På tur og reise Hva gjør jeg i Madrid?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Hopper av karusellen for noen dager og beveger meg sørover. To grunner, to av viktigste bandene i mitt musikklevde liv.

#1
Kommende Fredag kveld

#2
Kommende Lørdag kveld



Blir noen dager for å lande etter tidenes weekend, så hva gjør jeg? Vært mye i Spania, men første gang i hovedstaden. Noen gode vinylsjapper, gjerne noen bra matsteder og ett par drikkebuler/klubber. Krever ikke så mye bare det ikke er døvt dresstraight og mainstreaminfisert. Bor her;
NH Madrid Nacional hotel in Madrid Paseo del Prado, 48 | NH Hotel Group Hvilket jeg tror er et helt greit utgangspunkt.

kom så med det. :)
 
Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Kanskje ikke helt din stil, men Prado- museet er ganske så overveldende. Velazquez, El Greco, osv.

mvh
Prado var svigermors første forslag også. Får se an litt. Liker å slentre gatelangs, bakgater, smug og rustikke serveringssteder. Være fremmed tilstede (med kamera), hvis dere skjønner.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.000
Antall liker
32.035
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Madrid, Cynics og Dead Moon, et uslåelig trekløver det der!

Alt for lenge siden jeg sist var i Madrid til at jeg kan gi konkrete anbefalinger, var der mye for 20-30 år sida.

Prado tar jeg med meg hver gang jeg er der, det er nok museet jeg har vært i mest, totalt sett. Plaza Mayor er fin, er en del fine restauranter i strøket på nedsida av den. Spiste pattegris der en gang, namnam. Går du en drøy km øst for Sol og litt til høyre er det (var det) mange livlige nattebarer. Noen åpna ikke før nærmere midnatt. Til gjengjeld åpent til 8.. Madrid er ikke så turistifisert, selv skinkebarene nær Sol er genuint spanske, trivelige.

Ta en calimocho eller ti, dæven kor avindsjuk æ blei.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.811
Antall liker
26.417
Sted
Oslo/Grebbestad
Sist jeg var der ca -84 husker to ting vi gjorde drakk øl og spiste paella! det kan du prøve:D Det jeg husker best var en match på Bernabeu stadion Real M- Santander
på Real spillt to klassiske Tysker Bernd Schuster og Uli Stielike:) Men det vet jeg intrs deg fint lite va?

God tur
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Aaaaaaaaargh!!!!!
helvetes viaplayappen gikk til oppdatering og dermed alle nedlastinger nullstilt. Har lagt opp til film-o-rama på turen ned og opp. Utenfor norges grenser er jeg vel buttfucked.

Flyging er verdens kjedeligste aktivitet, høyt henger jeg, og sur er jeg.

Fett og stell!!! :mad:
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Går og ser Guernica (i Dronning Sofias kunstsenter) og Prado. Rusler en tur i byparken og mater karpene. Går på gamletorget og i gatene bak (som jeg ser United skriver) og spiser skinke. End of story.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Aaaaaaaaargh!!!!!
helvetes viaplayappen gikk til oppdatering og dermed alle nedlastinger nullstilt. Har lagt opp til film-o-rama på turen ned og opp. Utenfor norges grenser er jeg vel buttfucked.

Flyging er verdens kjedeligste aktivitet, høyt henger jeg, og sur er jeg.

Fett og stell!!! :mad:
heldigvis ikke så buttfucked likevel. Norwegians netthastighet er ikke all verden, tok sin tid å innstallere men nå har jeg gått fra å være rævkjørt den siste timen til en høythengende sol i skrivende stund. HideMyAss redda stumpen(e) , på tide å se fremover igjen.


må vel nesten ta en tur til Prado. Ved nærmere ettertanke ligger det bokstavelig talt et steinkast på skråss for hotellet. Bare latskap hvis ike med andre ord. Skinkebutikk ligger rett til høyre for inngangen, blir nok en tur innom check in. Byparken erato, er det den jeg har på andre siden av gata ? (hotellink i første post).
er glad i å traske gatelangs på egenhånd, regner alltid med å finne noe som fanger interessen, og på vei opp flytrappa fikk jeg tilstukket et sammenbretta A4-ark med tips på begge sider. B.la vinylsjapper som kan skjule singelskatter..............

God Karma akkurat nå
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jepp.Parque de Retiro, nydelig sted.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.000
Antall liker
32.035
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
En fotograf er kanskje interessert i Las Meninas, av Valesquez?



Er nok minimalt med kø på Prado på denne tida, fullt mulig å bare flekke innom og kun kikke på dette bildet. Det har jeg gjort noen ganger.:)

Det digre Guernica er vel ikke langt unna - distansemessig, så visst jeg husker.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Planen er foreløpig;
konsert ikveld, DJs til 0600. Hyggelig å se igjen kompiser og venninner fra kontinentet.
lørdag; rekovalens. Madrid får være Madrid, sørge for å bunkre opp nødvendigheter på forhånd, konsert på kvelden, DJs til 0600. Hyggelig å se igjen kompiser og venninner fra kvelden før
søndag; børste støvet av jakka, komme seg ut. Dårlig værmelding, så her lukter det hyppige pitstops for å søke varmen og fysisk nødlanding, Prado som en motvekt. Min beste dag på Nasjonalgalleriet hjemme var etter en solid aften i morgengry. Kunst og lidelse henger i hop.
mandag; strålende værmelding, noenlunde i vater igjen etter helga. Lukter en kombinasjon av vinylsjapper og park.
tirsdag; nyte dagen og kjenne på livet før hjemreise. Er jeg heldig kommer Martin ødegaard nedover, og jeg kan forlenge uka.........

Alle tiders plan Eros!
sjenniallt! :cool:;)
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.556
Antall liker
15.589
Torget vurderinger
2
Søndag skal du til El Rastro, det enorme utendørsmarkedet i Calle Ribera de Curtidores. Bare si til taxisjåføren at du skal til El Rastro.

Vinyl i mengder, bl.a. Både utenlandske og spanske pressinger, og de spanske er ofte i meget god kvalitet.

Men si til din bedre halvdel at du har lyst til å se om dere finner noe fint til heimen - det gjør dere; og så later du som om du er overrasket over at det er vinyl der.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
En varmegrad og regn på søndag ja....i Bergen er det 3 varmegrader og sol. :)

Stort sett sol resten av uken også, men et par grader kaldere enn Madrid.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.556
Antall liker
15.589
Torget vurderinger
2
El Rastro - trodde ikke mine øyne da jeg så det første gang. Ble forresten gift i Madrid, det var også en opplevelse!
http://en.wikipedia.org/wiki/El_Rastro

Flere detaljer på spansk, selvsagt: http://es.wikipedia.org/wiki/El_Rastro_de_Madrid

Verdt å orientere seg litt på nettet. Markedet er enormt.

Får dere lyst til en utflukt, anbefaler jeg Toledo veldig sterkt. Uforglemmelig bra, og man bør bo/eventuelt spise på Paradoren som gir utsikt over byen. Også gode restauranter i byen.
Sånn ser Toledo ut fra Paradoren. Og det er ikke lov å kjøre privatbiler inne i byen.

http://alegriaonline.files.wordpress.com/2013/11/toledo-from-parador.jpg
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Mye perler i Spania og mange huller for min del. Har reist en del i nord og nordvest, ble helt tatt på senga av Salamanca i sommer



 
Topp Bunn