HoJ sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nærmer seg slutten men julen er ikke over, det er julemusikk igjen.
    Dette albumet har vokst på meg, og er nok det julealbumet jeg har hørt mest på i år.
    Screenshot_20211231-155000_Roon.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God morgen. Etter århundrets hodepineanfall som startet i går klokken 06, og begynte å avta nå, så er jeg endelig klar for å høre igjennom mine nye plater. Først ut blir denne.
    giphy.gif
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Siste bilde fra meg i dag (jeg kan love at det helt sikkert stemmer nesten) ikke hifi-relatert, men jeg trenger deres medynk....
    Nå har vi ryddet, så fra neste mandag og åtte uker fremover blir dette vårt kjøkken 😱
    20220101_151138.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.974
    Antall liker
    81.775
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Siste bilde fra meg i dag (jeg kan love at det helt sikkert stemmer nesten) ikke hifi-relatert, men jeg trenger deres medynk....
    Nå har vi ryddet, så fra neste mandag og åtte uker fremover blir dette vårt kjøkken 😱
    Vis vedlegget 777169
    Ja, hva med det? Skal du pusse opp?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.974
    Antall liker
    81.775
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jeg har kjøkken som det i kjelleren eller hvornå det er. (Ser ut som kjeller pga vinduene) og klarer meg fint med det 😉. Sikkert bare en vane/uvanesak og trenger tilvending. Verre er det sikkert med alt støv og rot en oppussing medfører. Uansett, lykke til. Det blir bra til slutt
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tja, gruer meg til to måneder uten oppvaskmaskin....
    Hovedstue og kjøkken tas samtidig, da har vi tatt hele huset siden vi flyttet inn i -06. Vi har heldigvis eget spiserom i kjelleren, samt kjellerstue og kjøkkenet. Vi har også loftstue - og alle soverommene pluss to til som vi bruker som lagringsrom nå i denne perioden og to bad som ikke blir berørt så jeg regner med det skal gå greit.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God søndag alle sammen, i dag blir det en rolig dag - liten spasertur før det braker løs med fotballkamp fra England. Men først skal "skuldrene bare synke" som en selger i Stavanger sa det så fint.
    RoonShareImage-637767115691831998.png
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    En glemt perle her i huset. Må spilles ikveld 👌 uheldigvis ikke på vinyl da.. men tidal fpr duge selv om
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God morgen. Øs pøs ute varm kaffe inne. I dag starter det med sykehusbesøk med den mellomste (allergivaksine), litt jobbing etterpå. I kveld får jeg storfint besøk - det blir kjekt.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takker for besøket @ottone .
    Fikk hjelp til å kontrollere arm og pu på min mmf 9.3 spiller, armen ble hevet litt i høyde. Enkel innføring i minidsp, samt litt lytting ble det også tid til. God samtale om lyd, produksjon og musikk. Særdeles hyggelig kveld.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Takker for besøket @ottone .
    Fikk hjelp til å kontrollere arm og pu på min mmf 9.3 spiller, armen ble hevet litt i høyde. Enkel innføring i minidsp, samt litt lytting ble det også tid til. God samtale om lyd, produksjon og musikk. Særdeles hyggelig kveld.
    Særdeles!
    mmf-spilleren var godt satt opp fra forhandler, ikke mye å justere på der. Friskmeldt av Dr. Feickert. Høyden på armen kan du leke videre med og skru etter ørene. Flott spiller er det også. Du får ta noen runder med testplate og sjekke antiskating og sporing, om ikke annet så for nysgjerrigheten eller moro skyld.
    Jeg koste meg veldig med lyden av dine gamle Maggies, veldig bra det du har fått til med integrasjon av subber og disse. Riktig godlyd i mine ører, og låter større enn man skulle tro med de slanke panelene. Takk for veldig nyttig introduksjon til MiniDSP og Dirac, det sammenfaller perfekt med mitt lån av boks fra en annen hyggelig HFSer i ditt nabolag.
    Vi har mye å prate om, og mer gjenstår, så du får komme på gjenvisitt når jeg har fyrt opp miniDSPen.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God morgen folkens, litt kaffe i kroppen før jeg kryper inn i verkstedet for å jobbe med pianomekanikk som virkelig trenger litt kjærlighet og stell. Rekker denne først så klart.
    RoonShareImage-637768818356361862.png
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ny mikrofonstativ i hus, den gamle tok kvelden i går. Garantien har nok gått ut i og med jeg kjøpte den i -95...
    Vis vedlegget 777911
    Lønner seg å kjøpe kvalitet. Regner med at K/M-stativet holder til ca år 2050 ved hjemmebruk. Du er forresten virkelig dedikert syklist som mikker opp sykkelrulla! Kudos!
     
    • Haha
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    K/M var det dyreste de hadde der, håper de er bedre enn deres notestativer, de byttes ut relativt ofte hos oss.
    Greit med innendørs sykling på vinterstid. I dag ble det en god runde rundt i Paris.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Driver å hører igjennom Genesis i fra perioden 1969-1977. I dag er det denne som nytes - som jeg også bestilte på vinyl i dag...
    RoonShareImage-637770713818694856.png
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God fredag. Her går det i vekselvis mellom jobbing og pakking. Snekkerne kommer mandag morgen, kjøkken og stue skal rives. Satser på å ta i bruk det nye rommet i uke åtte.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.974
    Antall liker
    81.775
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Ønsker deg lykke til med prosjektet og minst 8 uker med støv, støy og Grandis 🤣
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God morgen, god kaffe på kannen, og herlig musikk på anlegget. Det er to ting i vinyl-verden jeg synes er trist. 1. At jeg ikke har vinyl av Bo Kaspers Orkester. 2. At jeg ikke har mer vinylplater av Tord Gustavsen trio.
    Nr. 1 kan jeg gjøre noe med. Nr. 2 blir vanskeligere..
    Men nå skal Espen Eriksen trio nytes.
    PSX_20220108_081542.jpg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Enig, savner også mer av Tord Gustavsen på vinyl. Men den Espen Eriksen trio-plata veier godt opp, låter strålende! Og jeg kan love deg at den Eggum-plata også låter utrolig fint på vinyl, en av mine favorittplater for tiden.

    Bo Kasper har jeg derimot blitt litt skuffet av på vinyl.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn