.
Men det har de ikke i butikken i Sarp tror jeg...
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Min opplevelse i ungdommen når jeg brukte generelle lisser var at det var tragisk kvalitet, de hadde dårlig lyd ble ødelagt og røk hele tiden. Vær så vennlige å ta det med i betraktingen før dere dømmer. Og dere har nok aldri opplevd det samme som meg i ungdommen, og da ser dere uansett ikke issuet. Dere ser bare de dyre prisene, og at det dere har selv funker godt nok.
Du skriver stadig om disse "lissene", men det er faktisk ingen som anbefaler slike "lisser", for jeg regner med at det er slike du da tenker på:

Vis vedlegget 511544

Det er ingen som bestrider at det finnes dårlig kvalitet blant billige kabler, men kvalitetskabler (f.eks. fra proff-markedet) trenger ikke være astronomisk dyrt. Det er vel det sakens kjerne egentlig handler om.
Nei var faktisk værre, lignet men tror det var sånne det var spart på i messingkontakten.. Den med spart messing og tre eller fire spader ut..

Vis vedlegget 511545

Husk at det var way back føre dette med internet og clas kom. Tenk Commodore 64.

Elkjøp sånne du og jeg viste til 249 og 199 for ordentlig greie klubbens og Qed..
Det jeg brukte det til var rca signal, samt component video, samt senere Jack til walkman og stereo..
Component het profigold, Tror det var 199 for component... Men det var like dyrt eller dyrere på elkjøp.

Jeg synes ikke klubben er så dyre, jo klart du kan bestille veldig dyrt der også om du vil.
Men det har de ikke i butikken i Sarp tror jeg...
Hvis folk tror lyden blir noe bedre enn med disse superkalblene, la dem tro det
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Rart hvordan noe så ubetydelig som "kabler" kan styre deler av stemningen her inne. I tillegg har flere vært nettopp på messe og møtt så mange trivelige mennesker som deler denne smale hobbyen. Det er som Sluket sier, ignorer, om det ikke er noe som faller i smak. Og forsterk heller de gode trådene med engasjement og deltagelse.

Hva folk har brukt og bruker av ulikt utstyr, og kabler, gir meg nyskjerrighet. Ikke irritasjon.

Og med tanke på så mye grått hår som var på messa må vi ta vare på hverandre :)
 
Topp Bunn