- Ble medlem
- 05.07.2012
- Antall liker
- 298
Nej, du kan altid nøjes bare med at justere efter de to nulpunkter, som jo også er på Feickerten.
Lurer på hvor mange ganger i tenårene jeg våknet om morgenen, svett og klam i toppen med mine Pioneer SE-205 tett rundt ørene ogTror resonnementet henger mest sammen med at dagens digitale generasjoner har adoptert headfi i større grad enn vi gamle analoghoder, selv om det også blant oss var ihuga hodetelefonbrukere i våre unge dager...Jeg ligger 25 år etter skjemaet - dvs htlf (til og med StaxEn gang i tiden, ikke lenger enn 25 år siden, var hodetelefoner og vinyl vanlig. Til og med Stax elektrostater ble foret med vinyllyd uten at noen klaget over det. Og du er kanskje inne på noe. Både under balansemiks og mastring bruker jeg hodetelefoner for å kontrollere at det ikke er noen feil jeg ikke hører over monitorene.) og vinyl brukes ofte sammen.
@ANM: Det er ikke sikkert du gjør noe feil, selvom du finner det "enkelt".![]()
Har man ikke ett klart markert senter leie så blir justering av pivot-spindel-overhang fort litt gjetting med Feickert! På min Phantom er den ikke optimal bruk,dette er ivaretatt med Grahams egne justerings mal så Feikert sjekker kun de to nullpunktene, den rimlige Ortofon protractorn gjør samme nytten men litt mer grov i konturene.Nej, du kan altid nøjes bare med at justere efter de to nulpunkter, som jo også er på Feickerten.
Lett som tusan det @Cash 63. Finn frem en kjørner og kakk et fint merke i senterHar man ikke ett klart markert senter leie så blir justering av pivot-spindel-overhang fort litt gjetting med Feickert!
Printet ut protractor fra Conrad Hoffman sitt program; Conrad's Free Stuff
Løfgren A (= Baerwald) med IEC radier viste seg å stemme helt presist med min gamle Cartalign protractor fra '80 tallet.
http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/86540-hva-gja-r-jeg-galt.html#post2418249 innlegg#7
Og dette på en "ustandard" armlengde (10"). Viser meg i hvert fall at dette er en geometri øvelse som det bør være enkelt å få gjort riktig.
Hehe,jeg gjorde nesten noe lignendeLett som tusan det @Cash 63. Finn frem en kjørner og kakk et fint merke i senterHar man ikke ett klart markert senter leie så blir justering av pivot-spindel-overhang fort litt gjetting med Feickert!
Har samme utfordring med Feickert´n på noen av mine armer (Linn og Rega). Noe jeg egentlig ikke tenkte for mye på når jeg kjøpte den.
Håper for guds skyld du ikke tror at jeg har banka til sentermerker på tonearmene mineHehe,jeg gjorde nesten noe lignendeLett som tusan det @Cash 63. Finn frem en kjørner og kakk et fint merke i senterHar man ikke ett klart markert senter leie så blir justering av pivot-spindel-overhang fort litt gjetting med Feickert!
Har samme utfordring med Feickert´n på noen av mine armer (Linn og Rega). Noe jeg egentlig ikke tenkte for mye på når jeg kjøpte den.markerte senter med en prikk av en tynn tusj. Det går att skru av topplokket på armen men hullet der har en stor diameter.
Ikke min Feickert lånt for og teste og sjekke litt, men som sagt til VPI er den mer brukbar.
Hvordan mener du og hvor har du det fra?Printet ut protractor fra Conrad Hoffman sitt program; Conrad's Free Stuff
Løfgren A (= Baerwald) med IEC radier viste seg å stemme helt presist med min gamle Cartalign protractor fra '80 tallet.
http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/86540-hva-gja-r-jeg-galt.html#post2418249 innlegg#7
Og dette på en "ustandard" armlengde (10"). Viser meg i hvert fall at dette er en geometri øvelse som det bør være enkelt å få gjort riktig.
Cart-a-lign ER netop lavet til 10"arme.