Den som er på bildet har fast headshell som betyr at det er litt mer kronglet å skifte pickup vanligt er avtagbart headshell+at den har kabeltilkobling fra pil og bue tiden ;D men det er veldig lett å bygge om da der selges ferdige sett til dette.Mellom 1500-2000 må du gi for en slik arm vanligvis
Mana, takk for hjelpen.
Har handlet en ERA MK6 spiller, hva er en fornuftig arm/pick up paa denne?
Vet at det er et sporsmaal det ikke er saa lett aa svare paa, men innen rimelighetens grenser... ;D
Alle svar mottas med takk1
Dette er en arm som fungerer bra med MM pickuper.Shure V15 blir mye brukt.Jeg har to stk av denne armen og holder faktisk på og monterer en i en Luxman PD 310 og skal prøve med en Grace F9 Ruby MM pickup,tror faktisk det kan bli veldig bra men vi får se.Pickup som skal ha mer enn 1,5 gr nåletrykk går ikke på denne armen,eller det kan gå da det går visst an å kjøpe tyngre lodd mener jeg .Ikke helt sikker på dette.
Har du noen forslag paa en grei og "billig" : alt innen rimelighetens grenser... ;D ;D ;D loesning?
Er SME cutout i plata, men skal vel alltids klare aa erstatte den original platen med en annen hvis det maa til, handlet en spiller med en Lenco arm, tror jeg... ;D ;D P85
Legger ved et bilde av den
Det ser jo ut til å være enkelt å skifte ut armbasen på Era spilleren.Mdf og litt sort lakk 8) Så er det jo bare å anskaffe seg en brukt Rega RB 300 arm og da er jo valgmulighetene innen pickuper større.Rega sine egne pickuper er bare å klakke på og man trenger ikke tenke på verken vta eller azimut. Tror det vil bli det rimeligste alternativet.