Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Og hvor er de "moderate" muslimene som tar avstand fra vold og drapsforsøk i profetens navn?
    De finnes.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    det er desverre ikke så enkelt spiralis. vi har problemer du ikke får høre om. terror angrep som skjer på norsk jord som det blir holdt tyst om ect ect. folk blir slått og ranet hvær dag. det er IKKE så enkelt som du skal ha det til. desverre. jeg bor rett utafor oslo og halparten av de jeg har vokst opp med er muslimer nesten. jeg har ikke problemer med de. tvert om jeg respekterer de og de meg. problemet er de skjulte 3-4 genrasjons innvadrer terroristene som svømmer blandt oss. og det er ikke få. og vår regering har gjort lite de og....alt for lite. jeg har sett ting skje bak kulissene som ikke er bra. ting du ikke kan forstå. heller iikke jeg. så stort er det problemet.
    Særlig.
    Terror vi ikke får høre om.
    Ting bare du vet, men ikke kan fortelle om.

    Den får du dra lenger inn på Finnmarksvidda med.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    ja ting vill bli grisiete med tiden det er helt sikkert. men måten dette vil spille seg ut på er jeg veldig usikker på. når det kommer til immegrasjon og penger er det vel han sosros som må gå tom for penger eller forsvinner før vi merker noe til det, inntil da kommer det bare til og øke og øke som det har gjort. han har brukt enorme summer på svergie og immegrasjon og oppkjøp av bolig markedet i svergie. NAV blir brukt til og undergrave nordmenn og fremskynde suksessen til en immegrant. først må politikere og nav ledelsen få seg et spark bak. men både du og jeg vet at det ikke skjer.
    Feberfantasier.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Her er en som har skjønt det, men han er riktignok en svensk professor. Noe annet ville vært rart selv i Sverige.

     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Feberfantasier.
    feberfantasier?????? hadde en jeg gikk i klasse med på ungdoms skolen som ble konvertert endte opp i syria. kom tilbake. prøvde seg på terror anslag her i bærum. mot en barnehage der han og en til var på vei inn i med avsagd hagle ...i den barnehagen er det ca 65 små barn. ble arrestert på vei inn fordi pst hadde avlyttnigs utstyr plantet i bilen dems og de fulgte med heldighvis.. ble sluppet ut igjen ikke lenge etter. denne personen endte opp med og drepe en ung gutt på holmlia i fjor for og så sette seg på fly rett ut av norge igjen med pst velsignelse. du kan kysse meg der bak. du vet ingen ting. jaja slik er det med sånne som deg., ingnorante jævler. på finn marksvidda kan du dra alene selv.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    feberfantasier?????? hadde en jeg gikk i klasse med på ungdoms skolen som ble konvertert endte opp i syria. kom tilbake. prøvde seg på terror anslag her i bærum. mot en barnehage der han og en til var på vei inn i med avsagd hagle ...i den barnehagen er det ca 65 små barn. ble arrestert på vei inn fordi pst hadde avlyttnigs utstyr plantet i bilen dems og de fulgte med heldighvis.. ble sluppet ut igjen ikke lenge etter. denne personen endte opp med og drepe en ung gutt på holmlia i fjor for og så sette seg på fly rett ut av norge igjen med pst velsignelse. du kan kysse meg der bak. du vet ingen ting. jaja slik er det med sånne som deg., ingnorante jævler. på finn marksvidda kan du dra alene selv.
    Jeg kjente en gravemaskinfører som kappen huet av en drikkekompis, la det på et fat, og bar det med seg ut på hovedveien. Han var ikke muslim, og han ble ikke velsignet av politiet eller noen andre, heller.
    Det heter "anekdotiske bevis", og er i prinsippet verdiløse.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    i en periode på 3-4 år brukte abdulla hussein og co fritidsklubbene i bærum for rekkrutering uten at noen tok afære.. dette er også fakta. jeg har skrevet om det mange ganger... i fjor fikk jeg og tlf ang den drapssaken fra media. jeg fortalte de sanheten men det er ingen norske jounarlister som har baller til og forfølge dette. de som bor rundt meg vet også dette dvs hvertfall ca 20 000 rundt her som bor her.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    De finnes.
    Meget sympatisk. Men det eneste jeg leser at de tar avstand fra, er tillatelsen som ble gitt til Paludan. Det illustrerer jo meget godt problemet. Manglende forståelse for at det kun er for muslimer at Koranen er hellig, og at Sverige ikke er et muslimsk land men et demokrati hvor sterke ytringer er tillatt.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.368
    Sted
    Interiore Simplicitate
    feberfantasier?????? hadde en jeg gikk i klasse med på ungdoms skolen som ble konvertert endte opp i syria. kom tilbake. prøvde seg på terror anslag her i bærum. mot en barnehage der han og en til var på vei inn i med avsagd hagle ...i den barnehagen er det ca 65 små barn. ble arrestert på vei inn fordi pst hadde avlyttnigs utstyr plantet i bilen dems og de fulgte med heldighvis.. ble sluppet ut igjen ikke lenge etter. denne personen endte opp med og drepe en ung gutt på holmlia i fjor for og så sette seg på fly rett ut av norge igjen med pst velsignelse. du kan kysse meg der bak. du vet ingen ting. jaja slik er det med sånne som deg., ingnorante jævler. på finn marksvidda kan du dra alene selv.
    Hvilket er tragisk, men fremdeles ikke noe den gjengse muslim kan lastes for.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Litt å lese....




