Hva skjedde med albumet White Stripes - Under Great White Northern Lights?

nilshermann

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.02.2019
Innlegg
96
Antall liker
36
Dette er et album jeg sporadisk har kost meg skikkelig med over flere år via streaming i Tidal. På Tidal ble dette albumet nå ikke tilgjengelig lenger, men ser nå når går inn på artist-siden at har det kommet et nytt et. "Yes" tenkte jeg, det er tilbake, men noe var feil. Det hørtes ikke ut som tidligere. Livløst, grelt og kjedelig, nesten ubehagelig å høre på. Det var bare å slå av.

Jeg har gjort store utskiftinger i stereoen i det siste, men dette kunne det ikke være. Lette på Tidal om det kunne være noen single-versjoner av sanger på samme album, men endte opp med å teste med låta "Icky Thump" på youtube, via Chromecast med HDMI. Joda, der var godlåta "tilbake".

Har de mikset den i hjel? Det står nå så fint
master.JPG
for å fortelle at det er "masterkvalitet" på musikken. F**** udugelige greier!

whitestripes.JPG whitestripes2.JPG
 

ELJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.09.2008
Innlegg
1.107
Antall liker
1.836
Sted
Harstad
Torget vurderinger
23
Kan også "gni" det inn med at den må man jo ha på vinyl
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Syns ikke det er så mye å gni egentlig, konstaterte egentlig bare i en offhand kind of way at jeg har den. På vinyl. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: ELJ

nilshermann

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.02.2019
Innlegg
96
Antall liker
36
Bah, jeg har bevisst ikke "starta" med vinyl enda, for å begrense pengebruken og kompleksiteten :)
 

kleine freiheit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2018
Innlegg
111
Antall liker
81
Hadde for en tid tilbake en Chromecast koblet direkte på et par aktive høyttalere, og testet en ihjelspilt testlåt - Once upon a time in the West- Dire Straits.
Mener å huske at Master låt forferdelig, men at det var mye bedre med hifi-innstilling i Tidal.

Downsamplingproblematikk eller tilfeldig?
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.081
Antall liker
6.496
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Når en vinyl er utspilt så er den slitt. Digitale filer kalles remastret. Sånn er det bare
 
Topp Bunn