Hva er greia med...

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
Mer som vibrerer på spilleren kanskje 8)'

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.855
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
To armar er ikkje nødvendig for folk flest, men det er eit fantastisk hjelpemiddel å ha ein tung og ein lett arm når du skal drive testing av ulike pickupar. Eller har to favorittpickupar som du ikkje orkar å tenkje "hokken skal ein godblunke tel". Eg har det slik - for tida ein Dynavector og ein Grace som fokuserar på ulike område i musikken. Begge er svært gode etter prisen, og eg likar å samanlikne slik for å glede meg over lydlege aspekt mellom til dømes klassisk musikk og visesong. Eg har ein snedig utforma JMW 9 Sig, der eg kan ta av armrøret, og sette på alternativet med ei skiftetid på godt under eit minutt - mykje billegare enn å ha to armar. (men eg må innrømme at ei løysing med to SME V med 9 og 12" lengde er VELDIG tiltalande)

Eit alternativ er sjølvsagt å bruke alle pengane på ein dobbelt så dyr pickup og ein dobbelt så dyr arm, særleg om du ikkje likar å dille, men berre vil spele musikk. Eg vil tru du får ein lyd som er endå betre, om du totalvurderer alle sider. Men det aller beste er sjølvsagt å ha nokre platespelarar opprigga, som du kan ha å velje imellom....

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
37.653
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
EspenW skrev:
...to armer?
Variasjon er livets krydder

Nysgjerrighet er alle oppdagelsers mor

Hi fi er ikke bare hobby, men også lidenskap!

Mer, - er mer.......

Vennlig hilsen

Morten ::)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Noe av vitsen med vinyl er jo dingser, stell, innstilling, rens, tant og fjas. Den som sier at han kun holder på med vinyl pga lyden og helst ville vært mekanikken foruten lyver!

Derfor blir flere armer og gjerne spillere veldig riktig.

Selv har jeg bare 1.

Foreløpig.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
totte skrev:
Noe av vitsen med vinyl er jo dingser, stell, innstilling, rens, tant og fjas. Den som sier at han kun holder på med vinyl pga lyden og helst ville vært mekanikken foruten lyver!
Snakk for deg sjøl. Jeg spiller vinyl fordi jeg foretrekker lyden, ikke fordi jeg liker dippedutter og dingser. For øvrig tror jeg ikke du mener det du skriver her.... ;)

EspenW

Medlem
Ble medlem
28.11.2006
Antall liker
0
Selve vinylskivene er viktige, og lyden er flott.

På hardwarefronten foretrekker jeg robuste enkle saker av høy kvalitet.

Tanken på et bedre drivverk frister mer enn flere armer og PUs.

E

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
37.653
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
EspenW skrev:
Tanken på et bedre drivverk frister mer enn flere armer og PUs.
Tanken på flere bedre drivverk, med flere armer på alle, og mange PU'er frister mest.

::)

Morten

Topp Bunn