Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.686
    Sted
    Holmestrand
    Poltisk så er jeg helt klart på venstresida, men SV skal det SVÆRT mye til for at jeg skal stemme på.
    MDG går i det samme.
    Forklaringa ligger stort sett som beskrevet her:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.686
    Sted
    Holmestrand
    ^ Det er definitivt rimeleg, eller lett å argumentera for, at det bør kosta litt å verta kvitt bos og skrot. Litt som med straum og kollektivtransport: Det treng ikkje vera direkte kopla til dei faktiske kostnadene, men at det bør kosta litt. Betalbart, men litt.

Problemet, og motargumentet (og det gjeld all offentleg tenesteyting) er at så snart det kostar pengar, er det masse luringar som skal spara pengane ved å løysa det på andre måtar, som td. å kasta skrotet på sjøen. Om ein sparar pengane i det heile, er ikkje sikkert. Set gjerne opp rekneskap for å harryhandla, eller sjå dei finurlege måtane folk prøvde å spara straum på den vinteren det var så dyrt. Det er fort like dyrt for dei som prøver å spara, og prisen for alle veldig høg.

Det er tilsvarande lett å dra analogiar til helse, og tannhelse. Dersom folk utset å gå til tannlegen med småplukk og små hol («to tusen berre eg opnar kjeften») men først går når det er uuthaldeleg vondt, er det gjerne ganske drastiske (og dyre) tiltak som må til.
    Var for noen år siden på hyttebesøk hos noen bekjente.
    Jeg ble med til trelasthandelen for å kjøpe bord til ny terrasse.
    Dette var den gangen lengda på borda var trykt på enden.
    Kameraten leste opp lengda til han som ekspederte oss.
    Konsekvent så ga han feil lengde på alle borda, hele og halve metre.
    Jeg var så flau at jeg gikk utenfor porten og venta der.
    Etter å ha betalt så er kameraten (?)en helt oppe i skyene fordi han "slapp" å betale for mange meter med bord.
    Han ble helt himmelfallen da jeg repliserte at dette er vel å stjele, ingenting annet ....
    Moral er for en del en elastisk greier ....
    :oops:

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.786
    Torget vurderinger
    96
    MDG, den trassige 3-åringen som griner og skriker i butikken når han ikke får det som han vil, bør snarest få litt oppdragelse. Så får vi se om det er noen voksne hjemme hos AP da.

Hadde de hatt 15% oppslutning så hadde det vært noe annet.

Sist redigert:

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Market Snodsbury
    Det var vel ikke en helt ueffen spådom fra motstanderne, det er vel nesten enda mer kaotisk enn noen tenkte. Få opp sperregrensen.
    Det går nok lite hardt for seg i fleirtalskoalisjonar (anten dei er raudgrøne eller blåblå), men det skjer ikkje for opa scene.

Litt budsjett-kaos er kjenneteikn ved mindretalsregjeringar, ikkje eit dramatisk problem. Om MDG tykkjer dei må kasta Støre på fredag for å understreka eit poeng Edit: … så er det litt drama.

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.686
    Sted
    Holmestrand
    Det går nok lite hardt for seg i fleirtalskoalisjonar (anten dei er raudgrøne eller blåblå), men det skjer ikkje for opa scene.

Litt budsjett-kaos er kjenneteikn ved mindretalsregjeringar, ikkje eit dramatisk problem. Om MDG tykkjer dei må kasta Støre på fredag for å understreka eit poeng.
    Både MDG og SV er vel eksponenter for symbolpolitikk, så det vil ikke forundre noen.
    Vil det?

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.982
    Torget vurderinger
    2
    Hun der forhandlingslederen til SV er light. Mye nytt på tinget nå og flere erfarne ute, tror vi ser litt av det nå.

Sist redigert:

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Market Snodsbury
    Både MDG og SV er vel eksponenter for symbolpolitikk, så det vil ikke forundre noen.
    Vil det?
    Neppe. Det slår meg at MDG (og kanskje SV, i siste tilfellet er det litt uklart for meg) verkar som om dei forhandlar om budsjett litt som om dei var ein del av ei koalisjonsregjering. Noko Ap har sagt tydeleg at dei ikkje vil ha.

Så spørst det kva MDG og SV meinte når dei sa at dei støtta Støre. Dersom brotet berre betydde at «jau, vi stør Ap-regjeringa» (det betyr å stø budsjetta dei legg fram, slik dei fleste får med seg i samfunnsfag på skulen), men ikkje vil stilla partiet bak framlegget, er heile sirkuset «mæh». Då er det berre ei politisk marking med litt mykje armfekting. Heilt fair, det berre ser litt dumt ut.