    Ser jo at det er flere her som ønsker å løsrive dette fra religionen og henviser til kriminelle gjenger og utenforskap, men alt dette er jo slik som følger i islamske fotspor.



    Her er litt info fra fronten…..
    I Rinkeby møter vi først irriterte mennesker. Folk flest er fortsatt - noen ganger rimelige - men det går ganske raskt over til vold, steinkasting, der ca 100-150 personer angriper Politiet. Steinkasting, hvor man kaster store gateblokker mot Politiet. Det syke med dette er at selv kvinner, i 40-60 årene kaster stein på oss, gjør egne barn det samme.. Hvordan i alle dager takler du en slik situasjon? Slå en 12-åring med en stafett?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.767
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg ser ingen som helst verdi i å kjempe for idioters rett til å brenne Koranen, som et ledd i å provosere. Tidligere møtte man slike med eggkasting. Carl I Hagen ble møtt slik, på Torget i Trondheim, da han på 80- tallet kom med sine rasististe utbrudd i en 1. mai- tale. All honnør til de som utførte denne markeringen mot rasisten Hagen.
    Ja dem der ikke er enig med dig, må man godt bruge vold mod...

    For du lars_erik har jo de rigtige meninger...

    Kan du høre hvor intolerente du er?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Ja dem der ikke er enig med dig, må man godt bruge vold mod...

    For du lars_erik har jo de rigtige meninger...

    Kan du høre hvor intolerente du er?
    Kjære Sven,
    Du glemmer at i egne øyne er de venstreradikale ALLTID bare gode og tolerante. De bruker vold og angriper riktignok folk som de er uenige med men det er KUN i selvforsvar! Kun i selvforsvar og slik at disse som de er uenige med ikke skal få komme til orde med sine slemme og krenkende argumenter. Men prinsipielt er det så absolutt for yttringsfrihet for egne meninger. Men de som de ikke er enige med bør jo egnetlig ikke få si sitt budskap høyt for det er jo rasistisk og nazistisk! Dette vet de selv om de med annen mening aldri får komme til orde. For pr definisjon er jo alle som ikke er 100% enige med de venstreradikale nazister og rasister. Dette vet jo de og de behøver derfor ikke høre hva andre en dem selv sier.

