Hva er riktig kobling av skjerm i armkabel?

L

larkus!

Gjest
Jeg har en Jelco SA750D arm med Jelco JAC-501 armkabel (separate kabler for hver kanal) der skjermen er koblet til minus i RCA-enden og ikke tilkoblet i armpluggen. Pickupens pluss og minus har separate ledere i kabelen. Den kabelen fungerer som en veldig effektiv antenne på brum. Lagde meg en armkabel av vanlig coax, pickupens pluss til senter og minus til skjerm. Vips, så var brummet vekk. Kan Jelco-kabelen være koblet feil? Phonotrinnet er Jasmine LP 2.5DU. Brummet med Jelco-kabelen gjelder MC-inngangen. MM-inngangen er brumfri.

Dette er vel den korrekte måten å koble på i armpluggen?
[/QUOTE]

Noen som har andre oppfatninger om hvordan en tonearm-kabel der hver kanal er toleder + skjerm skal kobles?

Og hva er evt. fordeler med en 2-leder + skjerm kabel fremfor vanlig coax mellom arm og phonotrinn?

Jelco-kabelen
jelco-jac-501-tonearm-cable.jpg

A

ANM

Gjest
Jeg har min hjemmelagde koblet slik at skjerm utgjør jordleder.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Mine er som på illustrasjonen. Originalt var det mulig å koble skjermens RCA-ende til jordskruen på RIAA. Jeg kan ikke si jeg merka noe til om den var kobla til eller ikke, så jeg utelot det ved innkorting og bytte av RCA-plugger. Dette er det klart tysteste jeg har hatt, om ikke annet.

T

TT.

Gjest
Jeg har koblet min plugg som på bildet på min 750LB. Ingen støy

L

larkus!

Gjest
Litt aktivitet i denne tråden igjen:

Ser ut som om den øverste er anbefalt terminering av skjerm.
kobling.jpg

nils valla

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2012
Antall liker
298
Haj Larkus.

Hvis ellers jeg har forstået dig ret,
skal du forbinde den anden ende af skærmen fra dit Jelco-armkabel til tonearmen.

Med coax-kabel giver det sig selv, hvid/rød til hver sin leder. blå/grøn til hver sin skærm og derudover en seperat stelforbindelse fra arm til pre

Topp Bunn