Dersom det betydde at «nei, vi stør Ap-regjeringa berre dersom dei gjev oss akkurat det vi vil ha», er det berre sært, sidan alternativet er anten kaos*, eller at Sylvi vert statsminister. Mest sannsynleg det siste. Partileiaren som først og fremst har profilert seg på sykkelveg og palestinaskjerf. Då er det nærast eit patologisk tilfelle av symbolpolitikk.

SF vart politisk fødd med ei slik markering, mistillit med forventning om å kunne stø ei ny Ap-regjering (og Ap svara, sedvanleg maktarrogant, med at ikkje f om dei ville sitja på Gustavsens nåde, og lot Høgre danna regjering i staden).

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.418
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda. Flyselskapene hadde glade dager da rutene ikke var konkurranseutsatte og de kunne prissette som de ville. Så ble det åpnet for konkurranse på rutene og billigselskapene meldte seg på, billettprisene stupte. De etablerte selskapene ble tatt på sengen, de hadde kostnader som ikke stod i forhold til inntektene og nær samtlige har gått med store underskudd og har måttet skjære til beinet.

Widerøe var i ferd med å gå konk, til tross for en halv milliard i subsidier årlig, og er blitt "reddet" av at Norwegian kjøpte selskapet. På grunn av Nordlystrafikken har man kunnet øke billettprisene på rutene, Norwegian trenger også inntekter.

Ikke lett å være Widerøe.

Vis vedlegget 1163566

Det er derfor jeg gnåler om at man bør være litt realistisk når det gjelder hva man forventer når man flyr. Før kunne flyselskapene sette deg på topp hotell selv om du fløy turistklasse, erstatte tapt bagasje fullt ut, ta regningen om du som gullkortholder valgte en god restaurant i byen mens du ventet på avgang. (Fordelene om du hadde Pandion-kort hos SAS var absurde på 1990-tallet, noe jeg har erfaring fra).

Billigselskapene har snudd opp ned på dette og har gjort det å drive flyselskap til bussdrift, og jeg tror man bør ha tilsvarende forventninger til hva flyselskapet kan gjøre for deg som du ville hatt om du tok en lang busstur. Det kan godt være at Veronica med følge hadde Full Flex mellom Bodø og Mosjøen, men det betviler jeg, og et kjapt søk viser billetter ned til 539 kroner én vei.

Staten subsidierer distriktsrutene med 2 milliarder/år og mesteparten (1,39) går til Nord-Norge. Likevel smalhans for selskapet som betjener kortbanenettet.

Dette ordner seg sjøl med de gode politikerne og økonomene Norge har, må bare få noen skikkelige uværsdager og litt kabelbrudd..
    Rett og slett eventyrlig
    Der samme gjelder faktisk også andre samfunnskritiske områder
    Som kjent, når det gjelder planer så starter og slutter alfabetet med A

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.651
    Sted
    Interiore Simplicitate
    ^I eit skriftleg spørsmål til samferdselsdepartementet spør Høgre om regjeringa vil trekke i nødbremsen «i lys av at den sikkerheitspolitiske situasjonen har endra seg».

Bakgrunnen er daglege rapportar om at ikkje nærare identifiserte krefter forstyrrar og manipulerer GNSS-signala som det nye systemet baserer seg på.

Noen får fortelle at frykt for russisk aggresjon er fullstendig ubegrunnet. 😏

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.418
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ..
    Noen får fortelle at frykt for russisk aggresjon er fullstendig ubegrunnet. 😏
    Frykt ikke, det er nok av de som hevder at fred nå med trumps handelsavtale er mer en godt nok for atter en peace in our time..

faktisk tror jeg det for kan bli slik, europeerne er akkurat slik putler hevder
    - liberalistisk
    - dekadent
    - lat
    - og slett ikke utholdende mot den russiske helt

får vel finne fram balalaika orkesteret og skinnfellen med den røde stjerna

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Market Snodsbury
    Statsstøtte til religion er en jævla uting. De burde heller ikke ha skattefritak som i USA og andre steder, men klare seg helt og holdent på egen hånd. En sann religion burde fikse det uten problemer.
    Di meir hardcore (eller på sida av hovudstraumen) ei religiøs forsamling er, di betre er dei gjerne til å samla inn pengar.

Ei av jentene mine har bestemt seg for at speidar er tingen, og her i bygda er det berre grønspeidarar (KFUK/KFUM), som har ein tydeleg kristen profil (eg trur det er større variasjon blant blåspeidarane). No er ikkje KFUK/KFUM akkurat mest ytterleggåande, men eg kunne observera på basaren i helga at dei drog inn ganske godt med pengar.

Kva som skjer i frikyrkjene og hjå dei karismatiske, har eg berre konspiratoriske førestillingar om.

