Hva anbefalerdere av trådløs lydoverføring

johno

Medlem
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
42
Antall liker
1
Hei tenker da og bruke iPad og spotify eller wimp ,! Skal jeg gå for Apple tv eller kjøpe forsterker eller streamer med AirPlay eller forforsterker med AirPlay eller chrome sin USB med blåtann ? Hva er best og hva anbefaler dere og må man ha dac da ? Kom med forslag og innspill!
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Med trådløs overføring i fremtiden blir det spennende "kabeltråder". Hva luftfuktighet er best? Hvilke temperatør i lufta og renhet osv.. :):p
Håper du får svar fra noen som vet. Har lest at folk mener det ikke er godt nok med trådløst i dag. Men jeg selv vet ikke om en taper noe lydkvalitet.
Hadde litt problem med hakking på spotify for et par-tre år siden da jeg kjørte trådløst. Og det var fryktelig irreterende. Håper det går bedre med deg. :)
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.950
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Har en Squeezebox Classic der går inn i min dac, bruker Logitech Squeezebox Controller som fjernkontroll på iPad til Spotify eller avspilling fra bibliotek fra hver datamaskin, fungerer knirkefritt igjennom et Mac system. Controlleren har litt problemer med oppløsningen på noe album art, men den er gratis så det får være.
Hadde tenkt å oppgradere Classic til Touch men det får vente litt.
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Jeg vill gått for Wimp siden de kommer med lossless (FLAC) streaming i løpet av høsten. Selv har jeg god erfaring med AirPlay, men jeg har ikke forsøkt noe annet, så jeg kan ikke si noe om det er bedre/dårligere enn alternativene. Jeg tror uansett at kvaliteten/stabiliteten på den trådløse routeren har mest og si, ikke hvilken overføringsprotokoll som blir brukt.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Squeezebox og Apple er begge bra alternativer. Tror ikke det er noe som er best, kun hva du synes er greit å bruke selv. Selv gikk jeg over fra Squeezebox til Apple/iTunes/AirPlay men mest fordi jeg har såpass mange epledingser, ikke fordi jeg tror det låter bedre.
 

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Innlegg
929
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Har dårlig erfaring med squeezebox, treg app og nettverket datt ut hele tiden hoss meg.

Apple tv3, iPhone / iPad og airplay fungerer komplett knirkefritt å en kan streame direkte ifra appene.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Jeg brukte SB i flere år og de (veldig) få problemene jeg hadde i starten var kun på grunn av feil i mitt oppsett, en dårlig router f.eks. Treg server/NAS vil også bety treg app.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Hvis du går for Apple, så velg for all del Airport Express og ikke ATV3, da denne resampler alt til 48k. AE er bit perfect på 16/44.1 materiale, det er ikke Apple TV.
 
X

X186841

Gjest
Spotify på Ipad med Airplay til en Pioneer N-50 er den beste,kjappeste og mest idiotsikre løsningen jeg har testet. Går nok like fint med Wimp hvis de har bra programware på Ipad,n.
SB var knotete i forhold og nå som den er utgått kan det vel bli problemer med oppdateringer etterhvert ?
 

johno

Medlem
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
42
Antall liker
1
Her var det delte meninger Hehe.! Hva med denon f109 musikk streamer med AirPlay ? Må man ha dac i tillegg ?
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
X

X186841

Gjest
Funker helt sikkert fint den og , men har ikke hørt,n så kan ikke si noe lyden. Den har innebygd DAC.

Her var det delte meninger Hehe.! Hva med denon f109 musikk streamer med AirPlay ? Må man ha dac i tillegg ?
 

johno

Medlem
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
42
Antall liker
1
Topp Bunn