Muslim med hund?Bønnerop slår alltid ann, men kan slå feil hvis naboen er muslim
Til å ha bastante meninger har du også bastante hull i dine basale kunnskaper
Muslim med hund?Bønnerop slår alltid ann, men kan slå feil hvis naboen er muslim
Høns og haner kan jeg leve med, men må uansett søke på grunn av utnyttelsesgrad, avstander til naboer og kommunal vei. Men hundeglam som gjaller gjennom dalføret, det er fultl lovlig uten søknad.Fra interwebben
"I utgangspunktet kreves det ikke en offentlig tillatelse for å holde noen få høner i hagen på en villaeiendom i Norge. Som hovedregel er hobbyhøns tillatt på egen eiendom"
Den må du forklare nærmere... muslimer har hunder, men hunder skal aldri inn i huset. Vedkommende er plaget av hundebjeff dagen lang så antar derfor at hunden ikke er inni huset.Muslim med hund?
Til å ha bastante meninger har du også bastante hull i dine basale kunnskaper
Her er vi helt enige.Det som har gått galt i Norge, er at vi har begynt å ta for mye hensyn til følelser i avgjørelsene om hvordan samfunnet styres, framfor fakta.
Jeg har ofte mer til felles med noe av den prinsipielle politikken til Rødt, enn flere av de mer ordinære partiene. Eksempelvis politikerlønninger.Her er vi helt enige.
Resultatet av følelsesstyrt pliktetikk, er at det blir en spiral. Det som var "rett nok" i går, er for dårlig i dag. Ergo må vi styres enda mer av følelser, gjøre det enda mer riktig neste gang. Og det aller viktigste er å ta ekstra hardt i, slik at ingen kan beskylde oss for ikke å gjøre det "riktige".
Jeg kurerte datteren min for dette, med å legge meg ned på gulvet i butikken sammen med henne, da hun som 5 - åring prøvde seg på hyle og gråte - metoden. Jeg hylte høyest. Resultatet var at hun til slutt spratt opp og sprang ut av butikken. Det gjentok seg ikke.Resultatet av dette, har blitt at de barna som la seg ned på gulvet i butikkene og skrek til deres foreldre ga de sjokoladen de hadde lyst på; har nå blitt voksne og får muligheten til å fortsette med samme holdninger.
Jeg så dette på en reklame tror jeg?Jeg kurerte datteren min for dette, med å legge meg ned på gulvet i butikken sammen med henne, da hun som 5 - åring prøvde seg på hyle og gråte - metoden. Jeg hylte høyest. Resultatet var at hun til slutt spratt opp og sprang ut av butikken. Det gjentok seg ikke.
De er på vei tilbake. Å være stormannsriking er lettere i Norge enn i Sveits. Der er de smågutter, selv med tosifrede milliardbeløp "på konto". Så nå driver de og snuser på eiendommer rett over grensen, i Bohuslän. Flere har allerede flyttet og andre ser etter staseiendommer.Norges rikingeflukt til Sveits trender fortsatt med på Youtube med tvilsom agenda. Kom over denne 2 mnd. gamle analysen som jeg ikke har noen forutsetninger til å verifisere. Men den konkluderer med en hypotese at rømlingene i praksis betaler mer i skatt til Sveits enn påslaget fra vår regering utgjør. Men at hovedårsaken til flukten skyldes frykten for utflytterskatten, ikke formue slik det brukes i propaganda.
Det er selvfølgelig det totalt skattetrykket som er relevant. Skal ikke se bort fra at den norske utbytteskatten på 37,84% også spiller en viss rolle? Som igjen leder til dette med "propagandaen": Den størst propagandaen i disse skattespørsmålene er uansett påstanden om at rike folk på en eller annen måte kan bli nullskatteytere. Det finnes ingen lovlig måte i det norske skattesystemet der man kan ta ut penger til privat forbruk av selskaper uten å betale skatt. Det er helt riktig at økningen av formuesskatten var relativt beskjeden (i absolutte verdier, men kraftig relativ økning), men i praksis ble den større enn det ser ut til pga beregningsgrunnlaget ble endret i samme slengen.Norges rikingeflukt til Sveits trender fortsatt med på Youtube med tvilsom agenda. Kom over denne 2 mnd. gamle analysen som jeg ikke har noen forutsetninger til å verifisere. Men den konkluderer med en hypotese at rømlingene i praksis betaler mer i skatt til Sveits enn påslaget fra vår regering utgjør. Men at hovedårsaken til flukten skyldes frykten for utflytterskatten, ikke formue slik det brukes i propaganda.
Jeg sto signingsvakt (HV-12) når Harald ble signet. Det var drit kjedelig og langtekkelig. Og når den åpne bilen med kongeparet svingte inn mot vestfronten på Nidarosdomen så det ut som det var plassert to pappfigurer der, trolig fordi jeg var vant til å kun se de i blader og aviser; først når bilen passerte meg i svingen så jeg at de var to stykk levende personer.Jeg synes nå litt synd på alle disse soldatene som skal stå i grunnstilling i timesvis langs paradegatene.
"Alle" er for reduserte skatter og avgifter som treffer egen lommebok. "Alle" er ikke lengre for når det veies mot inndekning og eller høyere renter.![]()
Full krasj mellom befolkningen og Stortinget
Et overveldende flertall støtter mindretallet i Stortinget i synet på drivstoffavgifter, med ett tydelig unntak.www.nettavisen.no
Gjett 23 millioner ganger hvor det unntaket befinner seg i landet...
uten å ha lest så tipper jeg de fleste som er avhengig av bil eller som har gård er imot lavere avgifter på drivstoff.![]()
Et overveldende flertall støtter mindretallet i Stortinget i synet på drivstoffavgifter, med ett tydelig unntak.www.nettavisen.no
Lett å skjønne hvorfor, slik det også fremgår.![]()
Jo, det er det, kjent som indirekte subsidier eller avgiftssubsidier.bortfall av avgifter er ikke subsidiering
Avgiftslettelser er absolutt ikke subsidiering.Selv er jeg mot subsidiering uansett om det er strøm eller bensin.
Avgiftslettelser er absolutt subsidiering, det hjelper ikke at du mener noe annet.Avgiftslettelser er absolutt ikke subsidiering.
Det er absolutt ikke subsidiering, det hjelper ikke at du mener noe annet.Avgiftslettelser er absolutt subsidiering, det hjelper ikke at du mener noe annet.
Godt å vite, da subsidierer vi ikke elbiler heller.Det er absolutt ikke subsidiering, det hjelper ikke at du mener noe annet.
du skal være bra nedsnødd for å mene at bortfall av avgifter er subsidierGodt å vite, da subsidierer vi ikke elbiler heller.
Avgifter er fastsatt av regjeringen. Vi har verdens bortimot høyeste avgifter, på det meste. Det har ingenting med pris å gjøre som sådan, derimot kommer det på toppen av prisen. Avgiftslettelser er derfor ikke subsidiering.Godt å vite, da subsidierer vi ikke elbiler heller.
Til tider er de nettopp det; fullstendig nedsnødde.Da får vi konkludere med at folka i både WTO og findep er nedsnødde, de konkluderer nemlig slik.
Jeg burde jo skjønt at enkeltes innfallsmetode og magefølelse trumfer slikt.