Eg trur dei som relativt sett vil koma verst ut dersom vi avskaffar all offentleg støtte til trussamfunn, er den heilt enkle, norske kyrkja. Dei som tilbyr heilt streit høgtid og kristne ritual-tenester til folk som vil gifta seg, ha namnefest («dåp»), konfirmera seg (på måten dei oppfattar som tradisjon) eller gravleggjast «heilt vanleg».

Eg tenkjer også det er litt fint at det vert halde liv i dei norske kyrkjene, sjølv om eg ikkje akkurat bruker tenestene deira sjølv.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.984
    Sted
    Oslo
    Di meir hardcore (eller på sida av hovudstraumen) ei religiøs forsamling er, di betre er dei gjerne til å samla inn pengar.

Ei av jentene mine har bestemt seg for at speidar er tingen, og her i bygda er det berre grønspeidarar (KFUK/KFUM), som har ein tydeleg kristen profil (eg trur det er større variasjon blant blåspeidarane). No er ikkje KFUK/KFUM akkurat mest ytterleggåande, men eg kunne observera på basaren i helga at dei drog inn ganske godt med pengar.

Kva som skjer i frikyrkjene og hjå dei karismatiske, har eg berre konspiratoriske førestillingar om.

Eg trur dei som relativt sett vil koma verst ut dersom vi avskaffar all offentleg støtte til trussamfunn, er den heilt enkle, norske kyrkja. Dei som tilbyr heilt streit høgtid og kristne ritual-tenester til folk som vil gifta seg, ha namnefest («dåp»), konfirmera seg (på måten dei oppfattar som tradisjon) eller gravleggjast «heilt vanleg».

Eg tenkjer også det er litt fint at det vert halde liv i dei norske kyrkjene, sjølv om eg ikkje akkurat bruker tenestene deira sjølv.
    Som du skriver ytterliggående menigheter er flinkest til å samle inn/"true" til seg penger fra folk, itillegg til den statsstøtten de får.
    Hvordan tror du Smith 's venner, Brunstad har blitt så enormt velstående?
    Når penger inn i kassen klinger, pastoren opp på rangen springer

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.775
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Speiderbevegelsen er vel i betydelig større grad et aktivitetstilbud til barn og ungdom, selv om KFUx også er en kristen profil... jeg tror slike tilbud er viktige i dagens samfunn, hvor passiv nettaktivitet er stadig økende.... blant godt voksne tror jeg dette og lignende sees på som verdifullt - om det ogs har forbindelser til "det som engang var.."

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Market Snodsbury
    Som du skriver ytterliggående menigheter er flinkest til å samle inn/"true" til seg penger fra folk, itillegg til den statsstøtten de får.
    Hvordan tror du Smith 's venner, Brunstad har blitt så enormt velstående?
    Når penger inn i kassen klinger, pastoren opp på rangen springer
    Akkurat.

Og for desse (som Smith's vener) vil eg tru at statsstøtta utgjer ein ganske liten del av inntektene, samanlikna med den teologisk ganske runde statskyrkja.

@JMM har eit poeng; ei religiøs foreining som sterk i trua vil sannsynlegvis greia seg. Samtidig erkjenner eg at ein del kristne ritual og kristen høgtid er viktig for mange, utan at dei har ei slik inderleg, personleg tru. Så eg er skeptisk til å overlata til private, sjølvfinansierande kyrkjelydar å tilby slike ritual og slik høgtid.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Market Snodsbury
    Speiderbevegelsen er vel i betydelig større grad et aktivitetstilbud til barn og ungdom, selv om KFUx også er en kristen profil...
    Den viktigaste doktrinære skilnaden er nok at dei blå lover å «søke mitt livssyn», medan dei grøne «er open for Gud».

Det er eit flott tilbod, og det er mykje fint med speidarkulturen. Men eg får litt makk av desse andaktsgreiene dei held på med. Det hjelper meg (litt) å sjå på det som ei øving i religiøs toleranse.

(Vi budde også ei veke på KFUK-heimen i London då vi var på familieferie for ein del år tilbake. Glimrande stad når drikking ikkje står på programmet, og veldig koseleg stemning. Supert nabolag, halvparten av bilane i gata var Bentleys).

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.305
    Beløpene på statsstøtten er heller ikke det mest interessante. Det er prinsippet som byr meg i mot.
    De sterkt troende bør bruke egne penger på sin virksomhet og det skulle de kunne klare ganske greit. (Smith`s venner er veldig flinke på dugnader også har jeg sett,
    bygger opp et flott senter på 2 mnd.)
    Når det gjelder kirken er jeg mer ambivalent. Liker på et vis tradisjonen med dåp, gifting og begravelse men tror ingenting på innholdet eller budskapet, bare hykler det lille som skal til for disse seremoniene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn