Hva bør jeg se etter, ny brukt frontende.

A

Akle

Gjest
Trenger pre og cd-spiller eller cdspiller med volumkontroll til å drive mine Avantgarde Solo. Er ute etter holografien/rommet og gløden som godt rørutstyr kan skape samt at jeg vil at de dynamiske kontrastene (transistenter?) skal sitte, også i bassen. Rett og slett dynamikk samt organisk/naturlig klang ikke denne tørre fremførelsen en del nyere transistorutstyr pleier å drepe musikk med. Ikke nødvendigvis siste skrik i oppløsning, selv om dette også er viktig. (Gav dette mening?)

Brukt er eneste alternativ da jeg nylig har byttet utstyr til hundretusener i lommerusk og selvfølgelig ønsker å få noe som kvalitetsmessig holder mål og ikke vil falle styggfort i pris.

Taket er nådd ved 30 000

Cary 306/200 er et alternativ jeg ser på. Noen innspill?

Må være fullbalansert.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Audio Aero Capitol

Mvh
OMF
 
A

Akle

Gjest
Audio Aero Capitol

Mvh
OMF
Har allerede snust litt på den i mk2 utgave. Får se om det dukker opp en på bruktbørsen igjen etterhvert.

Mvh
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.079
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Har allerede snust litt på den i mk2 utgave. Får se om det dukker opp en på bruktbørsen igjen etterhvert.

Mvh

Lurer på om Arild hos Hifi Guiden har en inne.

Håvard
 
A

Akle

Gjest
Lurer på om Arild hos Hifi Guiden har en inne.

Håvard
Fant ingen Audio Aero, derimot var der en Accuphase DP 67 cd spiller (noe dyr). Noe å se nærmere på?
 
O

om.s

Gjest
Trenger pre og cd-spiller eller cdspiller med volumkontroll til å drive mine Avantgarde Solo. Er ute etter holografien/rommet og gløden som godt rørutstyr kan skape samt at jeg vil at de dynamiske kontrastene (transistenter?) skal sitte, også i bassen. Rett og slett dynamikk samt organisk/naturlig klang ikke denne tørre fremførelsen en del nyere transistorutstyr pleier å drepe musikk med. Ikke nødvendigvis siste skrik i oppløsning, selv om dette også er viktig. (Gav dette mening?)

Brukt er eneste alternativ da jeg nylig har byttet utstyr til hundretusener i lommerusk og selvfølgelig ønsker å få noe som kvalitetsmessig holder mål og ikke vil falle styggfort i pris.

Taket er nådd ved 30 000

Cary 306/200 er et alternativ jeg ser på. Noen innspill?

Må være fullbalansert.
Denne:

http://www.audionet.de/graphics/thumbs/ART G2_Front_W1s.jpg

mvh
 
A

Akle

Gjest
Hva med Ancinet Audio LectorIV? Noen som kjenner noen av disse spillerne eller har ekstensiv erfaring med å kjøre spiller rett i effekt?

Ai, takk for forslagene så langt, blir mye og gøy å sette meg inn i.

Mvh
 
A

Akle

Gjest
Hei
Fidelity har vel testet Solo`ene med Shanling CDT100 med godt resultat.
Kan for min del anbefale cd spilleren som spiller med litt varm mellomtone.

http://www.goldenagemusic.se/swe/hifi/index.html

Mvh jogrind
Snust litt på de også. Hørt noen fyord om byggekvaliteten og designet faller ikke helt i smak. CDT100 er vel hakket mer glorete en CDT100C igjen, noe som er en liten prestasjon. Likevel ikke helt usansynlig da de ligger mye lavere i pris enn øvrige kandidater.

Fidelity testa solo?

Mvh
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
beste du kan få for 30k?
kjøp brukt.
- linn ikemi eller meridian 508.24 (sannsynligvis vil sistnevnte passe dine preferanser bedre)
- ear 864
 
T

tst

Gjest
Ancient Audio Lector er meget bra og jeg vet om en meget lite brukt.
 
A

Akle

Gjest
Ancient Audio Lector er meget bra og jeg vet om en meget lite brukt.
Lagt merke til den. Når jeg solgte utsyret mitt til nærmere kvart pris ønsker jeg i alle fall å oppnå halv pris, men om produktet er rett er det vel bare å slå til. Veldig nysgjerrig på den Accuphasen også... Plus at jeg har funnet en Audio Aero Capitol i mk1 utførelse. Alle dessverre i butikker med litt høy bruktpris...

Ai, det er i alle fall de sterkeste kandidatene så langt.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.232
Antall liker
6.350
Også så vakker den er.

Hva mer Cary'en Atle, lagt den fra deg?
 
A

Akle

Gjest
Også så vakker den er.

Hva mer Cary'en Atle, lagt den fra deg?
Nesten glemt den Magnus. Det er ikke den vi så på 306/SACD. Noe høy pris på en utgått(?) modell?

Cary 306/200
Audio Aero Capitol
Accuphase DP 67
Ancinet Audio LectorIV

Er produktene jeg har for hånden nå. Alle i butikk og priset deretter, dog ikke for gærnt. Men venter gjerne til det dukker opp et kjempekjøp. Hastebeslutning blir det uansett ikke.
 

jogrind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.02.2005
Innlegg
62
Antall liker
0
Snust litt på de også. Hørt noen fyord om byggekvaliteten og designet faller ikke helt i smak. CDT100 er vel hakket mer glorete en CDT100C igjen, noe som er en liten prestasjon. Likevel ikke helt usansynlig da de ligger mye lavere i pris enn øvrige kandidater.

Fidelity testa solo?


Mvh

Hvis du syns spilleren er "glorete" så er det jo ingen ting å vurdere, jeg synes den er rålekker.
Ja mener det var fidelity som hadde en liten test med akkurat dette oppsettet, men ble litt usikker nå..
 
A

Akle

Gjest
Hvis du syns spilleren er "glorete" så er det jo ingen ting å vurdere, jeg synes den er rålekker.
Ja mener det var fidelity som hadde en liten test med akkurat dette oppsettet, men ble litt usikker nå..
Nå høres det ut som om jeg prøver å kompensere for tidligere uttalelser, noe jeg ikke gjør... Synest den er pen i seg selv, den hadde bare ikke gjort seg hos meg. Uttrykker meg litt kvassere enn planlagt til tider.

Setter uansett pris på alle forslag.

Mvh
 
R

Rojoh

Gjest
beste du kan få for 30k?
kjøp brukt.
- linn ikemi eller meridian 508.24 (sannsynligvis vil sistnevnte passe dine preferanser bedre)
- ear 864
Den kombinasjonen skulle være langt fra kald, steril, hard og sjelløs. (Kun hørt 506.20 sammen med 864)

Mvh. Johan
 
A

Akle

Gjest
Den kombinasjonen skulle være langt fra kald, steril, hard og sjelløs. (Kun hørt 506.20 sammen med 864)

Mvh. Johan
Finner ikke ear preampen. Tror egentlig jeg går for en alt i et løsning, mindre bokser og kabler og lettere å få til en balansert løsning (kun balansert inngang på Soloene), selv om en rørpre frister.

Noen som har adresse til utenlandske børser, svenske og danske?
 
R

Rojoh

Gjest
Mulig at alt-i-en-boks frister, men noen ulemper er det med det også. Mindre utvalg på bruktmarkedet, mindre mulighet til å fintune klangen i anlegget, vanskelig med flere kilder om det behovet skulle melde seg. Gevinsten kan være hakket mer oppløsning og gjennomsiktighet hvis spilleren har analog regulerbar utgang som er av god kvalitet. Jeg tror jeg overlater valgets kvaler til deg, jeg. ;)

http://www.ear-yoshino.com/productdetails.asp?page=11&id=24

Mvh. Johan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
audio aero capitole er en fantastisk maskin, men jeg ville likevel gått for en delt løsning av følgende grunner:

1) ikemi/508.24 + ear 864 er lydmessig bedre enn capitolen brukt som cd-pre. (kobler du en god rørpre foran capitolen, derimot, så har vi enn annen historie...).

2) en preamp med 864's byggekvalitet er et produkt som holder i 40 år. det samme kan man ikke si om noen av cd-spillerne. på et eller annet tidspunkt vil cd-delen i capitolen ta kvelden, og da sitter du igjen med en relativ teit boks med topploading som bare NESTEN gjør jobben til en skikkelig rørpre....    
 
A

Akle

Gjest
Skjer det rare utviklingen på cd fronten i disse data og mp3 tider? I de to årene jeg eide arcam fmj cd33en min var jeg ute av stand til å finne en cd-spiller som er objektivt bedre, i hvertfall under 30k. Har ikke testet rart mange på eget oppsett, men hørt en del rundt og føler jeg har litt oversikt.

F.eks Accuphasen har jo en ekstrem byggkvalitet, har ingen motforestillinger mot at den vil holde stand om ti år, også lydmessig.

Ser dog poenget og EAR saken har jeg siklet en del over tastaturet over. Blir bare mye bokser og kabler. Xlr ut på EAR er også et stort pluss til mitt bruk.

Topploading er til å begynne med relativt teit, men stilig (smil med briller)
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Dersom bildet stemmer er det en AA Capitole MkII til salgs hos OHC nå - brukt, til en krone under 30KNOK.
 
K

kiwi

Gjest
Var på Oslo hifisenter for noen dager siden AA Capitolen sto der da
Dersom bildet stemmer er det en AA Capitole MkII til salgs hos OHC nå - brukt, til en krone under 30KNOK.
:)
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Accuphase er ett bankers kjøp,og faller ikke så mye i pris. Trenger minst 3 til 400 timers innspilling, har selv hatt Cary men kan ikke måle seg på noen punkter, prisen hos Arild er ikke gal.

Mvh Helge
 
F

FMG

Gjest
Dersom bildet stemmer er det en AA Capitole MkII til salgs hos OHC nå - brukt, til en krone under 30KNOK.
Husk bare på at det finnes to utgaver at Capitole mk.2.
Begge har analog volumkontroll innebygd, men det finnes en med og en uten analoge innganger. Det eksemplaret som finnes hos OHFC har sansynligvis ikke analoge innganger. Tror jeg....  ::)

Når det gjelder Ancient Audio Lector så hadde jeg en slik inne på prøve. Dette var for et par år siden før jeg kjøpte Capitole'n. Direkte i effekttrinnet var Lector langt ifra i klasse med Capitole: Den ble veldig mørk, lite dynamisk og svært røraktig (på den negative måten) og rund i lyden når man ikke kjørte med volumkontrollen opp imot maks.
Husker desverre ikke hvilken modell dette var...
 
Topp Bunn