    Og når det gjelder vold, så ja..... nazister og rasister "må man godt bruge vold mod" ( dansk )

    Og dette har altså intet med intoleranse å gjøre, for de venstreradikale tolererer selvsagt alt og alle som mener som dem selv!
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.767
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Kære Spiralis
    Det er lige på kornet. Så præcist og rigtigt.
    Jeg kan tilføje, at de vil så gerne være rummelige og inkluderende med dem der har de samme meninger...
    men de andre er bare racister.
    Alle dem de er uenige med er racister. Det er så unuanceret.
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    2.003
    Det er vel ramadan nå?
    Gærningene var vel sikkert bare en smule hangry. :unsure:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    vi lever i en tid hvor provokasjonen er no-no. som om ikke alle fremskritt har vært provokasjoner!

    (det fins provokasjoner som ikke er i fremskrittets tjeneste, selvfølgelig. men det må vi tåle.)
    De tilhører vel egentlig en kultur som ikke har vært interessert i framskritt ( og derfor vært i mot provokasjoner ) de siste 1400 år eller så!
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    De tilhører vel egentlig en kultur som ikke har vært interessert i framskritt ( og derfor vært i mot provokasjoner ) de siste 1400 år eller så!
    problemet er ikke de, men våre egne som har mistet forståelsen av hva fremskritt og frihet innebærer. vi har gått fra å være politiske aktører som utfordrer og provoserer, til å bli sløve konsumenter som misliker den politiske provokasjon.

    det er en form for estetisering som er bort i veggene. innen kunsten har vi tanken om provokasjon for provokasjonens skyld; hæselighetens estetikk er en del av dette. innen det samme kunstfeltet så er det også at en snakker høyest om å ikke bli provosert – en herlig motsigelse. verre er det politiske feltet; når en her snakker om at en provoserer for provokasjonens egen del, så er en begynt å se på politikk som estetikk. men det er farlig, for politikk er handling for å endre. en provoserer ikke for provokasjonens egen del, men for en tanke om endring. provokasjonen er middel, ikke et mål. så i stedet for å snakke om mål, snakker en estetikk. det ufarliggjør det politiske, og får politiske handlinger til å fremstå som en form for trass/slemhet/meningsløshet. en mister av syne provokasjonens politiske hensikt.

    (ikke alle hensikter er edle, men det forandrer ikke poenget.)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Syns bildene av Iran før revolusjonen og innsettelsen av Ayatollah Khomeini fortsatt er temmelig fascinerende. Får nesten følelsen av at Iran kunne vært et normalt, progressivt land om det ikke var for disse sterke reaksjonære kreftene som helst vil holde alle tilbake i oldtiden.

     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Syns bildene av Iran før revolusjonen og innsettelsen av Ayatollah Khomeini fortsatt er temmelig fascinerende. Får nesten følelsen av at Iran kunne vært et normalt, progressivt land om det ikke var for disse sterke reaksjonære kreftene som helst vil holde alle tilbake i oldtiden.

    Ja du har truffet spikeren på hodet! Islamister er de mest reaksjonære høyreekstremister som finnes for tiden!

    Og jeg slutter aldri å forbauses over venstresidens omfavnelse av disse. Sosialistene som var med på revolusjonen i Iran
    var jo de første som ble kastet i fengsel! Leser ikke sosialister historie?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Brillestøtte er jo en konspirsjon fra Bilerbergerne for at små barn skal mobbes i barnehage og skole for at de er "brilleslanger".

    Disse skal da bli så frustrerte at de gjør det dårlig på skolen og da lettere lar seg manipulere av Bilderbergerne, tar covidvaksine ig blir hjerneløse zombier!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Ja du har truffet spikeren på hodet! Islamister er de mest reaksjonære høyreekstremister som finnes for tiden!

    Og jeg slutter aldri å forbauses over venstresidens omfavnelse av disse. Sosialistene som var med på revolusjonen i Iran
    var jo de første som ble kastet i fengsel! Leser ikke sosialister historie?
    Ekstreme islamister er en temmelig ufyselig bande, det tror jeg vi alle kan enes om. Bare se hvordan IS herjet og perverterte det som liksom skulle være et slags idealsamfunn.

    Jeg er trolig mer venstre enn høyreorientert selv, men omfavner på ingen måte ekstremister, samme hvilken fane de bærer. Egentlig ganske motstander av ekstremisme i alle former, enten de er religiøse eller ideologiske. Tror hovedsaklig på menneskerettigheter, likeverd, ytringsfrihet, og radikale ting som det. :)
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    864
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    1
    Egon Holstad er ikke av de dummeste her på planeten.

     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Egon har ofte gode og samfunnskritiske kommentarer, - men det springende punktet er vel hvor mange som egentlig ble krenket, og hvor mange som fikk en perfekt anledning og påskudd til å skape kaos og helvete, i mangel på noe bedre å foreta seg.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    De tilhører vel egentlig en kultur som ikke har vært interessert i framskritt ( og derfor vært i mot provokasjoner ) de siste 1400 år eller så!
    Det blir gjerne slik når man lar presteskapet (av alle trosretninger) styre.
    Kirka med paver og biskoper, moskeen med imamer, synagogen med rabbinerne, alle har de til alle tider holdt igjen så hardt de bare har kunnet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ikke spesielt mange imamer her:
    Jeg holder fortsatt på at dette er gjengkriminelle som angrep politiet som sådant, mens religion og koranbrenning bare var et hendig påskudd. Vi får holde øye med personalia på ~40 arresterte etterhvert som det tas ut tiltaler. Det er neppe spesielt mange av dem som utmerker seg ved sin religiøsitet.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Ikke spesielt mange imamer her:
    Jeg holder fortsatt på at dette er gjengkriminelle som angrep politiet som sådant, mens religion og koranbrenning bare var et hendig påskudd. Vi får holde øye med personalia på ~40 arresterte etterhvert som det tas ut tiltaler. Det er neppe spesielt mange av dem som utmerker seg ved sin religiøsitet.

    Det jobbes hardt for å renvaske er bare å fortsette med det blir neppe mindre behov fremover. Fengsels imamer og halal mat forteller jo at religiøsiteten er helt fraværende eller var det slik at de verdslige lovene fra oss vantro ikke er så viktig…
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det jobbes hardt for å renvaske er bare å fortsette med det blir neppe mindre behov fremover. Fengsels imamer og halal mat forteller jo at religiøsiteten er helt fraværende eller var det slik at de verdslige lovene fra oss vantro ikke er så viktig…
    Har vel ingenting med renvaskelse å gjøre, det dreier seg bare om å henge bjella på den riktige katta.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Vel når man nekter å henge bjella på riktig katt må det nok kalles renvasking for noen poster siden la jeg inn sitat fra en politimann som forklarte om kvinner og barn som deltagere i stenkastingen, men fokuser på hva svensk msm forteller for de er kjent for troverdig rapportering på dette feltet



    Her er en som viser mye opptak fra aktuelle hendelser slik at man faktisk får vite hva som skjer og ikke får en redigert PK-versjon og dette er hans oppfattelse av situasjonen.


     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Noe og se for de som bør lære, ikke at jeg har noe håp at dette vil bli sett og forstått, men man må jo prøve….




     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vel når man nekter å henge bjella på riktig katt må det nok kalles renvasking for noen poster siden la jeg inn sitat fra en politimann som forklarte om kvinner og barn som deltagere i stenkastingen, men fokuser på hva svensk msm forteller for de er kjent for troverdig rapportering på dette feltet
    Det handler om å henge bjella på riktig katt, ja. Det er ikke salafistiske imamer som organiserer opptøyene, men litt andre figurer. Jeg har mer sans for Kjetil Rolness’ analyse enn å si at problemet er religionen islam som sådan. Den er en del av problemet, men ikke rotårsaken.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Tja, hva er fellesnevneren for diverse terror aksjoner organiserte voldtekts gjenger og en haug med andre negative innvirkninger på samfunnet om ikke islam?

    Ikke et eneste eksempel på vellykket integrering av gruppen som har islam til felles kan nevnes, og nei jeg snakker ikke om enkelt personer for selvsagt finnes dette, men som gruppe nei, nei og atter nei.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det handler om å henge bjella på riktig katt, ja. Det er ikke salafistiske imamer som organiserer opptøyene, men litt andre figurer. Jeg har mer sans for Kjetil Rolness’ analyse enn å si at problemet er religionen islam som sådan. Den er en del av problemet, men ikke rotårsaken.
    Defintivt.
    Min påstand har i alle år vært at det finnes en grense for hvor mange mennesker med annerledes og som oftest problematisk bakgrunn man kan ta til seg, før man tar med seg selve problemet. Der er Sverige nå, og det er dessverre ikke veldig overraskende. Det jeg finner mer overraskende, er svenskenes uvillighet til å ta dette inn over seg. Problemet har ikke vært akseptert som et problem, og har ikke vært mulig å diskutere. Den typen samfunnsholdning har dermed bygget nok et problem, nemlig manglende evne til å snakke om utfordringer i samfunnet. Det er det samme som å fyre oppunder en trykkoker med låst lokk. Det gir seg mange svært uheldige utslag, hvorav noen i all sin enkelhet ikke makter å gjøre annet enn å kalle problemet "islam", og med den mener å ha alle svar.
    Det er så feil som det kan få blitt. Sverige må få sitt kollektive hue ut av rævva, og ta en del tunge, vanskelige avgjørelser. Innvandringsstopp, tung satsning på inkludering, det må såpass sterk lut til at menneskerettighetene må utfordres med tvangsflytting etc., det må satses på utdannelse og arbeidsliv med de verktøy Sverige har til rådighet. De ER gode på organisering og tilretteleggelse. Og denne gangen står det om hele den svenske sjela.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Man må jo gjerne kalle det i all sin enkelhet, men dere er jo akkurat som Svenskene med hue langt opp i ræva, det er da ikke snakk om å sitte med alle svarene, men å se hva som disse utfordringene har felles. Og du kritisere villig svenskene for alt de har gjort feil, hvor har man gjort dette riktig da?

    Vi ligger jo kun noen år bak her også…..



     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.745
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Portugal
    Ja, Sverige er ille, men de er ikke alene om denne problemstillingen.
    England, Frankrike og flere har hatt lignende problermer siden kolonitiden.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Man må jo gjerne kalle det i all sin enkelhet, men dere er jo akkurat som Svenskene med hue langt opp i ræva, det er da ikke snakk om å sitte med alle svarene, men å se hva som disse utfordringene har felles. Og du kritisere villig svenskene for alt de har gjort feil, hvor har man gjort dette riktig da?

    Vi ligger jo kun noen år bak her også…..



    Politiet tydde til mengder av tåregass i Oslo leeeenge før det fantes nevneverdig mengde frmmedkulturelle i denne byen. Det var ikke fordi et større antall unge plutselig konverterte til islam i løpet av natta til 1. mai.
    Det finnes mange årsaker til opprør og demonstrasjoner som kommer ut av kontroll. Det kan være fordi favorittlaget i fotball taper, eller det kan være fordi mange kjenner seg forbanna for et eller annet. Det kan være store sosiale forskjeller, det kan være arbeidsløshet, det kan være en eller annen form for massesuggesjon.
    Men du vil tvinge hele den pakka inn i ett enkelt ord: islam. Ja, det er en "analyse" i all sin enkelhet, vil jeg påstå.

    Islam.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er heller ingen mangel på hverken æresdrap eller gjengkriminalitet blant presumptivt kristne innvandrergrupper, f eks fra deler av Balkan.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn