Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.743
    Sted
    Oslo
    Det er vel som med biler.
    De fleste faller i verdi , men det som har klassiker status holder seg og stiger.
    Bare se på brukt prisene på SME armer eller vintage rør utstyr.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.951
    Antall liker
    1.286
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Helt enig, eksemplet trådstarter har er i grenseland men får han et bud på 15k ville han kanskje selge, hvem vet.
    Skulle jeg selge forsterkeren min vil jeg ha det jeg betalte for den for en del år siden, men selv det kan ikke gi meg en annen like god forsterker, min platespiller skulle jeg ha minst 10x det jeg betalte for den uten lokk! Tenker jeg meg om har jeg ikke noe der er i produksjon lenger! Men dette er en annen snakk da det ikke er hva tråden handler om.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.251
    Antall liker
    9.036
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Enkelte merker holder seg bedre i pris.. om dette er pga popularitet eller noe annet heksekunst er vanskelig å si..
    For eksempel er B&W kunstig høyt priset brukt.. Hegel like så..

    For Hegel sin del er det kansje populariteten.. hva det er for B&W sin del er vanskelig å si.. Noen modeller derfra er bra.. men mye er laaangt under det man kan forvente seg til prisen..

    Men som Valfy sa tidligere i tråden.. Produktet er verdt det som noen vil gi for det.. Har du en kunstig høyt priset annonse, vel da blir det stående usolgt..
    Vis man da som selger ikke vil gå lengre ned så kan man bare glemme salg :)
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.743
    Sted
    Oslo
    Om noen er villig til å gi X kroner, kan man si det er riktig pris.
    Om jeg ikke lar min gå før jeg får Y kroner, kan man godt si det er riktig pris. For det er hva jeg verdsetter den til.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.125
    Torget vurderinger
    0
    Premisset for tråden er hva det er ok å forlange for et brukt produkt, sett i forhold til alder, stand, og pris når produktet var nytt.
    Er det greit å ta ågerpris av noen som ikke har peiling, f.eks.?
    Det er helt ok å få betalt det markedet er villig til å betale - sånn det alltid har vært - en helt normal samfunnsmekanisme
    Ågerpris er en subjektiv betegnelse på linje med synsing.
    En som ikke har peiling bør skaffe seg en verge for økonomiske transaksjoner og er aldri et ansvar som hviler på motparten...
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.138
    Antall liker
    5.133
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    En økonomiske vismann sa en gang: Buy real estate, they don't make it anymore.
    Det samme kan sies om vintage kvalitets hi-fi.
    Men når forhandlere kan kjøre kampanjer med alt fra 20 til 40% rabatt, med full garanti, vil jeg mene at brukt pris rundt 1/2pris av villedende bør være greit.
    Sitatet var nok : Buy land, the don’t make it anymore. Real Estate derimot !
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er helt ok å få betalt det markedet er villig til å betale - sånn det alltid har vært - en helt normal samfunnsmekanisme
    Ågerpris er en subjektiv betegnelse på linje med synsing.
    En som ikke har peiling bør skaffe seg en verge for økonomiske transaksjoner og er aldri et ansvar som hviler på motparten...
    Dette er jo bare din egen synsing. Men det er også greit.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.125
    Torget vurderinger
    0
    Dette er jo bare din egen synsing. Men det er også greit.
    Det viser vel bare at du er svært lite orientert om de faktisk forhold i dagens marked vedr. kjøp, salg og markedsføring....
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Solgte min til ca 2000 kr.
    Analog inngangene og forsterkere virket.
    En som er i orden ligger rundt 8000 kr på Finn nå.
    Hdmi kort koster 8-10 000 kr å bytte.
    En Z11 inneholder en bråte med avanserte kort som koster flesk å erstatte, så verdien gjenspeiles i dette.
     

    biffebassen

    Fersking
    Ble medlem
    11.04.2022
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Hornindal
    Hei,

    Trenger hjelp til verdivurdering av følgende Hi-Fi utstyr:

    Rotel 9658X Cd-spiller

    Tandberg 3038A Pre-amplifier
    Tandberg 3036A Forsterker
    Tandberg 3031A Radio

    Infinity Reference 60 Høytalere

    Utstyret er i god stand. Se bilder.

    På forhånd takk.


    20220411_193301.jpg 20220411_140055.jpg
     

    Steinar.Sv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2019
    Innlegg
    1.970
    Antall liker
    4.679
    Torget vurderinger
    1
    Noen verdi i disse to kassene?
    Ganske sikker helt ubrukte. Skal settes oppå hverandre, og kjøres på samme kanal i mono virker det som. (Forskjellig innhold i kassene)
    Kassene er ca 140x60x40 cm.
    Følger kun med det som vises på bildene, ingen kabler eller stativ.
    Noen som kan anslå en verdi på dette? Prøvd Google, men uten hell.
     

    Vedlegg

    Gaylord

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2022
    Innlegg
    34
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Hei er det noen som vet hvor mye jeg kan selge en pioneer pd77 cd spiller for?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.250
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hei er det noen som vet hvor mye jeg kan selge en pioneer pd77 cd spiller for?
    Er jo svært vanskelig å svare på. CD er jo ikke akkurat hotstuff lenger. Men det er en fin gammel spiller og finner du en som er glad i Pioneer så kan du kanskje få noen kroner.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Noen solgte en her for 1500 kr for noen år siden:


    På ebay prøver noen å selge en PD-T07 for 770 euro. Som @Terje-A sier, kommer du over den rette kjøperen, kan du kanskje få litt. Men selv om det er en flott spiller, så er den nesten 30 år gammel. Kanskje trenger den litt service, og reservedeler kan kanskje være vanskelig å oppdrive.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Gaylord: Disse ble produsert 1993-96, og jeg har lyttet mye til den modellen. Det er en maskin på nette ti kilo, og er med det svært stabil. Så, har du alt som fulgte med, legg prisen mellom 1500 og 2500 kr. Såpass er den verdt. Hvis den er teknisk topp, mer enn det. Kun folk som kvittet seg med CD helt tilbake i streamingens barndom - fordi de kunne- stiller spørsmål ved denne spillerens kvaliteter. Og den funker med annet enn Pioneer. Hvorfor? Merkets lydfilosofi plasserte den midt imellom ONKYOs besnærende nøytralitet og Marantz sin varme. Altså går den begge veier. Jeg hadde CD fra Pioneer i hus i perioden 1990-93. Deretter gikk jeg til NADs mesterstykke av en MASH- 5440.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ser ut som en fin og velbygd spiller. Men problemet med en så gammel maskin er jo at man ikke vet hvor lenge den vil vare, og som det sies, reservedeler kan være vanskelig å få tak i. Særlig hvis laseren slutter å virke. Og trenger den en service med f.eks. smurning av transport eller nye elektrolyttkondensatorer flyr tusenlappene fort da også. Fra mitt perspektiv er det risikosport å kjøpe en spiller som er så gammel, men andre ser det kanskje annerledes og er villig til å betale litt fordi det er en fin spiller.

     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    2.088
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Electrocompaniet preampliwire 1a. Hvor mye kan jeg regne med å få for noe slikt? Trenger sikkert en recap, relativt original så vidt jeg vet. image.jpg
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.473
    Antall liker
    13.611
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Electrocompaniet preampliwire 1a. Hvor mye kan jeg regne med å få for noe slikt? Trenger sikkert en recap, relativt original så vidt jeg vet. Vis vedlegget 825266
    Framleis ein knakande god preamp, men som motoren seier, så treng den nok litt tlc for å yte sitt beste.
    Du vil nok ikkje få igjen kost for recap, for eg trur ikkje du kan vente så mykje meir enn 1.5k for han (om han er fiksa eller ikkje).
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    2.088
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er jo greit det - mer enn deleverdien. Hadde vært artig å gjøre den i stand, men tror den vil bare bli stående på hylla. Har inntrykk av at enkelte har et kjærlighetsforhold til disse, da er det bedre at den får et godt hjem enn at jeg pirker på den.
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.473
    Antall liker
    13.611
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er jo greit det - mer enn deleverdien. Hadde vært artig å gjøre den i stand, men tror den vil bare bli stående på hylla. Har inntrykk av at enkelte har et kjærlighetsforhold til disse, da er det bedre at den får et godt hjem enn at jeg pirker på den.
    Eg har for tida min kopla opp i anlegg nr 2 der eg høyrer på musikk på kveldstid. Som sagt veldig god preamp.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som en fin og velbygd spiller. Men problemet med en så gammel maskin er jo at man ikke vet hvor lenge den vil vare, og som det sies, reservedeler kan være vanskelig å få tak i. Særlig hvis laseren slutter å virke. Og trenger den en service med f.eks. smurning av transport eller nye elektrolyttkondensatorer flyr tusenlappene fort da også. Fra mitt perspektiv er det risikosport å kjøpe en spiller som er så gammel, men andre ser det kanskje annerledes og er villig til å betale litt fordi det er en fin spiller.
    Hadde en Pioneer PD-95 på 20kg!. Den kunne ikke repareres. Deler fantes ikke. Og det var omtrent 15 år siden. Styr unna gamle cd-spillere....
     
    Ble medlem
    30.06.2022
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Kristiansand
    Hei! Tenkte å selge min stereo, høytalere og kabler på nettet. Har sett på diverse priser (ny og brukt), men har ikke solgt noe HiFi før. Så jeg lurer på hva dere tenker de realistisk kan selges for.

    Takk på forhånd!



    Stereo Onkyo TX-NR727:
    23F713D3-9544-41BA-910A-CC0C482F8F45.jpeg
    C29F6AB2-77B3-4948-AB7A-6672E19978A1.jpeg
    CEA3A1FC-9C4A-47FB-A1A7-C18DEDB67FAB.jpeg




    Visonik revo 2 høyttalere, 2 stk + Nakamichi banan-kabler:
    F74313B7-3155-4A1F-A42D-480DAE6204CD.jpeg
    075459DE-F838-4073-B50E-74B3C08CEFDF.jpeg
    F251FA7D-CFCA-4964-AC5C-D9DC4D799937.jpeg




    Pioneer S-CR24-QL (senter) + kabler:
    230AEC75-8A83-4526-831E-BAE79A34B113.jpeg
    B75303BD-4FF5-4FBD-9AA3-ADD0F9A4689D.jpeg
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Har et sett med Denon PMA SA1 og DCD SA1. Nypris for 14-15 år siden var hhv. 65000 og 60000kr. Sistnevnte har digitale innganger og er en strålende dac. Hva tror dere disse kan være verdt i dag? Kvaliteten er ekstrem og lyden nydelig. Men Immersive sound basillen har bitt meg og jeg vurderer et salg for å finansere en Trinnov.


    894D71F1-D0F5-4E63-9506-3F2B3ECE78FC.png
     

    ofo

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2020
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Hei

    Hva er verdien på en thorens 126 mk I i orginal stand, med thorens tonearm?
     

    Steinar.Sv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2019
    Innlegg
    1.970
    Antall liker
    4.679
    Torget vurderinger
    1
    Copland CTA-506
    Forsterkeren er vel 3-4 år gammel, kommer rett fra service hos Nicotronics.
    Ble byttet en god del kondensatorer og fikset noen loddinger.

    Hva kan jeg få for noe slikt?
    cop02.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.128
    Antall liker
    10.590
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Copland CTA-506
    Forsterkeren er vel 3-4 år gammel, kommer rett fra service hos Nicotronics.
    Ble byttet en god del kondensatorer og fikset noen loddinger.

    Hva kan jeg få for noe slikt?
    3-4 år og allerede behov for service med endel reparasjoner?
    Gikk en for 12k for kun kort tid siden men den manglet bryteren i front. Du bør få litt mer enn det dersom den er 100%?
    Likevel : Ikke betryggende at "større" reparasjoner kommer allerede etter noen få år.
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Har en gammel Shure V15Vx pickup liggende med original Shure VN15xMR nål. Plukket av en platespiller jeg kjøpte for noen år siden. Helt ok lyd i den da.
    Hva kan noe slikt være verdt?
    Vanskelig å si noe fornuftig, uten å ha sett den, men kanskje rundt kr.1.000,- hvis nåla og nålarmen er i god stand. Jeg hadde en gang en slik, men husker ikke lenger hvor den ble av, trolig solgt til en her inne.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.461
    Antall liker
    4.653
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Har en del gamle og lite brukte rør liggende, men tenker at dette ene ikke er et rør jeg kommer til å bruke og som bør være verdt noen kroner.
    Er det noen som tør våge seg på et prisestimat i dagens marked?
    JRC 5751 produsert oktober 1961 av RCA . Brukt rundt 50 timer i en lavwatts gitaramp jeg ikke lengre eier.
    En tusenlapp, eller er jeg for beskjeden?
     

    Vedlegg

    Badmojo

    Fersking
    Ble medlem
    16.08.2022
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Jeg har arvet et par Bang Olufsen Beolab 3000 aktive vegghengte høyttalere. Er det noen her som har noen tanker om hva man kan ta for disse?
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.128
    Antall liker
    10.590
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, tråden din ble slått sammen med denne som tar opp nettopp slike spørsmål.
     

    Mykle

    Fersking
    Ble medlem
    22.08.2022
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Sted
    Ottestad
    Hei jeg har 2 høyttalere. Fått denne beskrivelsen: Det er en konstruksjon fra bladet l’audiophile som er produsert av Auditorium 23. består av triangle fulltone, technics 5HH10 diskant og Focal 12 tommers bass. Husker ikke typebetegnelsene.

    noen som vet hva dette er? Har ikke lengre plass til dette så skal selge det. Hva kan det være verdt?
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn