Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det ble ett lite tilbakefall til jazzen denne helga. To nye Blue Note Classics er sluppet og den første er kommet i hus. Jeg har ikke noe gitarjazz fra før, så da passet det godt med den nydelige Idle Moments.
    5314EB46-2F72-4076-9B0C-E88CDC9AE800.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.592
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det er jo ikke akkurat audiofilt materiale dette her. Men jeg synes den er ok , tyst og fin vinyl. Låter ihvertfall bedre enn CD’en. Og så er det jo en fet plate da 🙂
    Jeg har en cd fra den Danske hifi blekka High Fidelity der det følgte med bland cd med gode lydspor, der er Supergrass med ett spor :cool:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en cd fra den Danske hifi blekka High Fidelity der det følgte med bland cd med gode lydspor, der er Supergrass med ett spor :cool:
    High Fidelity hadde i det minste god musikksmak når de valgte å ta med ett Supergrass spor.
    Når det er sagt så er det lenge siden jeg mistet tilliten til Haifai blekker:eek:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det kom en Blue Note denne helga også. Men nå er det ihvertfall slutt for en stund ;)
    Midnight Blue er riktig så bra. Junior på 15 hører stort sett på rap og synes alt jeg spiller er gammalt drit. Men denne mente han var kul. Kanskje det er håp for poden 😂
    74F91DB9-EC9C-435C-B4A9-1A1EE36F5ED0.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    I dag er det 30 år siden Nevermind kom ut. Den tiden har gått fort, for jeg husker godt første gang jeg hørte den. Og til tross for at den kom ut i -91 så hørte jeg den først på vinyl. Jeg må si at den holder seg godt til tross for alderen. Og låter anlegget ditt kjedelig med denne på så har du ett problem. Med denne på tallerkenen så skal det sparke skikkelig.
    EAC9686D-C686-4574-A1A6-E8F7B74B5B34.jpeg

    Mitt eksemplar er en Org fra 2010. Men det ryktes at den ordinære pressingen som er i salg nå har den samme masteringen. Skal du ha noe bedre enn den så må du nok hoste opp en hel del for den originale US utgaven.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det er høstferie og kona har tatt med seg ungene for å besøke svigermor. Så da er jeg overlatt til meg selv for noen dager. Som den villmannen jeg er så har jeg derfor benyttet friheten til å flytte på høyttalerene mine. Jeg leste i en tråd her inne at det var noen avstander til bakvegg som kunne være problematiske. Så nå er de flyttet ca 30 cm mot bakvegg i håp om å motvirke den fryktede 40hz dippen.
    Jeg har ikke giddet å måle enda. Men siden jeg er en enkel sjel, så skjenker jeg meg en kald en og innbiller meg at det låter sååå mye bedre. Ett slør er løftet, som å få nye høyttalere osv :) Så får vi se om det blir noe faktasjekking senere.

    Jeg har også bestilt deler til mitt første DIY prosjekt. Ikke noe store greiene, men ett sted må man jo begynne om man skal kunne slå seg på brystet og kreve medlemskap i DIY klubben.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.808
    Antall liker
    38.437
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God helg Largo og dritt i hele målingene og bare kos deg med musikk og noe godt i glasset :)

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Inne i de fire mindre pakkene var det 3 jazztitler fra Acoustic Sounds og en R.E.M. plate med den passende tittelen New Adventures in Hi-Fi. Jeg har bare hørt igjennom The Blues and the Abstract Truth så langt, og den var en virkelig godbit. Så nå kan helga bare komme.

    96EB4C10-54B2-49FE-9B22-787A129726B7.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Noen drar til Horten for å oppleve haifai, mens andre må nøye seg med haifai eventyr på hjemmebane. Som jeg sikkert har nevnt tidligere i tråden så er R.E.M. et band som har vært med meg lenge.
    New Adventures in Hi-Fi kjøpte jeg på CD Da den kom ut for 25 år siden. Ikke deres beste plate, men den har definitivt noen høydepunkter som f.eks E-bow the letter. Original CD’en levde desverre aldri opp til albumtittelen grunnet loudness. Den er langt i fra den verste, men det er nok til at det irriterer.
    Den nye vinylutgaven retter opp i dette. Såpass at det er fristende å dra til skikkelig på de rocka sporene. Og det en fornøyelse å høre gjennom hele plata.
    Det er mange som ikke liker denne, men jeg synes den har holdt seg godt og er bedre enn sitt rykte.
    343D21A4-D1F5-4887-B9D2-085321F5A614.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har jo tidligere skrytt på meg at jeg har bestilt inn deler til mitt første DIY prosjekt.
    Denne uka kom delene etter en lang reise fra Kina.
    1CCE9A77-7D45-4200-ADBD-4B9E7DA4B363.jpeg

    Jeg kan vel allerede røpe at dette prosjektet ikke vil gjøre meg til bass kongen av hfs :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Planen var å skifte ut de slitte føttene med noe penere.
    De gjør jobben, men ser ikke spesielt imponerende ut.
    8DC5B39B-7502-49E2-BAFF-EE0CCBCA7101.jpeg


    Ellers lever spilleren opp til navnet sitt: GIGANTIC AND TREMENDOUS 2000 🙄
    Ikke mye strikk og binders å skue under denne tallerkenen.
    A4F2529D-584F-4B24-A89E-ED58F7AB97E0.jpeg


    Inspirasjonen til prosjektet er storebror X som har blanke og pene føtter.
    6D77A886-4073-4AE0-8A98-208A2DBDF5D1.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Liten tue kan velte stort lass sies det. I mitt tilfelle så var det denne lille rakkeren som satte stopp for moroa.
    74285123-5FA1-404E-B0A9-A2891E346040.jpeg


    Under montering viste det seg dessverre at overgangsskruen (M4 til M6) var for kort.
    Denne lille skruen som skal skru fast bena til plinthet er essensiell for at prosjektet skal kunne realiseres. Så her har vi en showstopper.
    Jeg nå skrevet en skarp mail til innkjøp med kopi til engineering, QHSE og prosjektledelse der jeg har gitt uttrykk for min indignasjon over inkompetansen i organisasjonen.
    Her skal synderen finnes :mad:

    Fortsettelse følger om ca. en måneds tid.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vurderte faktisk de føttene. Men jeg syntes de var overpriset.
    Det estetiske er heller ikke på plass imo. Føttene deres er for høye og for blanke.
    Men de gjør sikkert jobben.
     

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    eg var skeptisk med tanke på høyden før innkjøp, men med returmulighet så ble det kjøp, synes de er vel verdt pengene, prikken over i’en om du vil på en knakende god spiller :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    eg var skeptisk med tanke på høyden før innkjøp, men med returmulighet så ble det kjøp, synes de er vel verdt pengene, prikken over i’en om du vil på en knakende god spiller :)
    Fortell gjerne om dine erfaringer når du får montert dem. Vi er ikke så mange som har denne spilleren, så erfaringsutveksling er bra.
     

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg har installert en del oppgraderinger på min GT-2000 i år, litt vanskelig å huske tilbake i tid men skal prøve å gi en liten beskrivelse av hva jeg opplevde underveis;

    Spec platematte- mars 2021, god oppgradering, tar bort en gråhet, noterte at blåsere låter låter mere naturlig. Ble foretrukket over følgende matter: original matte, ringmat, skinn,kork, acryl, herbies, pathe Wings,

    YSA-1 tonearm: april -21, effektiv masse er 32g, passer veldig bra til min Miyajima Shilabe pickup, knallgod kombo

    Gaia ii: juli -21, strammere og mere detaljert bass, klarere topp,

    Bronsedisk 2,8kg (under spec), Desember -21. gir en ro, sortere bakgrunn, skaper et solid fundament i bunn,

    Er veldig fornøyd med hvordan spilleren låter nå, rett og slett gigantic&tremendous 😍
     

    Vedlegg

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tøffe oppgraderinger du har fått der Perrin. Fargematchingen av plate matte og logo på Pu gikk meg ikke forbi :D
    Jeg må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på YSA-1 armen. Er det noen forskjeller fra originalen utover at armen er rett ?
     

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det! YSA-1 har effektiv masse på 32g vs den originale som har 22g inkl headshell. Ellers så har YSA et spesielt headshell, se bilde. Begge armene er plug&play men justering av 248mm spindle/pivot avstand må gjøres.
    Armenes geometri er lik, dvs en kan bruke samme protraktor for begge, jeg bestilte meg en mint protraktor og er fornøyd med den. Se bilder under fra justeringen.

    Effective Length 262mm
    Overhang 14mm
    Offset angle 20 degrees

    Jeg kjøpte min YSA-1 ved å bruke Buyee appen, hvor en legger inn bud og handler på yahoo auctions Japan. Annonsene oversettes via Google translate.Selger sender automatisk til buyee, en for melding når sending er ankommet deres lager i Japan, kan velge å betale et par kroner for at de åpner pakken og tar bilder av delen og så kan en velge frakt alternativer. Forrige onsdag vant jeg auksjonen på et ekstra headshell til YSA, DHL hentet pakken hos buyee fredag morgen norsk tid og de leverte pakken til meg mandag klokken 14, ikke noe å si på det :)
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn