Hva er fordelen med nettverkspillere?

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Er det ike like greit og kjøre pc i vanlig hifi dac?

Hva annet gjør egentlig en Lin Klimax DS kontra en vanlig dac? Forskjellen er vel måten de tilkobles på?

McLaren
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Jeg har i dag ett par forskjellige fra Logitech og den ene brukes som transport, dac, og forforsterker. Den andre er en ren digitaltransport fra pc'en til dac'en det annlegget den står i.

For min del gir det mye større brukervennlighet med en nettverksspiller en å hente lydsignalet direkte fra PC'en.
Dette muliggjør å at pc'en står i annet rom/annen etasje , musikken sendes via LAN/WLAN til aktuelt anlegg
Nettverksspillerne har et bra brukergrensesnitt og kan styres via fjernkontroll. (Kan også styres via web-grensesnitt fra vilkårlig pc i nettverket)

Dersom du har pc'en i samme rom som anlegget, sitter forran pc'en, eller pc'en kan styres via fjernkontroll og du kan se skjermen (for å få informasjon om musikken/søk etc.) så er vel fordelene med en nettverksspiller mindre.

Sikkert andre for/mot-argumenter også.
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.027
Antall liker
533
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Brukervennlighet kommer vel i første rekke etter min mening, det er i hvertfall min erfaring med de boksene jeg har testet... Har dog aldri hatt gleden av å høre Linn Klimax eller Sneaky, det skulle vært interessant!
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Jeg har kablet nett under gulv i hele leiligheten og pc i annet rom og liten ASUS laptop jeg bruker til og hente opp skjermbildet på serveren min trådløst.

Tilkobling til dac skjer via coax.

Da er det vel ikke noe behov for en Sneaky DS?

McLaren
 
G

Gjestemedlem

Gjest
McLaren skrev:
Jeg har kablet nett under gulv i hele leiligheten og pc i annet rom og liten ASUS laptop jeg bruker til og hente opp skjermbildet på serveren min trådløst.

Tilkobling til dac skjer via coax.

Da er det vel ikke noe behov for en Sneaky DS?

McLaren
Nei, dette er en fullverdig løsning på alle måter så lenge du har et grensesnitt du er fornøyd med og det ikke er for lange strekk mellom DAC og PC til å bruke coax.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
strekket er 8-10meter.

evt løsning er firewire fra hovedkort, til en slik rme/behringer sak jeg ikke helt vet hva gjør, deretter coax/aesbu fra denne til dac.

McLaren
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.027
Antall liker
533
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Om du er fornøyd med lyd og brukergrensesnittet så er jo dette en fin løsning!
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Det er ikke oppe og går før om 2 mnd da jeg venter på ferdigstillelse av leilighet, men da har jeg fått svaret jeg trengte;-)

McLaren
 
Topp Bunn