Hva ser dere på av vintersport på TV ?

Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.234
Sted
Laksevåg - Bergen
Vinteren står for døren, og sesongen for vintersport er igjen aktuell. Personlig syns jeg skiskytterstafett kan være ulidelig spennende. På siste skying når Tora Berger kommer likt inn sammen med 3 andre på standplass, og alle begynner med bom og ekstraskudd. Alpint med Aksel Lund Svindal i toppslag er også en favoritt. Noen som har synspunkter på hva som er god vintersport på TV ?




 

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
691
Antall liker
626
Sted
Larvik
Torget vurderinger
4
Har vel litt å si hva man sysler med selv. For min del liker jeg alpint.

Ole G
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Jeg liker hopp. Særlig stor bakke og skiflyging. Alpint er også spennende, men det må være super G eller utfor. Bobsleigh for kvinner er meget interessant, men uten lyd..;)
 

PeterD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2005
Innlegg
165
Antall liker
18
Folk som aldri har gått påski er naturlignok heller ikke interissert i vintersport. Sånn som fotballgærninger. Jeg har prøvd alt mulig rart, bortsett fra skiskyting.
Liker å se på det meste av ski. Utenom icehokey og bandy. Eller dans på skøyter.
Har du gått noen mil på ski så sitter det i kroppen og og en har en helt annen forståelse for hvilke utfordringer som ligger bak. Men, klart - utbudet av idretter i dag er så stort at det nesten blir vanskelig å velge. Og å drive idrett i oppvarmede haller er mye mer behagelig enn å kjenne vind og frost i kroppen.
Bare min reaksjon på de negative kommentarene her.
 
N

nb

Gjest
En del av befolkningen er også helt uinteressert i å se på idrett, kanskje endatil selv om de driver med det selv. Jeg ser omtrent ingen vinteridrett med et unntak for store mesterskap. Følger kun sykling noenlunde aktivt.

Jeg har for øvrig gått veldig mange mil på ski og kjørt nedoverski opptil flere ganger i uken, dog uten porter i veien.

Forresten er det morro med curling synest jeg, men fravær av snørr og svette gjør muligens at det ikke kvalifiserer som idrett o alles bok.
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.234
Sted
Laksevåg - Bergen
Sånn tenker jeg og Peter. Det å løpe så fort du kan på ski, for deretter å stoppe opp, holde pusten og treffe 5 blinker på 10 sek. Løpe videre og gjenta dette 4 ganger er en fantastisk prestasjon. Har selv gått Stoltzekleiven opp noen ganger i Bergen. Selv med rask gange opp kleiven er du så hinsides utkjørt på toppen at det gjør vondt. Tenker ofte på at hvis noen hadde gitt meg et gevær på toppen av Stoltzen og bedt meg holde pusten og stå stille i 10 sekunder for så å treffe 5 blinker i sidevind. Tror jeg hadde spurt om vedkommende hadde røykt noe som ikke tåler dagens lys.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.083
Antall liker
32.422
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Skiskyting her også, og langrennsstaffetter (det siste bare i mesterskap).
Ikke så ofte med lyd da..:)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.116
Antall liker
9.429
5000 og 10000 meter skøyter kan være ulidelig spennende. De som husker Jaromir Radka vs. Falco Zandstra 5000 meter i Hamar vet hva jeg mener.
 
S

Slubbert

Gjest
Sofa og skisport i søndagsbakrus kan være en fin avslutning på helga. Foretrekker hopp og skiskyting.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Sofa og skisport i søndagsbakrus kan være en fin avslutning på helga. Foretrekker hopp og skiskyting.
sløy skive, hvis anledningen byr seg og gir rom for det, sex. Ellers er fortsatt en god skive å foretrekke, i tiggerstaden er det forøvrig mange gode søndagskonseter på menyen. ja takk. Noldustv nei takk. Maskiner i Nirvana osv......
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Med den seneste tidens tvangsforing av vintersport på sommerføre - rulleskirenn med og uten gevær, skihopp i sommervarmen og slikt - er jeg allerede ferdig med vintersport for denne sesongen. Det kan bli for mye av alt.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Hockey, utfor, skiflyging, kunstløp (ikke så mye isdans) og curling
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.582
Antall liker
528
Det blir utelukkende Snooker for min del også.
 
C

Cyber

Gjest
Med den seneste tidens tvangsforing av vintersport på sommerføre - rulleskirenn med og uten gevær, skihopp i sommervarmen og slikt - er jeg allerede ferdig med vintersport for denne sesongen. Det kan bli for mye av alt.
Jeg pleier å følge langrenn og skiskyting ganske mye da en ofte er innomhus i deler av sendingene, men jeg her helt enig i at et blir for mye mas om disse stjernene hele året nå. La folk bli litt sultne igjen i løpet av de 8 mnd det burde være stille fra dem.
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Hopp, helst skiflyging og utfor.
 
Topp Bunn