Holms Lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    tce-teams

    Gjest
    Må denne Drømmen gå i oppfylelse , klarer nesten ikke og vente lenger snart. Gleder meg sånn og få begynt på lytterommet mitt :D
    Fargen på høyttalerene og komponentene skal være i black :) Cd , Dac , nettverk spiller og kabler ikke bestemt enda.


    Martin logan summit x
    summit_x_black_ash_black_alu.jpg
    Martin logan stage center
    Martin Logan Stage Black Ash.jpg
    Martin logan fx2 4 stk
    em fx2.jpg
    Ken kreisel dxd 12002 4 stk
    dxd-12012_no_side_grille_substylized_2118e.jpg
    Marantz av 8801
    marantz av 8801.jpg
    Parasound 2 kanals forforsterker jc2
    parasound-jc2.jpg
    Parasound jc1 monoblokker 2 stk
    jc1_front.jpg
    Parasound a23 1 stk
    parasound-o-a21.jpg
    Parasound a31 1 stk
    parasound-o-a31.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og budskjettet ditt er på kr......
     

    mega1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Innlegg
    453
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Dette høres spennende ut, hva kjøper du først og sist?
    Er rommet du skal bruke klart eller under oppføring? Isåfall legg ut bilder!;-)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Se på forrige side mega , der er det lagt ut tegning av rom. Er ikke bygget enda , da dette er ein lang tid fram.
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da har jeg bestilt meg selv ein jule gave :D Gleder meg allerede som ein liten unge :D

    Sony ps4 1 stk
    Ps4 konsoll.jpeg
    Sony ps4 kontroll spake 1stk
    Ps4 controller.jpeg
    1 stk
    The crew.jpeg
    1stk
    Call of duty ghost.jpeg
    1stk
    watsh dogs.jpeg


