Hva er det med MGP og god gammeldags flutter...?

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.192
Antall liker
1.066
Torget vurderinger
1
Jeg tror det samme skejedde under MGP for et par -tre år siden. Og det ble såvidt diskutert her på Hifisentralen.

Og nå skjedde det igjen:
gjennom hele finalesendingne var lyden plaget av noe som minner om forsiktig napping i båndet på en gammeldags analog båndspiller. Eller "flutter", som det ble kalt. Hva i alle dager er dette fenomenet for noe? Som sagt mener jeg at det også oppsto i MGP for få år siden, men jeg kan forveksle med en annen TV-sending.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hørte det, jeg og.
Tenkte dog mer i retning av korte, digitale kortslutninger.
Tydeligst hørbart når matroen fra Malte stod på scenen............. ;D

mvh
Proffen
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Vi hørte det på et par låter. Lurte en stund på om de forsøkte seg på en "Cher".
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.642
Antall liker
32.590
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Karl_Erik skrev:
Jeg tror det samme skejedde under MGP for et par -tre år siden. Og det ble såvidt diskutert her på Hifisentralen.

Og nå skjedde det igjen:
gjennom hele finalesendingne var lyden plaget av noe som minner om forsiktig napping i båndet på en gammeldags analog båndspiller. Eller "flutter", som det ble kalt. Hva i alle dager er dette fenomenet for noe? Som sagt mener jeg at det også oppsto i MGP for få år siden, men jeg kan forveksle med en annen TV-sending.
Er det sånøye da....det er vel ikke HiFi denne sendinga vil oppnå ???

Dette handler kun om poeng ;D ;D
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.192
Antall liker
1.066
Torget vurderinger
1
Jeg syns jeg hørte det gjennom størstedelen av sendingen. Men kanskje ikke mot slutten.
Men hva i alle dager hkan det være, og hvorfor skjer det under den internasjonale finalen i MGP, og bare der. Spooky :)
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Det jeg hørte minnet om huller i bitstrømmen.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.192
Antall liker
1.066
Torget vurderinger
1
gismo skrev:
Karl_Erik skrev:
Jeg tror det samme skejedde under MGP for et par -tre år siden. Og det ble såvidt diskutert her på Hifisentralen.

Og nå skjedde det igjen:
gjennom hele finalesendingne var lyden plaget av noe som minner om forsiktig napping i båndet på en gammeldags analog båndspiller. Eller "flutter", som det ble kalt. Hva i alle dager er dette fenomenet for noe? Som sagt mener jeg at det også oppsto i MGP for få år siden, men jeg kan forveksle med en annen TV-sending.
Er det sånøye da....det er vel ikke HiFi denne sendinga vil oppnå ???

Dette handler kun om poeng ;D ;D
Nja, jeg synds jo det er interessant å vite hvorfor det skjer, og hva det er for noe.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Sikker på at de ikke gjorde det ? Jeg satt å banna hele showet gjennom og irriterte meg over at (jeg trodde) de juxa med "Cherifisering" på de fleste låtene.. det var ganske irriterende egentlig..

Så plagsomt var det at jeg klarte ikke helt å fokusere på all den vakre musikken ;):)
:-X :eek:

what a waste :) sukk

Bx skrev:
Vi hørte det på et par låter. Lurte en stund på om de forsøkte seg på en "Cher".
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Proffen skrev:
Hørte det, jeg og.
Tenkte dog mer i retning av korte, digitale kortslutninger.
Tydeligst hørbart når matroen fra Malte stod på scenen............. ;D

mvh
Proffen
Hun som representerte Malta trengte hvert fall ikke "Cher" metoden..! -men det kan jo selvsagt ha vært rot ved miksebordet, eller noe annet tull. Men da hun sang så var det helt tydelig at noe "hakket" eller "Cher'et" det til littegrann.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Sikkert Auto-Tune.
Jeg så ikke MGP, men poengutdelingen, samt når Alexander sang igjen på slutten.
Det som slo meg at det var særdeles lite igjen (men endel likevel) av den horrible østeuropeeiske aksenten hans. Muligens har engelskuttalelsen han forbedret seg sterkt på 1uke, eller så var det no muffens inne i bildet.
En tredje mulighet er jo at han bevisst har sunget gebrokkent, for å garantert sanke poeng fra øst-europa.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
-taktikk, taktikk.
 
Topp Bunn