    The thief skal jeg også kjøpe etterhvert :D
     

    Vedlegg

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    oiiii dette blir heftig hjemmekino. Og gratulerer med PS4 :) får du den før jul ?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Husk å sett av noen småkroner til akustikken da…!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    oiiii dette blir heftig hjemmekino. Og gratulerer med PS4 :) får du den før jul ?
    Nei kommer ikke for 14 februar , var litt for seint ut og bestille , men har noe og glede meg fram til da :)
    Håper det blir ein heftig hjemmekino og ikke minst mest på musikk siden , derfor denne jc2 2 kanals forforsterkeren fra parasound halo. Håper bare dette går opp , er akustikken og rommet jeg skal tenke på først , og det er kansje her budsjettet sprekker litt. Og da er jeg er nødt til og gå andre veier når det kommer til høyttaler og komponent valg. Men det gjenstår og se er ein god stund enda fram i tid dette.
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    Husk å sett av noen småkroner til akustikken da…!
    Å ja jhonnygrandis den kommer først i køen , håper bare dette går opp. Ellers må jeg gå ein anen vei når det kommer til høyttalere og komponenter. Men har ein plan b vist det ikke blir martin logan :D
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    oiiii dette blir heftig hjemmekino. Og gratulerer med PS4 :) får du den før jul ?
    Nei kommer ikke for 14 februar , var litt for seint ut og bestille , men har noe og glede meg fram til da :)
    Håper det blir ein heftig hjemmekino og ikke minst mest på musikk siden , derfor denne jc2 2 kanals forforsterkeren fra parasound halo. Håper bare dette går opp , er akustikken og rommet jeg skal tenke på først , og det er kansje her budsjettet sprekker litt. Og da er jeg er nødt til og gå andre veier når det kommer til høyttaler og komponent valg. Men det gjenstår og se er ein god stund enda fram i tid dette.
    Litt tregt og vente men den kommer til og gjøre seg bra med samsung`n din:) Sikkert bra på BR også.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    oiiii dette blir heftig hjemmekino. Og gratulerer med PS4 :) får du den før jul ?
    Nei kommer ikke for 14 februar , var litt for seint ut og bestille , men har noe og glede meg fram til da :)
    Håper det blir ein heftig hjemmekino og ikke minst mest på musikk siden , derfor denne jc2 2 kanals forforsterkeren fra parasound halo. Håper bare dette går opp , er akustikken og rommet jeg skal tenke på først , og det er kansje her budsjettet sprekker litt. Og da er jeg er nødt til og gå andre veier når det kommer til høyttaler og komponent valg. Men det gjenstår og se er ein god stund enda fram i tid dette.
    Litt tregt og vente men den kommer til og gjøre seg bra med samsung`n din:) Sikkert bra på BR også.
    Ps3 som jeg hadde før var også veldig bra , på samsung plasmaen min. Men ps4 blir nok heftigere både på spille grafikken og bilde messig når det kommer til blu ray filmer og 3d :) sony blu ray spilleren min skal fortsatt være i annlegget pågrunn av at den leser sacder: -)
    Så holder jeg på med denne planleggingen av lytterom og det nye annlegget. Drømmen er selfølgelig fult martin logan hjemmekino med sikkelig 2 kanal forforsterker , men det er mye penger det er snakk om her, og første prioritert er akustikken i lytterommet jeg bygger. Og går dette etter planen og innen budsjettet , så blir det selfølgelig summit x. Men det jeg har også tenkt på dette elektrostatene , er når du reiser deg opp forsvinner mye av lyden på disse martin logan høyttalerene. Har også fått litt sansen for b&w cm 10 b&w center og surround høyttalere. Så vi får se vor dette ender hen. Dere får følge med når jeg åpner opp holms lytterom 3 ettervert , med bilder osv selfølgelig. Blir ein stund før jeg begynner på prosjektet , men planleggingen er så godt som gerdig :D
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    ^Hva slags amp trenger 2 sånne? Ikke det at jeg har tenkt å handle altså....:)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ang Ken kreisel....
    Har du satt deg inn i Stacking... Virker som produsenten er veldig pro-stacking iaff.
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Med det budsjettet er vel ikke det noe problem? Hva med å spare litt inn på å handle noe på brukten?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Ang Ken kreisel....
    Har du satt deg inn i Stacking... Virker som produsenten er veldig pro-stacking iaff.
    Har satt meg litt inn i stacking av høyttalere , har gjort det selv her hjemme med 2 klipsch rw-10d. Og det er ganske heftig under hjemmekino modus :D Men ken kreisel sine er meint for og stå i hjørner og dette med stacking. Men så er vi i ein heilt anen liga av subwoofere å , jeg har hørt ken kreisel sin dxd 12012 og den er bra heftig. Bedre subwoofer for den prisen og langt oppover i pris og har jeg ikke hørt før. Synes dxd 12012 plassert b&w sin db1 men det var i mine ører og kropp.
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    Med det budsjettet er vel ikke det noe problem? Hva med å spare litt inn på å handle noe på brukten?
    Ja med det busjettet skal det gå både og få inn disse komponentene jeg har løst + høyttalerene , men husk det vil gå mye til lytterommet her akustikk sett etc etc + eget strømskap med egende dedikerte kurser osv osv. Blir nok kjøpt noe brukt/demo produkter ja. Men om det blir martin logan summit x som jeg har , veldig veldig løst på. Så kan det hende jeg må gå ein anen vei i høyttaler merke men da blir det b&w , men som sagt er dette ein tid fram og vem veit kansje alle blir ganske overasket vilken vei jeg går.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Dette er også ein variant jeg har sett på.

    1 par
    BWCM10HGBK_1.jpg
    2 stk
    b&w cm center.jpeg
    4stk
    BWDS3BK_1.jpg
    4stk
    dxd-12012_no_side_grille_substylized_2118e.jpg
    Så har jeg ein del meire til valg av komponenter , kabler osv osv og ikke minst akustikken i rommet.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Og ikke minst disse i front
    BW803DIAHGBK_1.jpg
    men som sagt dette for bli ein overaskelse , av va som kommer inn av høyttalere. Har også et 3 valg av høyttalere. Skal nok få overasket dere tenker jeg :D
     

    Phatbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    117
    Antall liker
    16
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    7
    Var det denne CM serien du hadde hørt?
    Jeg har hørt cm9 før og det rocket sikkelig , cm 10 skal være meire oppløst og mye bedre fast bass på + di går dypere , enn cm 9.
    Hva slags elektronikk var det med?, for a hva jeg har erfart så er CM serien et ganske langt stykke unna å være en rockehøyttaler.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jeg hørte b&w cm 10 med parasound p5 forforsterker og hegel h4se effektforsterker , og det skal jeg fortelle deg rocket ganske bra. Parasound forforsterkeren hvorfor parasound akkurat der , det er pågrunn av og få den varme amrikanske følesen og tone det litt ned. Hegel er ikke kjent for og være den beste matshen med b&w men med ein varm klangende forforsterker går det meste :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Må denne Drømmen gå i oppfylelse , klarer nesten ikke og vente lenger snart. Gleder meg sånn og få begynt på lytterommet mitt :D
    Fargen på høyttalerene og komponentene skal være i black :) Cd , Dac , nettverk spiller og kabler ikke bestemt enda.


    Martin logan summit x Vis vedlegget 230272 Martin logan stage center Vis vedlegget 230273 Martin logan fx2 4 stk Vis vedlegget 230274 Ken kreisel dxd 12002 4 stk Vis vedlegget 230275 Marantz av 8801 Vis vedlegget 230276 Parasound 2 kanals forforsterker jc2 Vis vedlegget 230277 Parasound jc1 monoblokker 2 stk Vis vedlegget 230278 Parasound a23 1 stk Vis vedlegget 230279 Parasound a31 1 stk Vis vedlegget 230280
    Dette er jo 1 valget mitt i hjemmekino oppsettet , vist ikke busjettet sprekker. Det vil gå mye på dette dedikerte lytte rommet jeg skal bygge , og her vil det gå litt til eget strømskap med dedikerte kurser , og ikke minst mye til akustikken i selve rommet og her er jeg veldig viktig. Cd spiller , dac og kabler ikke bestemt enda. Håper selfølgelig og få dette annlegget , nå trenger jeg ikke bare og kjøpe nytt , finnes mye bra brukt/demo også innen disse produktene. Bare 2 kanals effektforsterkeren parasound jc2 koster over 40000 kr , så jeg har et budsjett og holde meg til. Har også et 2 valg og det er b&w diamond 803 i front , b&w center og surround høyttalere. 3 valget vist dette busjettet skulle bli litt vanskelig blir b&w cm 10 front , b&w center og surround høyttalere. Men håper dette går , vi får se dette er ein tid fram , er fortsatt litt planlegging igjen + jeg har ikke begynt og bygge lytterommet enda. Begynner ikke på dett før midten av 2014 kansje litt senere. Når jeg skal først gjøre dette nå , så vil jeg gjøre det perfekt. Jegvil at dette skal låte sinnsykt i hjemmekino modus og ikke minst når jeg spiller 2 kanals musikk. Så skal det låte som du sitter i ein konsert sal. Derfor blir denne 2 kanals forforsterkeren ganske viktig :)
     

    Phatbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    117
    Antall liker
    16
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    7
    Jeg hørte b&w cm 10 med parasound p5 forforsterker og hegel h4se effektforsterker , og det skal jeg fortelle deg rocket ganske bra. Parasound forforsterkeren hvorfor parasound akkurat der , det er pågrunn av og få den varme amrikanske følesen og tone det litt ned. Hegel er ikke kjent for og være den beste matshen med b&w men med ein varm klangende forforsterker går det meste :)
    Ok, har ikke hørt CM10, men du skrev CM9 så ble nysgjerrig.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jeg hørte b&w cm 10 med parasound p5 forforsterker og hegel h4se effektforsterker , og det skal jeg fortelle deg rocket ganske bra. Parasound forforsterkeren hvorfor parasound akkurat der , det er pågrunn av og få den varme amrikanske følesen og tone det litt ned. Hegel er ikke kjent for og være den beste matshen med b&w men med ein varm klangende forforsterker går det meste :)
    Ok, har ikke hørt CM10, men du skrev CM9 så ble nysgjerrig.
    Har også hørt cm9 , men cm 10 er mye meir detalijert både , i diskant/mellom tone og midt bassen. Bedre punsh i bassen og den går dypere.
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da ble det utbytting av marantz sr 6005 og over til sr 7007 av det annlegget jeg har pr i dag , med sr 7007 kan du gjøre meir med når det kommer til selve rommet man har , særlig med manuelle innstillinger + denne har airplay og da blir jeg kvitt pcen min som jeg har borte ved hifi racken. Denne hjemmekino reciveren er mye meir oppgradert enn 05 serien. Og dette tilbudet kunne jeg ikke gå fra meg 8000,- fra komplett var verdt det. Her er ein test gjort av sr 7007 https://www.google.no/url?sa=t&rct=...rfgMAM&usg=AFQjCNH4Mqtb7ju_K5_xKEcCOmN9Mddx8g

    Bestilte min i svart denne gang :)

    marantz sr 7007.jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Litt som en ventepølse mens du venter på hovedretten, altså.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Litt som en ventepølse mens du venter på hovedretten, altså.
    Ja du kan si det på den måten , men med sr 7007 klarer jeg og hente, meir ut av høyttalerene mine pr i dag. Den har trippel så mye muligheter enn sr 6005. eq hos sr 7007 kan du manuelt regulere det kan du ikke hos sr 6005. Og sr 7007 har regulering på begge subwoofer utgangene det har ikke sr 6005. Marantz sr 7007 har 8 punkts rom kalibrering og det vil hjelpe enda bedre på stereo biten i stuen her. Hjemmekino messig trur jeg også det blir ein ganske løft med sr 7007. 7007 er både oppgradert lydmessig og bilde messig faktisk , blei litt overassket når jeg leste om 7007 i forhold til den jeg har pr i dag. Blir også skifting av effektforsterkeren i stuen her til ein 3 kanalers eller 5 kanaler , veit ikke hvilket merke enda da.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Da får du iallfall prøvd ut litt forskjellig, så ofte som du bytter utstyr. :) Tror jeg ville kjøpt Parasound 3 eller 5 kanals effekt hvis jeg hadde planer om å kjøpe Parasound monoblokker på sikt. Holde seg til samme lydsignaturen så godt det lar seg gjøre er vel trikset hvis man skal få en mest mulig homogen flerkanalslyd.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da får du iallfall prøvd ut litt forskjellig, så ofte som du bytter utstyr. :) Tror jeg ville kjøpt Parasound 3 eller 5 kanals effekt hvis jeg hadde planer om å kjøpe Parasound monoblokker på sikt. Holde seg til samme lydsignaturen så godt det lar seg gjøre er vel trikset hvis man skal få en mest mulig homogen flerkanalslyd.
    Bytter jeg så ofte utsyr, synes jeg har vert treg jeg, i forhold til andre her inne hmm he he. Ja skifter jeg effektforsterker nå, tenkte jeg på parasound halo 31. Den skal uansett bli brukt til surround høyttalerene i det nye lytterommet. Kjerringa ble plutselig inntrisert om hva jeg hadde planer om lytterommet jeg skal bygge og hvilket budsjett jeg hadde. Fikk nesten sjokk når hun spurte om det, så jeg fortalte nå henne om planene og at jeg hadde satt et budsjett på ein halv million. Trudde hun skulle bli forbannet, Men alt hun spurte om var om det kommer til og bli mye bråk i huset. Og da sa jeg at hun kunne ta det heilt med ro, og at det kommer til og bli ganske lydtett. Jeg sa til og med at jeg hadde kjøpt ny hjemmekino reciver av samme merke i dag, og at den er mye bedre enn den jeg har pr i dag, og har meire funksjoner når det kommer til selve stuen og diverse andre ting. Og da svarte hun bra håper du bestilte den i svart farge denne gang : -) og bestiller du noe anet nå så velg svart på komponentene, ja ja tenkte nå jeg hun har vel gitt etter for galskapen min. Så nå går jeg rundt og smiler ganske bredt for og si det sånn.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da ble det utbytting av marantz sr 6005 og over til sr 7007 av det annlegget jeg har pr i dag , med sr 7007 kan du gjøre meir med når det kommer til selve rommet man har , særlig med manuelle innstillinger + denne har airplay og da blir jeg kvitt pcen min som jeg har borte ved hifi racken. Denne hjemmekino reciveren er mye meir oppgradert enn 05 serien. Og dette tilbudet kunne jeg ikke gå fra meg 8000,- fra komplett var verdt det. Her er ein test gjort av sr 7007 https://www.google.no/url?sa=t&rct=...rfgMAM&usg=AFQjCNH4Mqtb7ju_K5_xKEcCOmN9Mddx8g

    Bestilte min i svart denne gang :)

    Vis vedlegget 237057
    Da blir denne sendt på mandag , og tenker jeg har denne innen onsdag. Gleder meg til og få denne i hus :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Kommer til og ta meg ein lang pause fra dette forumet , har blitt mindre og mindre inntrisert av og være innpå her.
    Skjønner godt roysen var frustrert mange ganger her inne. Hfs er ikke ein gang slik det var , nå har ikke jeg vert så lenge her inne , men jeg har følgt med dette forumet på sidelinjen , ganske lenge før jeg registrerte meg her inne.
    Jeg har lært mye her inne med folk som har ganske god kunnskap innen hifi , og dette skal jeg ta med videre på denne hifi verdenen.
    Kan hende jeg ikke kommer tilbake heller , grunnen er mangen egentlig. Men når man starter et innlegg eller starter ein tråd , så virker mangen så lite uinntrisert av det man har og si , og ikke minst det man får til svar tilbake. Har ikke vert den beste til og svare på innlegger jeg heller og kansje ikke gidd di beste rådene. Men jeg har lært underveis på den turbulente reisen her inne.
    Så takk for meg denne gang , så får vi se hva som skjer videre.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Kommer til og ta meg ein lang pause fra dette forumet , har blitt mindre og mindre inntrisert av og være innpå her.
    Skjønner godt roysen var frustrert mange ganger her inne. Hfs er ikke ein gang slik det var , nå har ikke jeg vert så lenge her inne , men jeg har følgt med dette forumet på sidelinjen , ganske lenge før jeg registrerte meg her inne.
    Jeg har lært mye her inne med folk som har ganske god kunnskap innen hifi , og dette skal jeg ta med videre på denne hifi verdenen.
    Kan hende jeg ikke kommer tilbake heller , grunnen er mangen egentlig. Men når man starter et innlegg eller starter ein tråd , så virker mangen så lite uinntrisert av det man har og si , og ikke minst det man får til svar tilbake. Har ikke vert den beste til og svare på innlegger jeg heller og kansje ikke gidd di beste rådene. Men jeg har lært underveis på den turbulente reisen her inne.
    Så takk for meg denne gang , så får vi se hva som skjer videre.
    Hej
    Jeg syntes nu du skal blive på hifisentralen.no og specielt da du vil til at opbygge et "super" anlæg til film. Selv har jeg haft travlt med mine tre tråde og det arbejde jeg er ved at gøre i mit lytterum. Jeg har ikke været på din tråd, men vil da godt kommentere ting.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn